یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهارات مقامات این کشور گفت که فروش هواپیماهای روسی به ایران نقض برجام نیست ولی کنگره باید اقداماتی همچون تحریم‌های ایران را تمدید کند و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کند.

به گزارش مشرق، یکی از مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که فروش جنگنده‌های روسی به ایران، نقض تحریم‌ تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران است.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتقال جنگنده‌های «سوخو 30» در مقایسه با بمب‌افکن‌های « F-15E» آمریکا، نیازمند تأیید شورای امنیت سازمان ملل است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با اشاره به این مطلب گزارش کرد، مقامات آمریکایی می‌گویند که فروش هواپیماهای روسی مثل عملیات موشک‌های بالستیک، نقض توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به حساب نمی‌آید اما با یکی از زنجیره‌های طولانی سرپیچی ایران از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برابری می‌کند.

این روزنامه آمریکایی سپس ادامه داد که کنگره می‌تواند اقداماتی را در مقابل برنامه موشکی ایران انجام دهد که شامل برگزاری جلسات استماع، تمدید تحریم‌ها علیه ایران که در سال جاری میلادی منقضی می‌شود و تصویب تحریم‌های جدید در واکنش به چالش‌های پایدار و دائم ایران می‌شود.

واشنگتن‌پست در پایان نوشت، مفهوم ساده عمل متقابل باید احیا شود. تخطی‌گران باید مسئول اقدامات خود باشند و کنگره آمریکا باید در این چارچوب وارد عمل شود و در صورتیکه به این شیوه عمل کند، تاحد زیادی به نفع رئیس‌جمهور بعدی آمریکا است. رئیس‌جمهور بعدی آمریکا که در سال 2017 وارد کاخ سفید می‌شود می‌بایست از دادن امتیازات بیش از اندازه خودداری کند و به شدت از منافع آمریکا حمایت کند.

طبق این گزارش، اگر کنگره بتواند این خط مشی را تا زمان ورود رئیس‌جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید حفظ کند، همانطور که اخیراً تحریم‌هایی را علیه کره جنوبی تصویب کرد، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مشکلات اندکی در رونق دادن به سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت و همچنین شانس تقابل نظامی را کاهش می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا...
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    ایران موش آزمایشگاهیه مگه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس