یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای با ارزیابی نظر فعالین اصلاح‌طلب درباره لیست این جریان در حوزه انتخابیه تهران در انتخابات اسلامی دهم، تلویحا این لیست را ضعیف خواند و مطرح کرد که وزن منتقدان نسبت به موافقان آن بیشتر است.

حیرت و اعتراض؛ واکنش اکثریت اصلاح‌طلبان به لیست تهران
گروه سیاسی مشرق -  اصلاح‌طلبان درحالی لیست 30 نفره انتخاباتی خود در شهر تهران را منتشر کردند که وزن انتقادات و اعتراضات به این لیست نسبت به کسانی که آنرا در جریان اصلاح‌طلب تایید می‌کنند، سنگینی می‌کند.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در این زمینه نوشت:‌ براي اطلاع از ديدگاه اصلاح‌طلبان درباره اين ليست باتعدادي از آنها تماس گرفتیم كه منتقدان بر موافقان سنگيني مي‌كرد. مثلا كمالي گفت كه هنوز به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌ايم. حكيمي‌پور ترجيح داد سخني نگويد تا موجب اختلاف شود. برخي ديگر مانند دکترجواد اطاعت هنوز به تغيير وضعيت اميد داشتند و اشرف بروجردي گفت: همه بايد تسليم اين راي جمعي باشند. اگر چه امكان دارد ديدگاهشان به طور كلي با تصميمي كه تصويب مي‌شود مطابقت نداشته باشد اما قرار نيست كه هر كس نظر و راي خود را به عنوان راي جدا اعلام نمايد.»

این روزنامه همچنین مطرح کرد که اصلاح‌طلبان با مشاهده ليست ائتلاف فراگير براي انتخابات مجلس در تهران به فکر فرورفته‌اند و دچار شک و بهت شده‌اند.

این روزنامه اینگونه لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان را معرفی کرد: « ليستي كه از لحاظ تفكر به اصلاحات نزديك و به عبارتی خیرالموجودین این جریان است اما برخي نام‌هاي آن از اذهان دور هستند.»

به نظر می‌رسد شک و بهتی که اصلاح‌طلبان را در بر گرفته است ناشی از عدم داشتن مهره‌های کلیدی آنها در شهر تهران است. این جریان در زمان فتنه سال 88 و مجلس ششم اغلب نیروهای خود را به جهت فعالیت‌های تند و براندازانه از دست داد و به همین جهت در سال 92 سعی کرد با استفاده از کاندیدای اجاره‌ای در صحنه قدرت سیاسی باقی بماند‌ اینک اما بر اساس تاکتیک «رحم اجاره‌ای» نتوانست موفق عمل کند و این جریان در جذب افراد شاخص سیاسی مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری که روزگاری اصلاح‌طلبان وی را با الفاظ تند به حاشیه راندند ناتوان بوده و نتوانست لیست خود را تکمیل کند و از این جهت نسبت به لیستی که ارائه شده با توجه اینکه اغلب افراد آن نه تنها سوابق سیاسی بلکه سوابق اجرایی قابل توجهی ندارند و جزو نیروهای دسته چندم اصلاحات به حساب می‌آیند، تاسف می‌خورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    من لیست رو دیدم افراد نا آشنا زیادند ...
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    مبارک باشه
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    حیرت و بهتشون بعد از شکست در انتخابات دیدنی تره!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    اندكي صبر سحر نزديك است....
  • ناشناس ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    خیلی خیلی دیره اکثرا هم که اشنا نیستند
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    اصلاح صلبان چي رو مي خوان اصلاح كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس