کد خبر 536424
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

گروه هکری «انانیموس» اعلام کرده که به دلیل «سوءاستفاده‌های دولت ترکیه» حجم گسترده‌ای از اطلاعات محرمانه پلیس و سازمان امنیت ترکیه را هک و منتشر کرده است.

به گزارش مشرق،‌ هکرهای گروه «انانیموس» (Anonymous ‌) اعلام کردند که آنها حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات سازمان امنیت ترکیه را هک و منتشر کرده‌اند. آنها این اقدام را به تلافی «سوءاستفاده‌های متعددی» که از سوی دولت آنکارا صورت گرفته،‌ انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپونتیک، بنا به گفته یکی از هکرها که این داده‌ها را روز دوشنبه در اینترنت بارگذاری کرده،‌ وی «طی دو سال گذشته به صورت مداوم به بخش‌های متعددی از زیرساخت‌های دولت ترکیه دسترسی داشته است.»

بنا بر این گزارش، نسخه غیر فشرده این داده‌ها و اطلاعات هک شده، چیزی در حدود 18 گیگابایت حجم دارد که این بدان معناست که احتمالاً‌ در میان آن،‌ اطلاعات «جالبی» برای برخی وجود خواهد داشت.

بنا به گفته گروه «انانیموس»: «‌این گروه پس از آن به هک و انتشار اطلاعات سازمان امنیت ترکیه اقدام نمود که طی چند ماه گذشته شاهد سوءاستفاده‌های متعدد دولت آنکارا در زمینه‌های مختلف بوده است.»

سازمان امنیت ترکیه،‌ نیروی پلیس این کشور است که مسئولیت جلوگیری از بروز جرم و جنایت،‌ و برقراری صلح و امنیت، و نیز حفاظت از جان و مال شهروندان را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های اخیر،‌ ترکیه متهم به قاچاق و خرید نفت از داعش شده است. علاوه بر این،‌ ترکیه به دلیل ایجاد و برقرار کوریدوری امن برای رفت‌و‌امد نظامیان داعشی و دیگر تروریست‌ها به سوریه، مورد انتقاد شدید قرار گرقته است.

بنا بر این گزارش، همچنین،‌ بسیاری از گروه‌ها و افراد، سرکوب خشن و شدید گروه‌های کرد توسط نیروهای ترکیه را محکوم کرده‌اند. بنا به اعلام سازمان عفو بین‌الملل، طی این سرکوب‌های خشن‌ و نبرد کردها و با دولت آنکارا، حداقل 150 شهروند بی‌گناه کشته شده و جان خود را از دست‌ داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس