کد خبر 536872
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

سیامک ره‌پیک گفت: شبکه نظارتی شورای نگهبان متشکل از افراد آموزش دیده در محل جمع‌آوری و تجمیع آراء حضور خواهند داشت.

به گزارش مشرق، سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: شبکه نظارتی شورای نگهبان متشکل از افراد آموزش دیده در محل جمع آوری و تجمیع آراء حضور خواهند داشت.

وی افزود: عوامل نظارتی شورای نگهبان از جهت انتخاباتی و فنی و همچنین به لحاظ مقررات قانونی آموزش های لازم را دیده اند و توجیهات لازم به آنان ارائه شده است

ره پیک تصریح کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان در سراسر کشور و مکان هایی که لازم به نظارت است حضور خواهند داشت.ره پیک ادامه داد: یکی از روش های نظارتی شورای نگهبان این است که عوامل نظارتی متعدد در قالب سلسله مراتبی قرار گرفته اند و شبکه نظارت در شعب اخذ رأی و محل جمع آوری و تجمیع آرای دستگاه اجرایی مستقر می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لزوماً نمایندگان نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر سر صندوق های اخذ رأی یکی نیست چرا که داوطلبان این دو مجلس متفاوت هستند.سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد مصادیق تخلفات انتخاباتی در ایام تبلیغات نیز گفت: مصادیق متعدد بوده و در قانون آمده است.

وی گفت: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و این نظارت به شکل های گوناگون اعمال می شود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در مورد شکل صندوق‌های اخذ رأی، کیفیت و تعداد آنها و همچنین در مورد نحوه برگزاری انتخابات، وضعیت شعب و چگونگی قرار گرفتن عوامل اجرایی و نظارتی در شعبه ها، در جلسات متعدد کارشناسی بحث شده و دستگاه های اجرایی و نظارتی در این باره توافقات لازم را انجام داده‌اند که در روز اخذ رأی مشکلی پیش نیاید.

ره پیک تأکید کرد: طبق روال در مورد همه جزئیات برگزاری انتخابات بین شورای نگهبان و وزارت کشور هماهنگی وجود دارد.

ره پیک اظهار داشت: طبق قانون، نمایندگان داوطلب دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می توانند در شعب اخذ رأی حضور یابند و نظارت پیش بینی شده انجام دهند.

وی افزود: محتوای تبلیغات که در مقابل رقبای داوطلبان انجام می شود اعم از شکل تبلیغات، شکل تصاویر و امثال اینها باید در چارچوب مقررات قانونی باشد تا تخلف و جرمی صورت نگیرد چه جرایم عمومی و چه جرایم انتخاباتی.

ره پیک تأکید کرد: باید به رقبای انتخاباتی تخریب و تعرضی صورت نگیرد، اگر خارج از این چارچوب ها اقدامی شود، طبیعتاً دستگاه های مختلف به اقدام صورت گرفته، واکنش نشان می دهند.

وی گفت: اگر تخلف به نحوی باشد که معنای آن نشان دهد شرایط صلاحیتی که قبلاً بررسی شده است خدشه‌دار شود، امکان بررسی مجدد صلاحیت داوطلب وجود دارد و شورای نگهبان این موضوع را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد اینکه آیا امکان دارد تخلف تبلیغاتی منجر به سلب صلاحیت داوطلبان شود افزود: ممکن است سلب صلاحیت شود که معنای این اقدام آن است که شرایط صلاحیت وجود ندارد.

همچنین ره‌پیک در گفت‌وگوی دیگری، تصریح کرد: با توجه به صراحت ماده 24 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نامزدهای خبرگان با هر سمتی به طور یکسان مشمول این مقررات هستند و نباید تحت هیچ عنوانی بیش از آنکه توسط کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده است از صدا و سیما استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس