عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه کلید رفع مشکلات اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی است گفت: متاسفانه امروز دولت اقتصاد مقاومتی را به یک شعار صرف و محتوای پوچ تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) عصر امروز در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علامه برگزار شد گفت: آمریکا و غرب به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران هستند زیرا منافع اقتصادی خود را در ایران می‌بینند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آن‌ها به دنبال این هستند که در بین تصمیم سازان و نمایندگان ما نفوذ کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: شنیده شده است که برخی از گروه‌ها و جناح‌ها قصد دارند 5 میلیارد صرف امور تبلیغاتی خود در انتخابات کنند و معلوم نیست که این مبلغ از کجا آمده و چگونه قرار است هزینه شود؟

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: غرب برای اینکه به منافع خودش در کشور ما دست پیدا کند به دست برخی از تصمیم سازان تئوری می‌رساند تئوری که برای انباشت ثروت در دست برخی از افراد خاص تلاش می‌کند و در همین راستا ما می‌بینیم که در کشور برخی از مفسدان اقتصادی شناسایی میشوند و برخی از آنها نیز سال‌های سالبه کار خود ادامه می دهند.

عبدالملکی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد نظام بانکی در ایران اظهار داشت: نظام بانکی ما در عمل بر اساس الگوی آمریکایی آنهم نه الگوی آمریکایی خالص عمل می‌کند، به این صورت که سپرده مردم را می‌گیرد ولی آن را به جوانان برای ازدواج و اشتغال و به تولید کنندگان برای تولید نمی‌دهد. نظام بانکی ما اسلامی نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این مسئله نیاز به اصلاح دارد ولی متاسفانه کسانی که منفعتشان در این موضوع قرار گرفته است اجازه اصلاح را نمی‌دهند. افرادی که گاهی در شبکه مدیریت بانکی نیز نفوذ کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ در قسمت واردات تصریح کرد: امروز حتی در عرصه واردات نیز شاهد نفوذ هستیم و وقتی گفته می‌شود باید واردات را کاهش داد برخی‌ها مقاومت می‌کنند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)  گفت: اکثر کالاهایی که وارد می‌شوند را خودمان می‌توانیم در داخل تولید کنیم ولی متاسفانه می‌بینیم که تولید‌ی‌های ما تعطیل می‌شوند و ما به سمت واردات کالا می‌رویم چه کسی است که نمی‌گذارد این روند اجرا شود. آیا غیر از این است که کسانی که منافعشان در گرو واردات است اجازه اصلاح این روند را نمی‌دهند؟

وی اضافه کرد: مفسدان اقتصادی امروز دلگرم هستند زیرا کاری که می‌کنند در میان میلیون‌ها تراکنش دیگر گم می‌شود زیرا شفاف‌سازی در این راستا وجود ندارد و ما شدیدا به شفاف سازی در این عرصه نیازمندیم.

عبدالملکی ضمن انتقاد از فروش نفت به صورت خام تصریح کرد: چه کسانی هستند که در رابطه با نفت و گاز نمی‌گذارند اصلاحات لازم صورت گیرد؟ و اجازه نمی‌دهند ما نفت را به صورت خام و با قیمت پایین نفروشیم. این مسئله به خاطر تفکراتی است که توسط آمریکا وارد شده و اجرا می‌شود.

عبدالملکی گفت: مشکلات اقتصادی ما و تمام مواردی که مطرح شد همه با اقتصاد مقاومتی حل می‌شود و اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی ما است و با اجرای درست اقتصاد مقاومتی راه‌های نفوذ اقتصادی نیز بسته می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: امروز دولت اقتصاد مقاومتی را به یک محتوای پوچ و سوال صرف تبدیل کرده است و از طرفی می‌بینیم که مسئولان اقتصادی ما به مفهوم درستی از اقتصاد مقاومتی دست نیافته‌اند که مجلس باید در این رابطه مطالبه عالمانه‌ای داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس