کد خبر 536747
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

یک منبع میدانی در جبهه شمالی سوریه از نزدیک شدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به ۶ کیلومتری مرزهای ترکیه با هدف بستن نهایی راه‌های کمک رسانی به تروریست‌های تکفیری خبر داد.

به گزارش مشرق،  یک منبع میدانی سوری تاکید کرد خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها به سمت شهرک کنسبا قطع شده و آزادسازی این شهرک مهم تقریبا قطعی است.

این منبع افزود گروه‌های تروریستی مسلح دیگر نمی‌توانند بیش از این مقاومت کنند و آزادسازی کنسبا تنها به زمان نیاز دارد نه چیز دیگر.

این منبع که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد،‌افزود تنها موضع دفاعی باقی مانده برای گروه‌های تروریستی در این مناطق، تپه الکنیسه است و اگر ارتش سوریه این ارتفاعات را به کنترل خود درآورد، به طور مستقیم بر شهرک کنسبا مسلط خواهد شد.

این منبع میدانی سوری تاکید کرد منطقه کبانی مهمتر از کنسبا از نظر موقعیت جغرافیایی است،‌چرا که حومه لاذقیه را از حومه ادلب جدا می‌کند و آزادسازی آن به این معناست که سهل الغاب تا جسرالشغور گذرگاه ادلب از نظر نظامی سقوط خواهد کرد و کنترل کبانی مهمترین هدف عملیات ارتش و نیروهای دفاع مردمی است که در حال حاضر در حومه شمالی لاذقیه جریان دارد.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه تقریبا در 6 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارند تا مرزهای سوریه را به روی ترکیه ببندند و در نتیجه راه‌های کمک رسانی به تروریست‌ها از سمت ترکیه کاملا قطع شود.

وی گفت اردوگاه‌های آوارگان در داخل خاک ترکیه از غیرنظامیان سوری تخلیه شده و به پایگاه‌های آموزش تروریست‌هایی تبدیل شده است که این پایگاه‌ها از مناطقی که اخیرا از لوث تروریست‌ها آزاد شده،‌قابل رویت است.

منبع سوری تاکید کرد ارتش سوریه از دو هفته پیش با بازماندگان گروه‌های تروریستی و گروه‌های تروریستی اعزامی از ادلب و صدها مزدور دیگر که همگی از حمایت کامل ترکیه برخوردارند، در حومه لاذقیه می‌جنگد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با همکاری نیروهای دفاع مردمی توانستند تپه‌های استراتژیک الغزال را به کنترل خود درآوردند و به این ترتیب تمام خطوط کمک‌رسانی تروریست‌ها از سمت ادلب به کنسبا را قطع کردند و همچنین بیش از هفت کیلومتر از بزرگراه بین المللی حلب به لاذقیه را تحت کنترل خود قرار داده به طوری که روستاهای بیت جناوور و القسطل که در اشغال گروه‌های تروریستی است، از نظر نظامی سقوط کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس