مقیمی از تهیه دستورالعمل تبلیغات کاندیداهای انتخابات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز در نشست‌خبری، اظهار داشت: وزارت کشور کمیته‌ای را مامور کرده که از 8 صبح فردا کلیه اخبار و فعالیت‌های تبلیغاتی را رصد کند تا تخلفات انتخاباتی صورت نگیرد و متخلفان به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه به ماده 59 قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: هر نوع فعالیت‌ تبلیغی به وسیله امکانات و دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

مقیمی تصریح کرد: رسانه‌ها و افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند مجرم شناخته می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور به فهرست موسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که مشمول این ممنوعیت می‌شوند، گفت: موسسات مطبوعاتی ایران، اطلاعات، کیهان، همشهری و خراسان و روزنامه‌های اصفهان زیبا، تهران تایم، حمایت، جام‌جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه و سمت و خبرگزاری‌های آنا، ایبنا، ایسنا، ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، فارس، حوزه، خانه‌ ملت، دانشجو، شبستان، مهر و میزان نیز جزو رسانه‌هایی هستند که از 8 صبح فردا اجازه فعالیت‌های تبلیغاتی له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخابات را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته‌نامه‌ها، ماه‌نامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند، اما موسسات خصوصی می‌توانند فعالیت‌ خود را به صورت معمول داشته باشند.

مقیمی تاکید کرد: رسانه‌های نامبرده در طول یک هفته اجازه هیچ‌گونه مصاحبه، مناظره و یا پوشش اخبار نامزدها را ندارند، اما اجازه دارند سیاست‌های کلی نظام، دولت، حضور حداکثری مردم در انتخابات، اخبار احزاب و جریانات سیاسی را مورد پوشش قرار دهند، اما نباید اکثرا خبر و یا تحلیل در اخبارشان استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور از تهیه دستورالعمل تبلیغات نامزدها انتخابات در فضای مجازی خبر داد و گفت: این دستورالعمل در دست تهیه است که به زودی به همه نامزدها ابلاغ خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    مشرق شما هم ممنوعیت تبلیغ دارین ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس