مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری دو مسابقه آغاز شد که طی آن تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه برابر چلسی به پیروزی دست یافت و بنفیکا از سد زنیت گذشت.

به گزارش مشرق، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب با برگزاری دو مسابقه آغاز شد که در مهمترین بازی تیم تیم پاری‌سن‌ژرمن برابر چلسی ۲ بر یک پیروز شد و بنفیکا در لیسبون مقابل زنیت روسیه در آخرین دقیقه به برتری یک بر صفر دست یافت.

پاری‌سن‌ژرمن در حالی به مصاف چلسی رفت که از ابتدا ادینسون کاوانی را در خط حمله کنار زلاتان نداشت. شاگردان بلان با پاسکاری‌های متوالی خود بازی را تحت اختیار داشتند و چند موقعیت هم خلق کردند اما نخستین زنگ خطر را چلسی در دقیقه ۲۳ به صدا در آورد. سانتر از چپ با ضربه سر دیه گو کاستا همراه شد که با دروازه‌بان پی‌اس‌جی با کمک تیر افقی مانع گلزنی کاستا شد.

پاری‌سن‌ژرمن در دقیقه ۳۹ صاحب گل اول بازی شد. زلاتان ابراهیموویچ از ضربه کاشته ای که پشت محوطه جریمه نصیب میزبان شد موفق به گشودن دروازه کورتوآ شد. شوت محکم وی در میانه راه به دیوار دفاعی اصابت کرد و به درون دروازه چلسی رفت.

این گل را چلسی در دقیقه ۴۵ پاسخ داد. این بار کرنر از راست را کاستا روی تیر یک اثر گذاشت تا توپ در میانه مدافعان به جان اوبی میکل برسد و او هم با ضربه ای محکم از فاصله نزدیک دروازه حریف را باز کند.

نیمه دوم با حملات پیاپی میزبان آغاز شد که در همان دقایق آغازین این نیمه کورتوآ چندین بار با عکس العمل های خود مانع گلزنی پاریسی‌ها شد. لوران بلان سرمربی پاریسن ژرمن، ادینسون کاوانی را هم به میدان فرستاد تا فشار را افزایش دهد.

در دقیقه ۷۸ بازی بود که ادینسون کاوانی دروازه چلسی را گشود. این مهاجم اروگوئه ای روی پاس دی ماریا پشت مدافعان حریف صاحب توپ شد و از زوایه ای بسته دروازه کورتآ را باز کرد. بعد از این گل هم حملات پی اس جی ادامه داشت اما تغییری در نتیجه ایجاد نشد. چلسی با گلی که در خانه حریف به ثمر رساند کاملا به دیدار برگشت امیدوار مانده است.

در بازی همزمان تیم های بنفیکا و زنیت برابر هم قرار گرفتند که این بازی را بنفیکا در آخرین لحظه برنده شد. دو تیم در نیمه نخست بازی فشرده ای را برگزار کردند که در این بین بنفیکا با استفاده از شرایط میزبانی تلاش زیادی برای گلزنی به خرج داد اما در نهایت این نیمه بدون گل مساوی خاتمه یافت.

در نیمه دوم این دیدار نیز فشار تیم بنفیکا روی  دروازه حریف ادامه داشت که مقاومت تیم زنیت را به دنبال داشت و در حالی که همگان منتظر سوت پایان بازی بودند در دقیقه ۹۰ بازی خوناس گل برتری بنفیکا را به ثمر رساند. در آخرین دقیقه بازی داور مسابقه دومنیکو کریستینو از زنیت را هم اخراج کرد.

باید دید در دیدار برگشت تیم بنفیکا توان حفظ این برتری نزدیک و شکننده را در خانه زنیت دارد یا نماینده روسیه مثل دور مقدماتی پرقدرت ظاهر می شود و تیم پرتغالی را در مجموع از سر راه بر می دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس