کد خبر 535864
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

وزیر مشاور در امور دفاعی قطر تأکید کرد که در صورت درخواست سعودی‌ها برای دخالت زمینی در سوریه این مسئله را خواهند پذیرفت.

 به گزارش مشرق، «خالد بن محمد العطیه» وزیر مشاور در امور دفاعی قطر اعلام کرد که در صورت درخواست ریاض از «دوحه» برای مداخله زمینی در سوریه این درخواست را خواهد پذیرفت.

العطیه در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» تأکید کرد که کشورش آماده است که دوشادوش عربستان سعودی و امارات عربی متحده در سوریه دخالت زمینی کند.

وی درباره رزمایش «رعد الشمال» که در شمال عربستان برگزار می‌شود و 350 هزار نفر از کشورهای عربی در آن حضور دارند، نیز گفت: «هدف از رزمایش رعد الشمال در روزهای آتی در عربستان، آزمودن آمادگی نظامی نیروهای مسلح عربی و [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] است.

وزیر مشاور در امور دفاعی قطر همچنین اظهار داشت که لزوما نباید خطرهایی وجود داشته باشد در منطقه تا از آمادگی نیروهای خود اطلاع کسب کنیم و باید خود را برای هر احتمالی آماده کنیم.

در همین راستا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز هفته جاری اعلام کرد که امکان عملیات زمینی ترکیه و عربستان سعودی در سوریه وجود دارد.

ترکیه و عربستان مدعی هستند که در چارچوب ائتلاف آمریکایی ضد داعش، قرار است علیه داعش در سوریه اقدام زمینی نظامی کنند اما «دیمیتری میدویدیف» نخست‌وزیر روسیه که هدف این کشورها را اقدام علیه پیشروی‌های ارتش سوریه در شمال حلب می‌داند، در نشست امنیتی مونیخ، خطاب به کشورهای عربی و غربی اعلام کرد که تلاش نکنند کسی را از اقدام نظامی بترسانند.

چاووش اوغلو همچنین گفته که عربستان سعودی جنگنده‌هایی را به پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه اعزام کرده و ریاض برای فراهم کردن مقدمات عملیات زمینی در سوریه نیروهایی را نیز به این پایگاه فرستاده است.

برخی از منبع خبری نیز شنبه گذشته اعلام کردند که 20 جنگنده سعودی در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر شدند.

استقرار جنگنده‌های عربستانی در این پایگاه در حالی صورت گرفت که مقامات سعودی بر آمادگی «ریاض» برای اعزام پیاده ‌نظام و ایفای نقش پررنگ‌تر نظامی در سوریه در قالب ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش ابراز آمادگی کرده‌اند.

در مقابل، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز درباره احتمال مداخله زمینی ترکیه در سوریه تأکید کرده بود که دخالت نظامی آنکارا غیر ممکن نیست و این امکان وجود دارد؛ زیرا به گفته اسد «اردوغان فردی متعصب است... و با آرزوی برپایی امپراتوری عثمانی زندگی می‌کند. از نظر او شکست‌هایی که در تونس، مصر، لیبی و سوریه نصیبش شده، شکست شخصی او است و آینده سیاسی‎اش را تهدید می‌کند... از سوی دیگر او خودش را حامل رسالتی اسلامی برای منطقه می‌داند، همین حالت نیز برای عربستان است، شکست‎های تروریست‌ها، شکست سیاست‌های آن‎ها است».

بشار اسد همچنین اعلام کرده بود که دمشق به طور قطع با چنین مداخله‌ای برخورد خواهد کرد و انجام چنین اقدامی برای آل سعود و اردوغان آسان نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    بچه ها پاهاتونو تو خلیخ فارس یکم محکم بزنین تو آب تا آب این مینی کشورارو ببره
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    شما تيم فوتبالتون چنصد مليتي چه برسه به نيروي زميني تو سوريه
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    یعنی هر کور و کچلی مثل عربستان و قطر اینقدر آدم شدند که از حمله نظامی حرف میزنند؟!!
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    یعنی هر کور و کچلی مثل عربستان و قطر اینقدر آدم شدند که از حمله نظامی حرف میزنند؟!!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    الحق که وقتی آب سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه اینم فکر کرده مثلا برای خودش خریه
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    حالا یک جمله از مادر عروس بشنو
  • پسر ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    شاهکاری دیگر از اعراب وهابی نحس نجس وحشی
  • وحید ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    آی دیدن داره موقعی که سربازای قطری با شکمهای یک متریشان توی میدان بدوند!!! آخه قطر که اگه ما تو ایران عطسه کنیم، توفان می برش را چه به این غلطها!
  • رضا ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    حالا ، شما کلهم چند نفرید؟
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    قطر ارتشی 500 نفری داره برای دفاع از یک روستا کفایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس