کد خبر 536910
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

با وجود حفره امنیتی مرورگر جدید مایکروسافت اج، در ویندوز 10، اطلاعات شما حتی در حالت خصوصی (Private Mode) نیز، هک خواهند شد.

 به گزارش مشرق، با اینکه مدت‌زمان زیادی از عرضه‌ی ویندوز 10 به بازار می‌گذرد، هنوز هم شاهد حفره‌های امنیتی در این سیستم‌عامل هستیم. این بار حفره امنیتی در مرورگر جدید مایکروسافت وجود دارد.

مرورگر جدید مایکروسافت که در ویندوز 10 جایگزین مرورگر اینترنت اکسپلورر شده است در زمینه امنیتی قابل‌اعتماد نیست. اکثر مرورگرهای محبوب مانند سافاری، فایرفاکس و کروم ثابت می‌کنند که هیچ‌یک از آن‌ها اطلاعات را در حالت مرور امن یا حریم خصوصی ذخیره نمی‌کنند، ولی در مورد مرورگر اج اوضاع متفاوت است.

 تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مرورگر جدید اج، بدون در نظر گرفتن حالتِ مرور امن، تمام اطلاعات جست‌وجوی شما را در یک حافظه‌ی نهان وب، ذخیره می‌کند.

به گفته مایکروسافت، این مشکل در به‌روزرسانی مرورگر جدید اصلاح‌شده است؛ اما اکنون مشخص‌شده که موضوع بدتر شده است؛ زیرا بعد از اجرای به‌روزرسانی، مرورگر نه‌تنها به ذخیره‌سازی اطلاعات در حالت مرور امن ادامه می‌دهد بلکه این اطلاعات را در تب تاریخچه (History) نیز نمایش می‌دهد که به‌آسانی در اختیار همه قرار می‌گیرد.

چیزی که شگفت‌آور است این‌که باگ جدید تنها در معدودی از رایانه‌ها ظاهرشده و به نظر می‌رسد که همه نسخه‌های ویندوز 10 آسیب‌ندیده باشند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس