وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ضرورت دارد همسایگان ما واقعیت را بفهمند و اوهام را کنار بگذارند. آنها باید بپذیرند که ناگزیر هستند به خواست مردم سوریه تن بدهند و تصمیم‌گیری برای مردم سوریه را متوقف کنند.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بروکسل با اشاره به اینکه مدتی است که برای سخنرانی در پارلمان اروپا و همینطور دیدار با مسئولان اتحادیه دعوت شده بودم، اظهار داشت: دعوتی هم از سوی مقامات دولت بلژیک برای گفت‌وگو داشته‌ام.

وی با بیان اینکه بحث‌های مهمی را با اتحادیه اروپا شروع کرده‌ایم، افزود: گفت‌وگوهای سطح بالا با اتحادیه اروپا در سطح معاونان شروع شده و در سطح وزیر در آینده با حضور خانم موگرینی در ایران با حضور کمیسیون‌های مختلف اتحادیه ادامه پیدا خواهد کرد، در واقع یک همکاری همه‌جانبه بین ایران و اتحادیه در حوزه‌های مختلف مورد علاقه دو طرف شروع خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده سال‌ها ادامه داشته است، تصریح کرد:برداشته شدن این تحریم‌ها و عملیاتی شدن رفع تحریم‌ها نکته‌ای است که مسئولان اتحادیه اروپا،کشورهای اروپایی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران در آن دارای منافع مشترکی هستند و این موضوعات را ما با جدیت پیگیری کرده‌ایم و باز هم نیاز به هماهنگی در این زمینه داریم.

ظریف تاکید کرد: علاوه بر بحث‌های دوجانبه هنوز ضرورت دارد که در مورد نکات مربوط به اجرای دقیق برجام با مقامات اتحادیه که مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک را خانم موگرینی به عهده دارند، بحث کنیم.

وی با اشاره به روابط خوب ایران و بلژیک ادامه داد: سفرهایی متعددی با بلژیک انجام شده و در این سفر نیز من هم در اتحادیه اروپا و هم در مرکز مطالعات وزارت خارجه بلژیک سخنرانی خواهم داشت و همچنین ملاقات‌هایی نیز با مقامات بلژیکی در نظر گرفته شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه موضوعات مهم منطقه‌ای نیز در دستورکار این سفر قرار دارد، عنوان کرد: ادامه جنگ وحشیانه علیه مردم یمن که کل جامعه بین‌المللی خواهان پایان گرفتن آن هستند و توقف حملات غیرقانونی دولت سعودی علیه مردم یمن یکی از موضوعات مورد بحث است.

ظریف با تاکید بر ضرورت ایجاد یک جبهه هماهنگ برای مبارزه علیه داعش و گروه‌های افراطی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم ضرورت دارد همسایگان ما واقعیت را بفهمند و اوهام را کنار بگذارند. آنها باید بپذیرند که ناگزیر هستند به خواست مردم سوریه تن بدهند و تصمیم‌گیری برای مردم سوریه را متوقف کنند.

ظریف تا عصر سه‌شنبه در بلژیک خواهد بود و دیدار با مسئول سیاست خارجی و رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، سخنرانی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و گفت‌وگو با مقامات ارشد بروکسل از برنامه‌های وزیر خارجه کشورمان به بلژیک است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس