کد خبر 535972
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از فرسودگی و مقاوم نبودن سه چهارم بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: به هیچ وجه با نوسازی بیمارستان‌های فرسوده تهران موافق نیستم چراکه نه استانداردهای روز دنیا در بناهای فرسوده می‌تواند اعمال شود و نه این عملیات از نظر زمانی و بار مالی مقرون به صرفه است.

 به گزارش مشرق، رحمت الله حافظی با تاکید بر اینکه با استانداردسازی و مقاوم سازی غیرسازه‌ای بیمارستان‌های فرسوده تهران موافق است اما با اعمال نوسازی‌ها خیر،اظهار داشت: کمیسیون شهرسازی پیش تر دو فوریت نوسازی بیمارستان‌ها را مطرح کرده بود که چندان با دوفوریت آن موافق نبودم چراکه معتقدم این نوسازی موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی را می پذیریم اما نوسازی ها از نظر فنی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و اقدامی سخت، پرهزینه و غیراصولی است، ادامه داد: نوسازی بیمارستانی که 50 سال سن دارد هم نسبت به احداث پروژه جدید زمان بسیار زیادی می‌برد و هم هزینه بالا. درواقع نوسازی یک بیمارستان فرسوده 25 تا 30 درصد هزینه و زمان بیشتری نسبت به ساخت یک سازه جدید می طلبد که مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: این هزینه در حالی صرف می‌شود که اگر در زمین بیمارستان فرسوده پروژه جدیدی احداث شود به شرط آنکه مجموعه دچار کمبود منابع مالی و تجهیزاتی نباشد، ظرف یک سال و نیم یا حداکثر دو سال ساختمان بیمارستان جدید با نقشه و استانداردهای روز دنیا احداث می شود و بیماران به فضای جدید منتقل می‌شوند و ساختمان فرسوده نیز می‌تواند تخریب و به فضای سبز تبدیل شود. حال آنکه اگر همین ساختمان فرسوده فعلی بخواهد نوسازی شود حدود 8 الی 10 سال زمان لازم است.

حافظی با تاکید بر اینکه عملیات نوسازی را نمی توان در یک فضای قدیمی و غیراستاندارد مطابق با شاخص های درمانی روز دنیا اعمال کرد، متذکر شد: بر اساس اطلاعات کنونی تنها حدود 25درصد بیمارستان‌های تهران مقاوم هستند و سه چهارم بیمارستان‌های تهران مقاوم نیستند. ساختمان‌هایی که باید هرچه زودتر به روزرسانی شده و بنای سالم و مقاومی جایگزین شان شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به حجم فرسودگی ساختمان های بیمارستان های تهران، مقاوم سازی غیرسازه ای را می پذیریم تا در روند ارائه خدمات به بیماران خللی ایجاد نشود و در لحظات بحران نیز ایمنی هم کادر درمانی و هم بیماران تامین شود، اما نوسازی بنای فرسوده خود دردسرساز است و با آن موافق نیستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس