چرخ لیگ قهرمانان آسیا از روز سه شنبه می چرخد تا دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن به مصاف رقبایشان النصر امارات و لخویا قطر بروند. تراکتورسازی نماینده سوم فوتبال ما هم باید چهارشنبه از دیگر تیم اماراتی رقابت‌ها - الجزیره – پذیرایی کند.

روبرو شدن تراکتور با یک خط دفاع فاجعهگروه ورزشی مشرق – در شرایطی که دور اول فصل جدید رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا از روز سه شنبه آغاز خواهد شد شرایط نمایندگان فوتبال ایران خیلی ایده آل نیست. حال باید شرایط رقبای نمایندگان فوتبال ما در دور اول رقابت‌های گروهی را نیزمورد بررسی قرار داد و دید آنها با چه میزان از آمادگی در لیگ های امارات و ستارگان قطر حضور دارند و به واقع جایگاه فعلی این تیم ها در فوتبال این دو کشور کجاست؟

* سپاهان - النصر امارات
سپاهان که این روزها حال و روز خوشی ندارد با ایگور استیماچ روی پله نازل یازدهم لیگ برتر ایران ایستاده است. نصف جهانی ها طی 21 دیدار تنها 25 امتیاز گرفته اند. یعنی به طور متوسط از هر مسابقه خود 1.19 امتیاز اندوخته اند. زردپوشان اصفهان در 21 دیدار تنها 20 گل به ثمر رسانده اند و 21 گل دریافت کرده اند تا از این حیث هم شرایطی قابل نقد داشته باشند.

ایگور استیماچ و مردانش سه شنبه میزبان النصر تیم سوم لیگ امارات هستند. میهمان نصف جهانی ها طی 19 هفته به 9 پیروزی و 6 تساوی رسیده تا با 33 امتیاز بعد از الاهلی(47) و العین(46) سوم باشد.

تفاضل گل حریف سه شنبه سپاهان با 35 گل زده و 26 گل خورده 9+ است. جالب اینکه این تیم در آخرین دیدار خود با گل دقیقه 94 جسیم سلمان از قبول شکست خانگی برابر دیبا الفجیره فرار کرد تا با روحیه نه چندان خوب مسافر نصف جهان شود.

* لخویای قطر - ذوب آهن
از لحاظ آماری ذوب آهن به نسبت سپاهان و تراکتورسازی شرایط بهتری دارد. شاگردان یحیی گل محمدی با کسب 34 امتیاز از 21 دیدار روی پله چهارم لیگ برتر ایران ایستاده اند. هر چند که این تیم قابل احترام در نیم فصل دوم آنچنان که باید و شاید نتوانسته هوادارانش را با گرفتن نتایج ایده‌آل راضی نگه دارد.

در آن سوی میدان لخویا روی پله دوم لیگ ستارگان قطر ایستاده است. این تیم متمول در 12 دیدار از 19 مسابقه فصل خود صاحب پیروزی شده است. ضمن اینکه در 6 دیدار هم برابر رقبایش سر تسلیم فرود آورده تا نشان دهد از نظر ساختار تدافعی چندان هم غیر قابل نفوذ نیست.

حریف روز سه‌شنبه ذوب آهن 49 گل زده و 24 گل دریافت کرده و این یعنی هر چه لخویا در فاز دفاعی با مشکل روبرو است؛ برعکس در فاز هجومی قدرتمند است و خطرناک.

* تراکتورسازی - الجزیره امارات
به گزارش مشرق، تراکتورسازی تبریز که با شکست دادن 2-1 سپاهان در ایستگاه 21 لیگ شرایطش بهتر شد و روی پله هفتم رقابت‌ها ایستاد. شاگردان قلعه نویی با ثبت 7 پیروزی، 10 تساوی و 4 شکست تیم هفتم فوتبال ایران هستند و این در شرایطی است که 22 گل زده اند و 16 مرتبه برابر ضربات رقبا مغلوب شده اند.

در مقابل الجزیره با کسب 25 امتیاز تا پایان هفته نوزدهم فوتبال امارات روی پله هشتم مسابقات ایستاده است. این تیم با 7 پیروزی و 8 شکست تفاضل گل 1+ دارد تا بداند در مصاف با تراکتورسازی تازه اوج گرفته کار دشواری را پیش روی دارد.

خط حمله الجزیره طی 19 بازی 37 گل زده در مقابل خط دفاع این تیم هم 36 مرتبه مغلوب رقبا شده است. دریافت 1.98 گل در هر بازی یعنی در اختیار داشت یک خط دفاع تقریباً فاجعه. این در حالی است که تبریزی ها به طور متوسط در هر بازی 0.76 گل دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدوی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    ای کاش یکی پیدا میشد دلش به حال این فوتبال میسوخت درود به بچه های گروه خبری mashreghnews.ir بخاطر مطالب دست اول و داغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس