کد خبر 538080
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

دیپلماتهای آمریکایی اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز یکشنبه در امان با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند

ورود جان کری به اردنبه گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب وارد امان پایتخت اردن شد. دیپلماتهای آمریکایی اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز یکشنبه در امان با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند و سپس برای دیدار و گفتگو با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به عقبه برود.

منابع یادشده تصریح کردند مذاکرات جان کری با مقامات اردن از جمله ناصر جوده وزیر امور خارجه این کشور عمدتا بر محوریت مناقشه سوریه صورت خواهد گرفت.

مناقشه مسلحانه در سوریه که جنبه بین المللی پیدا کرده است همچنان ادامه دارد و امیدها برای توقف خصومت ها در این کشور آن طور که در توافق نامه امضا شده در مونیخ پیش بینی شده، کمرنگ شده است.

این توافق نامه دوازدهم فوریه تحت حمایت آمریکا و روسیه در مونیخ آلمان امضا شد. سازمان ملل متحد و شرکای آن در گروه بین المللی حمایت از سوریه در نشستی که دوازدهم فوریه در مونیخ آلمان برگزار شد، تصمیم گرفتند امکان دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره در این کشور را به وجود آورند و در همین راستا یک گروه کاری نیز ماموریت یافت شرایط توقف خصومت ها را در سرتاسر این کشور فراهم کند.

گروه بین المللی حمایت از سوریه دسترسی بشردوستانه به مناطق محاصره شده را اولین گام به سمت دسترسی کامل، پایدار و بدون محدودیت نهادها و گروههای بشردوست به تمام مناطق این کشور می داند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس