کد خبر 535108
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

یادواره شهدای عملیات «والفجر8» با رونمایی از کتاب خاطرات سردار شهید «نورعلی شوشتری» برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در مراسم یادبود شهدای عملیات والفجر۸ که در جامعه‌الحسین مشهد برگزار شد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران بیان کرد: توصیف وقایع عملیات والفجر۸ کار ساده‌ای نیست فقط باید تلاش کنیم که هرجا که هستیم راه شهدای این عملیات را ادامه دهیم. این عملیات دارای شرایط بسیار ویژه‌ای بود چون بعد از عملیات فتح المبین و بیت‌المقدس اولین عملیاتی بود که در این سطح انجام می‌گرفت و علمیات بسیار سختی بود چون منطقه این عملیات بسیار حساس بود.

وی گفت: عملیات والفجر۸ در زمان جنگ باعث تثبیت جایگاه نیروهای جمهوری اسلامی شد. این عملیات اوج توکل به خداوند، خردمندی، خلاقیت، تدبیر و محاسبات بود و برای آن حدود یک سال برنامه‌ریزی شده بود. نقش رزمندگان خراسانی هم در عملیات والفجر۸ بسیار حایز اهمیت بود چیزی که در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شده است.

قالیباف در بخش دیگر سخنانش گفت: اینکه در بعضی شهرها چند نماینده دارند قرار باشد به یک لیست رأی داده شود، خوب نیست بلکه باید دقت کنیم نماینده‌ای را انتخاب کنیم که در مسیر انقلابی باشد و این چیزی است که مورد تاکید رهبری است. باید انتخابات مجلس خبرگان را جدی بگیریم چون مجلس خبرگان ضمانت اسلامی بودن نظام و تداوم نظام ولایت فقیه در کشور است.

وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان از جنس دیگر انتخابات در کشور نیست بلکه متفاوت است به همین دلیل باید با اعتقاد، توجه و دقت بیشتر در انتخابات آن حضور داشته باشیم. یکی از محورهای وحدت در جامعه حضور و مشارکت مردم در انتخابات است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. انقلاب اسلامی از دل و جان مردم جوشید، چون سخن انقلاب حق بود و حرف حق از دل مردم بلند می‌شود و دل همه ما با انقلاب شکل گرفت و با دفاع مقدس تکمیل شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تدکید بر اینکه باید در منتقل کردن باورهای انقلابی به جوانان درست عمل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در منتقل کردن باورهایی که خودمان با آن ها زندگی کردیم درست عمل نکنیم جوانان در آینده به انقلاب فقط به عنوان یک اتفاق تاریخی نگاه خواهند کرد که این خطر بزرگی برای انقلاب است.گاهی اوقات بعضی‌ها می‌خواهند با تحلیل‌هایی بین انقلاب و نظام اسلامی فاصله ایجاد کنند و بگویند که انقلاب و نظام اسلامی با هم تفاوت دارند که این خطایی بسیار بزرگ است.

وی گفت: باید در زندگی به فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس توجه ویژه‌ای داشت چون ریشه آن در فرهنگ عاشورا است که هیچ وقت تمام شدنی نیست. دشمن با رسانه‌هایش می‌خواهد این تفکر را در ذهن مردم ایجاد کند که جمهوری اسلامی امروز همان جمهوری اسلامی زمان انقلاب نیست. دشمن با تبلیغات خود می‌خواهد مشکلات امروز جامعه را بزرگ جلوه دهد و خوبی‌ها را هم نادیده بگیرد که این خطر بزرگی است و همه دلدادگان انقلاب باید به آن واقف باشند.

قالیباف با بیان اینکه چیزی که استقلال و جمهوری اسلامی را برای ملت به ارمغان آورد چیزی جز روحیه مبارزه با استکبار نبود، یادآور شد: روحیه مبارزه با استکبار چیزی بود که به انقلاب معنا بخشید و اگر امروزه این روحیه از بین برود قطعا دشمن به اهداف خود می‌رسد. اگر امروزه در جامعه گفته شود که تا کی باید در مقابل آمریکا ایستاد و تمام مشکلات کشور را به این موضوع ربط دهند دقیقا این همان خطری است که دشمن می‌خواهد با ایجاد شک و تردید در بین ما آن را به وجود بیاورد.

شهردار تهران حضور نیروهای ایرانی در کشورهای دیگر را یک وظیفه اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور نیروهای ایرانی در کشورهای دیگر نوعی دفاع از امنیت ملی هم به شمار می‌رود، چون دشمن اگر بتواند جنگ را به مرزهای ایران هم می‌کشد.

قالیباف تاکید کرد: اگر در جامعه بیکاری باشد روحیه استکبارستیزی هم از بین می‌رود و دلیل اینکه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تاکید دارد ناشی از همین مساله است. یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی است چرا که این حضور موجب تقویت روحیه انقلابی خواهد شد.

وی ادامه داد: هر جا که دشمنان اسلام، وحدت را در جامعه خدشه دار کردند توانستند به جامعه اسلامی آسیب وارد کنند و وحدت در جامعه اسلامی فقط حول محور ولایت معنا دارد و اگر در جای دیگر باشد بی معنی و آب ریختن در آسیب دشمن است.

در ادامه این مراسم با حضور فرزندان شهید شوشتری و سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) از کتاب خاطرات شهید نورعلی شوشتری به قلم مصطفی محمدی رونمایی شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس