کد خبر 536724
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

توجهات معطوف است به ولادیمیر پتروویچ که مدیر فنی شده و بازیکن و مربی بزرگی بوده اما هیچکس متوجه نشده که یک بازیکن خارق العاده از نسل درخشان آخرین تیم های فوتبال یوگسلاوی سابق و صربستان کنونی هم در بابل است و به عنوان کمک مربی به تیم اضافه شد.

به گزارش مشرق، پریکا اوگنجنوویچ ۳۸ ساله و زاده منطقه اسمدروسکای پالانکای صربستان یکی از متفاوت ترین بازیکنان فوتبال یوگسلاوی در زمان اوج خود بود که البته فوتبالش با جابجایی های زیاد و عجیبش فرجام چندانی نیافت.

Perica-Ognjenovicپریکا وقتی تنها ۱۶ سال سن داشت در تیم گوسای کشورش به میدان رفت و خیلی زود به تیم نامدار ستاره سرخ بلگراد پیوست و بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ بازی های بی نظیرش در لیگ صربستان پیشنهادات اغوا کننده زیادی را برایش در برداشت ولی او منتظر جام جهانی ۱۹۹۸ بود. در فرانسه در هر ۳ دیدار مقدماتی برای تیم ملی کشورش بازی کرد ولی به عنوان بازیکن ذخیره که به شدت باعث اعتراض رسانه های یوگسلاو شد.

او در جدال با ایران هم به میدان آمد و اولین تجربه رویارویی با فوتبال کشورمان را در همان مصافی که به سختی توانستند یک بر صفر پیروز شوند، دشت کرد. پریکا با شماره ۲۱ برای یوگسلاوی بازی کرد هر چند در مجموع پرونده بازی های ملی سنگینی ندارد.

او در سال ۱۹۹۹ عضو تیم زیر ۲۱ ساله های یوگسلاوی بود و حدفاصل سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ برای تیم ملی اصلی یوگسلاوی بازی کرد.

بلافاصله پس از جام جهانی بزرگترین اتفاق در زندگی پریکا افتاد و او از تیم ستاره سرخ بلگراد به رئال مادرید اسپانیا پیوست و بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ پیراهن این تیم را پوشید. لورنزو سانز مدیر وقت رئال مادرید اسپانیا پرافتخارترین باشگاه دنیا با تایید جان توشاک سرمربی ولزی خود، پریکا را به تیمش آورد و برای اینکه جای خالی برای حضور این ستاره تازه وارد صربستانی مهیا شود، ساموئل اتوئوی کامرونی را به اسپانیول قرض داد!

بازیکن سابق رئال مربی خونه‌ به‌ خونه شد

آنقدر توانایی این بازیکن تازه وارد چشم توشاک را گرفته بود که مهاجم بعدها درخشان شده در بارسلونا را از تیمش کنار گذاشت!

او با قراردادی ۲/۵ میلیون دلاری روانه مادرید شد و در کنار پردراگ میاتوویچ هموطن خود، رائول گونزالس و فرناندو مورینتس اسپانیایی افسانه های رئال به عنوان مهاجم دوران نوین فوتبالش را آغاز کرد.

در خلال این دو سال به پریکا فقط ۳۰ بازی رسید در حالیکه در شروع پیوستن به رئال مادرید در کوپا دلری در برد خانگی مقابل رئال زاراگوزا گلزنی کرد. آن گل تنها باری بود که توانست برای رئال گلزنی کند. مرتبا در پست های غیر تخصصی به کار گرفته شد.

اوگنجنوویچ در دو فصلی که برای مادریدی ها بازی کرد قهرمان لالیگا نشد و فقط دو نایب قهرمانی را هم در لیگ و هم جام حذفی بدست آورد ولی سوپرکاپ اسپانیا را بالای سر برد. اما بزرگترین افتخار ورزشی دوران پریکا فینال سال ۲۰۰۰ لیگ قهرمانان اروپا بود که رئال به عنوان قهرمانی معتبرترین رقابت ورزشی جهان دست یافت.

او در واکنش به نیمکت نشینی هایش ۶ ماه بدون تیم بود و بطور اختصاصی تمرین می کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۲ به کایزرسلاترن آلمان پیوست. پریکا با این تیم هفتم شد و سال بعد با رسیدن پیشنهاد تیم دالیان چین به این تیم ملحق و تبدیل به بهترین بازیکن خارجی لیگ شد.

بازیکن سابق رئال مربی خونه‌ به‌ خونه شد

او باز هم تیمش را تغییر داد و در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ در تیم سرشناس دینامو کیف اوکراین با پیراهن شماره ۱۰ بازی کرد. سال بعد او در فرانسه بود و برای آنگرس به میدان رفت. در سال ۲۰۰۶ دوباره به آسیا برگشت و این بار پیراهن تیم گمنام سلانگور مالزی را بر تن کرد. دو فصل را هم در آرکوتیلیس یونان سپری کرد و یکسال هم در تیم کالتیا به بازی پرداخت. او در سال ۲۰۰۹ پس از ۱۰ سال مهاجرت به فوتبال کشورش بازگشت و در سال ۲۰۱۱ با پیراهن تیم جاگودنیا برای همیشه کفش هایش را آویخت. او در ۶ کشور فوتبال بازی کرد و ماجراجوی های فراوانی را داشت.

حالا هم که در خونه به خونه است، یک رئالی سابق که حتما حیرت زدگی اش در بابل و حال و هوای مازندران و باشگاهش را برای دوستانش با ولع تعریف خواهد کرد.


منبع: مازن 24

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس