کد خبر 537358
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید این کشور درباره موضوع فروش جنگنده‌های سوخوی 30 به ایران با طرف روس رایزنی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن قصد دارد  موضوع فروش جنگنده‌های روسی به ایران را با مسکو در میان بگذارد. 

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی با بیان این ادعا که فروش جنگنده‌های سوخو 30 ساخت روسیه به ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود گفت جنگنده‌‌های این نسل روسیه قابل قیاس با جنگنده‌های F-15E آمریکایی هستند.   

آقای تونر، همچنین از قصد آمریکا برای رایزنی درباره فروش این جنگنده‌ها با طرف روس خبر داد و افزود چهار کشور دیگر امضا کننده توافق هسته‌ای با ایران نیز «بایستی به طور کامل از این محدودیت‌ها آگاه باشند.»

او از اظهارنظر درباره اینکه آیا واشنگتن موضوع خرید احتمالی این جنگنده‌ها را با طرف ایرانی نیز مطرح خواهد کرد، خودداری کرد. 

رسانه‌های روسیه، روز چهارشنبه از قول مقام‌های فعال در زمینه صادرات تسلیحات این کشور از امضا قرارداد فروش چندین فروند جنگنده سوخو 30 به ایران در سال جاری میلادی خبر داده بودند. 

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در سفر رسمی خود به روسیه که از دوشنبه آغاز شد با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع و «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه دیدار و درباره همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه‌های دفاعی مذاکره کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    قطعنامه بهانه هست باز میخواهند جلوی فروش هواپیما رو مثل موشک ۳۰۰ بگیرند.
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    روسیه یک ............
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    به به! چه تدبیری!
  • بهمن ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    خدایا این امام زمان را برسون که دیگه از آمریکا و اروپا و شرق و غرب عالم خسته شدیم. از این دنیای پر از تبعیض و بدبختی خسته شدیم. از این دنیای زر و زور و تزویر خسته شدیم... هر کشوری هم فقط دنبال تأمین منافع خودشه و لاغیر... خدایا برسون... خدایا مولامون رو برسون تا حداقل تکلیفمون رو بدنیم آخه این چه دنیاییه!!!؟ با قانون جنگل فرقی نداره... یه مشت کشورهای زورگو که قرنها استعمارگر و غارتگر عالم و آدم بودند شدند حاکمان و سردمداران دنیا و مدافع حقوق بشر و صلح جهانی!!!!!؟
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    مگه تحریما بر داشته نشده؟ قطع نامه های لعنتی لغو نشده؟ اگه شده این آمریکا چه ...میخوره؟
  • محمد ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    با این شرایط باز هم از گفتن مرگ بر آمریکا خودداری کنیم؟؟؟؟؟؟؟
  • 313 ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    اینا چه باورشون شد!
  • ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    بعد از ۸ سال هنوز اس ۳۰۰ تحویل ندادن چه برسه بخوان بدن. نیازی به تهدید آمریکا نداره چون روسها خودشان استاد زیرآبی هستند. کاش بجای خرید میلیاردی, آنها را متقاعد می کردید که مثل هند در ایران خط تولید همان مدل را راه اندازی کنند با سرمایه ما. و لزومی هم ندارد رسانه ای شود و با عناوین متفاوت و دلایل بی مورد شروع کنند حتی اگر قرار باشد فضاهای زیرزمینی آماده کنیم. اگر باجی هم هست اینطوری بدین چراکه کافی است این کار انجام شود. بجای پرداخت پول میلیاردی برای جنس آماده که هیچ ضمانتی برای تحویل آن نیست, آن بودجه را ولو بیشتر خرج راه اندازی در داخل کنید. بالاخره تا کی این وضع احمقانه باید ادامه پیدا کند؟ باید از یکجا در داخل شروع کرد.
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    خوب از اول هم معلوم بود جواب چی هستش بعد از طی این پنج سال تازه میرسه به مرحله اما و اگر و کارشکنی تازه......
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    به به یعنی آمریکا بهتر از این نمیشه چقده خوبه این آمریکا...!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    امریکا خودشو خراب نکنه بهتره روسیه به ایران سلاح دفاعی هم نمیده چه برسه به جنگنده! فردا هم روسها بهانه میارن به خاطر تحریمها و مخالفت جامعه جهانی به ایران جنگنده ندادیم.
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    تا زمانیکه به نوعی تعادل به روابط بین غرب و شرق نرسیم همیشه همینطور خواهد بود.چین و روسیه از موقعیت انحصاری توی بازار ایران سوئ استفاده خواهند کرد و غرب هم با فشار آنها را از داشتن روابط استراتژیک نظامی منع خواهد کرد.این روسیه خهمان شوروی است که زمان مائو کمکهای نظامی و فنی خود به چین را قطع کرد و چینیها مجبور شدند با مهندسی معکوس روی تجهیزانت قدبمی تا حدی نیازهای خود را تامین کنند.اما برای بدست آوردن تکنولوژی پیشرفته سرانجام باب گفتگو و روابط با آمریکا را گشودند و به این ترتیب چین به نوعی روابط بین شرق و غرب را بالانس کرد و الان هم از تکنولوژی پیشرفته غربی بهرمه میبرد و هم ار تکنولوژی روسی.ما هم چاره نداریم جز اینکه نهایتا همی کار را بکنیم و تا ایجاد رقابت در بازار تسلیحاتی خود نکنیم همیجوری خواهد بود.
  • فوق تخصص ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    آمریکا هم چیزی نمیگفت فرقی نمیکرد آیندگان درباره ما چی فکر خواهند کرد؟!
  • پسر ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    روسیه فقط فقط به فکر منافع خودش از نیروگاه بوشهر تا اس ۳۰۰ و الآن هم این روسیه با این جوسازی ها فقط میخواد از غرب باج بگیره ولاغير
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    در قطعنامه لغو همون قطعنامه های لعنتی به محدودیت فروش تسلیحات به ایران حکم شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس