مشاور ‌فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح موضوع «رأی سلبی» را تکنیک جدیدی برای حذف مهره‌های انقلابی دانست و گفت: سیاسی کردن مجلس خبرگان خیانت بزرگ به این نهاد فقهی است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور ‌فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد اهمیت جایگاه مجلس و حفظ ماهیت نظارتی نمایندگان، اظهار کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند، مجلس در رأس امور است، بنابراین باید یک مجلس مستقل باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید مستقل از قوا باشد زیرا مجلس دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت را بر عهده دارد.

مشاور ‌فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم نمایندگان را برای این دو وظیفه عمده انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: اگر بنا باشد مجلس دولت را نمایندگی کند، هر دولتی که باشد، دیگر به درد مردم و نظام نمی‌خورد، چراکه وظیفه نظارتی‌اش چه می‌شود؟ اگر بنا باشد مجلس همکاری که دستگاه‌های دولتی انجام می‌دهد را همراهی کند، چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

* عناوین اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی یک بازی سیاسی است

وی با تأکید بر لزوم حفظ همراهی دولت‌ها و مجلس‌ها، گفت: همدلی و همراهی بین قوا و دستگاه‌ها خیلی خوب است اما این به معنای وکیل الدوله‌ای نیست که بخواهند وکیل دولت باشند، وکیل مردم باید ناظر بر دولت باشد.

مقدم‌فر به طرح جدید برای حذف نیروهای انقلابی از جریان سیاسی کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از نکاتی که این روزها پیرامون مجلس می‌بینیم، این است که چیزی درست‌شده به اسم «رأی سلبی»، یعنی به فردی رأی ندهیم که چنین و چنان شود، آنان چه کسانی‌ هستند؟

وی افزود: هدف آنان از طرح موضوع «رأی سلبی»، کنار زدن افرادی همچون سه فقیهی است که عمر خود را در راه اسلام، انقلاب و جهاد گذاشته‌اند؛ این موضوع در خارج از کشور طراحی شد و برای نخستین‌بار، اکبر گنجی آن را مطرح کرد و سپس وارد ایران شد و در حقیقت هدف این موج این است که افراد مورد اعتماد مردم رأی نیاورند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لزوم هوشیاری مردم در مقابل تاکتیک‌های جنگ روانی دشمن اشاره و اظهار کرد: باید مراقب بود چون عده‌ای در داخل همان‌طور که رهبری هم فرمودند، کلمه افراطی را به کار می‌برند تا نیروهای انقلابی را سرکوب کنند.

* سیاسی کردن مجلس خبرگان خیانت بزرگ به این نهاد فقهی است

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: باید در کشور سلیقه‌های متفاوت داشته باشیم اما دسته‌بندی جامعه با این عناوین درست نیست، آنچه باید  قطب‌بندی در کشور شود، انقلابی و غیرانقلابی است؛ شاخص انقلابی بودن ضد آمریکا، متدین، ضد فقر و به فکر مردم بودن است، یعنی فرد انقلابی باید طرفدار خط امام، مکتب امام و عمل‌کننده به رفتار ایشان باشد.

وی به حواشی ایجادشده پیرامون انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: یکی از خیانت‌هایی که در این دوره رخ داد، سیاسی کردن مجلس خبرگان و نشان دادن وجود جنگ قدرت در ایران بود، این کار خیانت خیلی بزرگی است، کسانی که با اهداف مادی و خاص این کار را انجام داده‌اند باید در برابر خدا پاسخگو باشند، زیرا کار خیلی بدی کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان یک جایگاه فقهی است، مردم هوشیار هستند و اسیر این بازی‌ها نمی‌شوند، به نوعی اینگونه نیست که آنچه آنان می‌گویند رخ دهد اما متأسفانه این موضوع به‌عنوان یک موج رسانه‌ای منتشر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس