مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: حمایت دولت انگلیس از یک لیست انتخاباتی فقط تأسف‌آور نیست بلکه هشداردهنده نیز هست و یادآور دیگ پلوی سفارت انگلیس در دوران مشروطیت است یعنی آن روزها که عده‌ای آگاهانه و کسانی از روی بی‌خبری و بی‌بصیرتی برای جلب حمایت انگلیس در سفارت روباه پیر بست می‌نشستند.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که در اجتماع انبوه مردم اهواز و جلسه حدیث شریف کساء در مسجد ارشاد این شهر حضور یافته بود، شرایط کنونی را «خطیر» اما در نهایت «غربال‌کننده»  و امیدآفرین توصیف کرد و گفت؛  امروزه قدرت‌های استکباری با پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن روبرو هستند که طی سی‌وچند سال گذشته از تمامی توطئه‌های بیرونی و داخلی، پیروز و سرافراز بیرون آمده است و همه ساله در حال تکثیر و زایش نمونه‌های مشابه در منطقه غرب آسیا نیز هست.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ترفندهای  دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و راه‌کار مقابله با آن اشاره کرد و گفت؛  شواهد  موجود حکایت از آن دارد که هدف از نفوذ در ساختار، ایجاد انحراف در محاسبات و تغییر رفتار نظام از طریق تصمیم‌سازی‌های ناهمخوان با اصول و مبانی نظام است. در این حالت، از نظام فقط پوسته‌ای بدون مغز و خالی از محتوا باقی می‌ماند که فقط نامی از جمهوری اسلامی دارد ولی در آن از اسلامیت و جمهوریت خبری نیست.

شریعتمداری در ادامه به نفوذ فاصله‌دار اشاره کرد و حمایت دولت انگلیس از یک لیست انتخاباتی را نمونه‌ای از آن دانست  که هوشیاری جریانات داخلی و مرزبندی صریح و قاطع با دشمن می‌تواند باطل‌السحر آن باشد و گفت: حمایت دولت انگلیس از این لیست انتخاباتی فقط تأسف‌آور نیست بلکه هشداردهنده نیز هست و یادآور دیگ پلوی سفارت انگلیس در دوران مشروطیت است یعنی آن روزها که عده‌ای آگاهانه و کسانی از روی بی‌خبری و بی‌بصیرتی برای جلب حمایت انگلیس در سفارت روباه پیر بست می‌نشستند.

وی اظهار داشت: تاکید دولت انگلیس که به فلان لیست رأی بدهید و مخصوصا از رأی دادن به آقایان جنتی، یزدی و مصباح خودداری کنید، حاکی از آن است که برآیند لیست انتخاباتی این جریان سیاسی را با منافع خود همسو و همخوان می‌داند البته نه اینکه تمامی افراد لیست مزبور را همسو با اهداف خویش تلقی کند.

مدیرمسئول کیهان گفت: این همان فرمول وارونه نفوذ است؛ یعنی به جای آنکه دولت انگلیس مانند دوران طاغوت، نام افراد مورد نظر خود را از طریق سفارت انگلیس و با قلدری دیکته کند، این مأموریت را با فریب یک جریان سیاسی در داخل کشور و نفوذ احتمالی در آن دنبال می‌کند.

مدیرمسئول کیهان در پایان گفت: متاسفانه اهدافی که دولت انگلیس از طریق بی‌بی‌سی درباره علت حمایت خود از لیست فلان جریان سیاسی و توصیه به خودداری از رأی دادن به آقایان جنتی و یزدی و مصباح ارائه می‌کند با آنچه در کمپین‌های داخلی حمایت از آن لیست آمده است، همخوانی چشمگیری دارد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    چرا انگلیس از لیست خاصی حمایت کرده است ؟! آیا این نشانه این نیست که برخی از اعضاء این لیست در جهت منافع امریکا و انگلیس حرکت می کنند؟
  • مسعود ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مردم فهیم ایران به لیست مورد حمایت بی بی سی رسانه روباه پیر رای نمی دهند .
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    از قدیم گفتن هر اتفاقی که در ایران بیفتد کار کار انگلیس است .
  • مهران ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • milad ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام میشه از این جمعیت انبوه یه عکس هم بذارید ؟؟؟ !!!
  • milad ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام میشه از این جمعیت انبوه یه عکس هم بذارید ؟؟؟ !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس