کد خبر 53764
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶

تل‌آويو قصد دارد براي بهبود مناسبات خود با دولت تركيه، وابسته نظامي جديدي را به اين كشور اعزام كند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، روزنامه صهيونيستي يديعوت ‌آحارونوت نوشت كه ارتش اسرائيل يك وابسته نظامي جديد براي اعزام به آنكارا پايتخت تركيه تعيين كرده است تا بتواند روابط خود با اين كشور را ترميم كند.
سپهبد موشه ليوي، وابسته نظامي جديد رژيم صهيونيستي در ترکيه
 
اين در حالي است كه تركيه همچنان اصرار دارد كه براي بهبود روابط با اسرائيل، تل‌آويو بايد رسماً از حمله به كشتي مرمره عذرخواهي كند و خسارت‌هاي خانواده‌هاي قربانيان اين حمله را پرداخت نمايد.
اين روزنامه مي‌افزايد كه ارتش اسرائيل از مدتي پيش به دنبال افسري مي‌گردد كه او را جايگزين "شيلي اوخوفسكي" نمايد كه تا چند هفته آينده مأمويت وي در تركيه به پايان خواهد رسيد.
گفته مي‌شود كه ارتش اسرائيل سعي دارد تا سپهبد "موشه ليوي" را كه اکنون رئيس اداره هماهنگي و ارتباطات در غزه است، به عنوان وابسته نظامي اسرائيل در تركيه منصوب كند. گفته مي‌شود كه وي نيز تصدي اين سمت را پذيرفته است.
اين روزنامه مي‌افزايد كه ارتش اسرائيل با اين تغيير اميدوار است كه بتواند شاخص‌هاي آشتي ميان اسرائيل و تركيه را ارتقا داده و همكاري هاي استراتژيك ميان دو طرف را از سر بگيرد.
اين در حالي است كه ديروز نيز "موشه يعالون" معاون نخست‌وزير و وزير امور استراتژيك رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه هفته گذشته در وين با "فريدون سينير اوغلو" مديركل وزارت امور خارجه تركيه و نماينده اين كشور در كميته تحقيقات وابسته به سازمان ملل متحد در زمينه ناوگان آزادي ديدار كرده است.
گفته مي شود كه بنيامين نتانياهو بتازگي يعالون را به عنوان نماينده ويژه خود در زمينه مذاكرات آشتي با تركيه منصوب كرده است.
هآارتص نيز هفته قبل از مذاكرات محرمانه تركيه و اسرائيل براي بهبود مناسبات دوجانبه سخن گفته بود، تركيه در حال حاضر همچنان بر عذرخواهي رسمي اسرائيل به عنوان پيش شرط بهبود روابط اصرار دارد، اما به نظر مي‌رسد در دوره اخير سياست‌ خارجه اين كشور همگرايي بيشتري با طرف اسرائيلي و آمريكايي پيدا كرده و آنكارا چرخش قابل توجهي نسبت به سياست‌هاي ضد اسرائيلي خود در سالهاي اخير داشته است که اوج آن در نشست داووس در سوئيس و اعتراض رجب طيب اردوغان به شمعون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي به علت کشتار کودکان در غزه نمود يافته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس