کد خبر 535816
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

کوفی عنان در آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ نگرانی خود را نسبت به افزایش فعالیت‌های تروریستی در آفریقا اعلام کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری دویچه وله، کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد، با اعلام اینکه کشورهای آفریقایی در جهتی مثبت گام برمی‌دارند، گفت: فقر شدید در آفریقا تا ۴۰ درصد کاهش یافته و اقتصاد بسیاری از کشورهای این قاره فرایندی روبه رشد دارند.

دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد هم‌زمان نسبت به فعالیت‌های تهدیدآمیز سازمان‌های تروریستی این قاره چون گروه افراطی بوکوحرام یا گروه تروریستی الشباب هشدار داد.

کوفی عنان گفت، در بسیاری از مناطق آفریقا پرچم‌های افراط گرایان در اهتزاز است و تاکنون در پی حملات این گروه‌ها ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد ادامه داد: سیاست توسعه‌ای که از همه شهروندان آفریقا حمایت کند و نهادینه کردن حقوق بشر در این قاره باید سرلوحه برنامه‌ها باشد که این اقدامات بهترین راهکار برای جلوگیری از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در قاره آفریقا است.

در کنفرانس امنیتی مونیخ موضوع‌هایی چون اوکراین، سوریه و روابط کشورهای غربی با روسیه در مرکز توجه بوده‌اند.

درهمین حال، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان، در ارتباط با بحران سوریه بار دیگر از گروه‌های درگیر در این کشور خواست به درگیری‌ها پایان دهند.

وی در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان (ARD) خوشبینی خود را در ارتباط با ارسال موفقیت‌آمیز کمک‌های امدادگرایانه جهانی به سوریه اعلام کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس