کد خبر 535771
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: از آنهایی که به تیم ملی تکواندو تهمت تبانی زده‌اند شکایت کرده‌ایم و باید پاسخگوی اتهامی که زده‌اند باشند.

به گزارش مشرق، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون در مورد انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی تکواندو برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در حال حاضر تکواندو و فدراسیون شرایط خاصی دارند. تیم ملی المپیک در اردوها تمرینات خود را پیگیری می‌کند و ملی‌پوشان نیز روی تمرینات خود متمرکز شده‌اند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برای تیم اعزامی مسابقات قهرمانی آسیا یک کادر فنی جداگانه انتخاب کنیم. در تیم ملی اعزامی مسابقات قهرمانی آسیا به غیر از المپیکی‌ها دیگر تکواندوکارانی که در رنکینگ جهانی حضور دارند به همراه تیم به قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه افزود: ملی‌پوشان المپیکی به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای آنان رخ دهد به قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شوند و با کادر فنی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. کادر فنی تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نیز بعد از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا معرفی خواهند شد.

وی در مورد انتخاب کادر فنی جدید تیم ملی بانوان گفت: کمرانی از مربیان موفق ما بوده و توانایی او برای ما ثابت شده است. برای اینکه ما فرصت کسب دو سهمیه حضور در المپیک در بخش بانوان را داریم برای موفقیت این تیم او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم. کمرانی از لحاظ بدنسازی تخصص ویژه‌ای دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: نسل طلایی بانوان ایران در راه است در سال‌های پیش رو شاهد شکوفایی بانوان خواهیم بود.

وی در مورد برنامه‌هایی که برای تکواندوکاران المپیکی در پیش گرفته‌اند گفت: برای تکواندوکاران المپیکی حضور در دو تورنمنت را پیش بینی کرده‌ایم تا از رقابت‌ها دور نباشند. تجربه تلخی را در مورد  این موضوع داریم. اگر آن‌ها از کوران رقابت‌ها به دور باشند دچار مشکل می‌شوند. ما با برنامه‌ریزی پیش می‌رویم که انشاءالله آن‌ها با مشکل روبرو نشوند و در رقابت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم حضور پیدا کنند تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

پولادگر در پاسخ به این سوال که چرا کادر فنی اجازه مبارزه کردن به ملی‌پوشان در لیگ را نمی‌دهد اما آن‌ها در تورنمنت‌های برون مرزی اجازه مبارزه کردن دارند گفت: مسابقات لیگ در وضعیت حساس خود به سر می‌برند. کدام تیم را ما می‌توانستیم راضی کنیم که اگر احساس کردیم خطر آسیب دیدگی برای المپیکی‌ها وجود دارد آن‌ها دیگر برای تیم خود بازی نکنند. به هر حال تیم‌ها می‌خواستند تکلیف خودشان را بدانند.

وی در ادامه افزود: شرایط برای حضور تکواندوکاران در مسابقات را کادر فنی تصمیم گرفته است. پیش بینی برای رسیدن به نتیجه در المپیک تدبیر کادر فنی است. تورنمنت‌هایی که قرار است این ملی‌پوشان اعزام شوند برای آن‌ها مفید است. به هر حال در این رقابت‌ها احتمال آسیب دیدگی کمتر است و در لیگ احتمال مصدومیت زیاد است و اگر خدایی نکرده مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید دیگر ما نمی‌توانیم جبران کنیم. بهنام اسبقی در مسابقات جام باشگاه‌ها مصدوم شد و حضور در المپیک برزیل را از دست داد او با توجه به تعهدی که به تیم خود داشت در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد. البته نمی‌توانم بگویم که در تورنمنت احتمال مصدومیت وجود ندارد اما شرایط خیلی متفاوت‌تر است.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود به جای تکواندوکارانی که به المپیک آزمایشی اعزام می‌شوند دو المپیکی راهی این رقابت‌ها می‌شدند گفت: اعزام به المپیک آزمایشی طولانی و خسته کننده است. به هر حال کادر فنی برای ما مهم است و آنها باید با فضای مسابقات آشنا شوند و این تدبیر کادر فنی است که تشخیص داده چه کسی راهی این مسابقات شود و این برای کادر فنی مهم است.

پولادگر در مورد اعزام مردان المپیکی به تورنمنت هلند به آلمان خاطرنشان کرد: مردان المپیکی را به تورنمنت هلند و پس از آن به مسابقات آلمان اعزام خواهیم کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود در واکنش به این سوال که گویا شنیده شده از کارشناس و قهرمانان سابق تیم ملی که اخیرا انتقاد‌هایی از فدراسیون داشته‌اند شکایت کرده‌اید و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: از منتقدین شکایتی نکرده‌ایم. آنهایی که به تیم ملی تکواندو تهمت تبانی زده‌اند به هر صورت باید پاسخگوی اتهامی که زده‌اند باشند. به هر حال این موضوع در اختیار من نیست و آبروی ملی در میان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس