فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:برای نخستین بار مراسم ورود پیکر شهدا از طریق اروند صورت خواهد گرفت. این شهدا از مقابل جزیره ام الرصاص به وسیله شناور از طریق رودخانه اروند به اسکله بندر خرمشهر منتقل خواهند شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ حسین عشقی، فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای نخستین بار کمیته جستجوی مفقودین، شهدایی را در جزیره ام‌الرصاص تفحص کرده‌اند. این شهدا به همراه شهدایی که از مناطق زبیدات و مجنون تفحص شده‌اند، وارد کشور خواهند شد.

وی افزود: این شهدای تازه تفحص شده از مقابل جزیره ام‌الرصاص در اروندرود به کشور بازمی‌گردند. برای نخستین بار مراسم ورود پیکر شهدا از طریق اروند صورت خواهد گرفت. بدین ترتیب 68 شهید تازه تفحص شده ساعت 9 روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با 3 اسفند ماه 94 به وسیله شناور از رودخانه اروند به اسکله بندر خرمشهر منتقل خواهند شد.

عشقی در ادامه با اشاره به جزئیات مراسم استقبال از شهدا گفت: بعد از ورود شهدا به استان خوزستان، پیکر مطهر آن‌ها طی مراسم استقبال با حضور عموم مردم استان و زائران کاروان‌های راهیان نور مناطق جنوبی کشور، به معراج شهدای اهواز(پادگان شهید محمودوند) منتقل می‌شوند. دوشنبه شب بعد از مغرب و عشا در جوار پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی امام جمعه استان و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: این شهدا طی عملیات تفحص برون مرزی در خاک عراق در یک ماه گذشته کشف شده‌اند که مربوط به عملیات‌های خیبر، والفجر هشت، والفجر یک، محرم، کربلای 4 و تک دشمن هستند. این شهدا بعد از برگزاری مراسم استقبال و وداع در استان خوزستان برای شناسایی به تهران منتقل خواهند شد و در ایام فاطمیه تشییع می‌شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس