کد خبر 535785
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

واکنش روز گذشته هند به تصمیم دولت آمریکا برای فروش هشت فروند جنگنده پیشرفته اف-16 به پاکستان، دولت اسلام آباد را مجبور به پاسخگویی کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال تصویب طرح فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان از سوی دولت آمریکا، روز گذشته وزارت امور خارجه هند با صدور بیانیه ای، این تصمیم واشنگتن را 'نا امید کننده' خواند و در پی آن سفیر آمریکا در دهلی نو را برای ابلاغ برای اعتراض رسمی دولت دهلی نو به دولت واشنگتن، فرا خواند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز عصر روز یکشنبه با صدور بیانیه ای، در پاسخ به واکنش هند، این اقدام دهلی نو را 'عجیب و مایوس کننده' توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: واکنش دولت هند ما را متعجب و مایوس کرد. تسلیحات ارتش هند بسیار بیشتر از پاکستان است ضمن اینکه هند، خود بزرگترین وارد کننده تجهیزات دفاعی است.

این بیانیه می افزاید: درخصوص تصمیم دولت آمریکا برای فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان، توجه به این نکته ضروری است که پاکستان و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم در همکاری نزدیک با یکدیگر هستند. سخنگوی دولت آمریکا به صراحت اعلام کرده است که فروش این جنگنده ها (به پاکستان) با هدف ارتقای دقت در انجام حملات (ضدتروریستی) انجام می شود.

دولت آمریکا به تازگی فروش هشت فروند جنگنده اف-16 به اضافه برخی تجهیزات رادار را به پاکستان در مجموع به ارزش 699 میلیون دلار تصویب کرده است.

پیش از این برخی نمایندگان کنگره با تصمیم دولت برای فروش این جنگنده ها به پاکستان مخالف بودند و اگرچه هنوز هم این تصمیم دولت آمریکا به تصویب کنگره نرسیده است، اما به احتمال زیاد دولت موافقت کنگره را برای فروش این جنگنده ها به پاکستان، حداکثر ظرف یک ماه آینده جلب خواهد کرد.

دولت آمریکا درحالی اصرار به فروش این جنگنده ها با پاکستان با هدف کمک به اقدامات ضدتروریسم در این کشور دارد که بارها پاکستان را به مماشات و عدم برخورد جدی با برخی گروه های تروریستی از جمله لشگر طیبه و شبکه حقانی متهم کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس