کد خبر 538141
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱

معاون پارلمان روسیه از دادستان این کشور خواست به دلیل بی‌احترامی شرکت کوکاکولا به تمامیت ارضی روسیه اخراج این شرکت را بررسی کند.

به گزارش مشرق، «اولگ میخیف» معاون پارلمان روسیه، دوما، از دادستان این کشور خواست اخراج شرکت آمریکایی «کوکاکولا» از روسیه را مورد بررسی قرار دهد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که کوکاکولا در تبلیغات سال نوی خود در روسیه، نقشه‌ای را از این کشور منتشر کرد که شبه جزیره «کریمه» جزو آن نبود؛ این اقدام با خشم روس‌ها مواجه شده است. 

کریمه سال 2014 میلادی پس از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» در جریان یک شبه کودتا توسط گروه‌های طرفدار غرب و شبه‌نظامیان راستگرای اوکراین، شاهد برگزاری همه‌پرسی‌ای بود که نهایتا به جدایی این منطقه از کی‌یف و پیوستن آن به فدراسیون روسیه منجر شد.

کوکاکولا در پی واکنش شدید روس‌ها، نقشه تازه‌ای در شبکه اجتماعی روسی «وی کونتکت» منتشر کرد که این بار کریمه را جزئی از روسیه به حساب آورده بود. اما این اقدام هم با واکنش دولت اوکراین مواجه شد و کوکا کولا را در معرض پیگرد قانونی از سوی کی‌یف قرار داد. 

نهایتا این شرکت آمریکایی بعد از چند روز، هر دو تصویر را از خروجی شبکه اجتماعی پاک کرد، اما جنجال بر سر این اقدام کوکا کولا همچنان ادامه دارد. 

به نوشته روزنامه روسی «ایزوستیا»، میخیف با متهم کردن این شرکت به نادیده گرفتن تمامیت ارضی روسیه، می‌گوید دادستانی باید کوکا کولا را به اتهام «افراطی‌گری» تحت پیگرد قرار دهد. 

بر اساس قانونی که سال گذشته میلادی در واکنش به تحریم‌های غرب، در پارلمان روسیه تصویب شد، دادستان این کشور می‌تواند شرکت‌های خارجی را در لیست «سازمان‌های نامطلوب» قرار داده و فعالیت آن‌ها در خاک روسیه را متوقف کند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس