وزیر امور خارجه ایران در بروکسل گفت: همسایه های ما در بحث سوریه واقعیت ها را بپذیرند و اوهام را کنار بگذارند.

گروه فیلم و صوت مشرق، محمد جواد ظریف در بدو ورود  به بروکسل با بیان اینکه حمله زمینی برخی کشورهای همسایه به سوریه بیشتر شعار تبلیغاتی است گفت امکانات و توانمندی این کشورها کاملا مشخص است واین بلوف های تبلیغاتی مشکلی را برای انها حل نمی کند.

اقای ظریف با بیان اینکه درباره  موضوعات مهم منطقه ای در این سفر گفتگو خواهد شد گفت:ادامه جنگ وحشیانه برضد مردم یمن که جامعه بین الملل خواهان پایان دادن به آن است و اینکه باید دولت سعودی آن را متوقف کند یکی از محورهای گفتگوها در این سفر خواهد بود.

{$sepehr_media_1387738_400_300}
دانلود

وی گفت: با توجه به اینکه تحریم های غیر قانونی امریکا سال ها ادامه داشته ، برداشته شدن این تحریم ها و عملیاتی شدن رفع این تحریم ها نکته ای است که کشورهای اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی دارای منافع مشترکی هستند و این موضوعات با جدیت پیگیری شده و نیاز به هماهنگی دارد.

اقای ظریف با بیان اینکه این سفر بنا به دعوت مسولان اتحادیه اروپا و همین طور بلژیک صورت گرفته است افزود: ایران بحث های مهمی را با اتحادیه اروپا شروع کرده ، و این گفتگوها با سفر خانم موگرینی در قالب کمیسیون های مختلف تداوم خواهد یافت .

وی گفت: روابط ایران با بلژیک به عنوان یکی از اعضای مهم اتحادیه روابط خوبی است در این سفر با مقامات مختلف بلژیک دیدارهایی انجام خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس