رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، با انتقاد از ترکیب هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی گفت: اعضای این هیئت همان کسانی هستند که برجام را دنبال و تدوین کردند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی و با بیان اینکه تاکنون خروجی خاصی از این هیات به بیرون نیامده است، اظهار داشت: علت این مسئله آن است که افرادی را برای عضویت در این هیات انتخاب کرده‌اند که خودشان برجام را دنبال و تدوین کردند و تنها یک یا دو نفر از آنها، افراد جدید هستند.

وی افزود: در واقع اعضای این هیات همان کسانی هستند که خودشان دیکته نوشته‌اند و حالا می‌خواهند خودشان این دیکته را تصحیح کنند و علاقمند هستند که نمره ۲۰ به خود بدهند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا وصف «هیات قوی، آگاه و هوشمند» که رهبری برای این هیات مورد تاکید قرار دادند محقق شده است یا خیر، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهتر از این می‌توانستند عمل کنند، چراکه اعضای این هیات غیر از یک یا دو نفر، همان کسانی هستند که برجام را دنبال کرده اند.

زاکانی تاکید کرد: بنابراین به نظر من این هیات ویژگی هایی را که در حکم رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و باید در شأن ملت ایران نیز باشد، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس روند اجرای برجام و میزان ایفای تعهدات طرف مقابل را در دست بررسی داریم تا بتوانیم حقوق ملت را حفظ کنیم؛ چراکه ما تعهدات خود را انجام داده ایم و حالا طرف مقابل است که باید تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: ما معتقدیم کمیسیون ویژه باید مسیر خود را ادامه دهد و کسانی هم که اصرار دارند اعلام کنند که کار کمیسیون برجام به اتمام رسیده است، نسبت به آیین‌نامه داخلی مجلس اطلاعی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    مگر رهبری نفرمودند کسی از طرف من اظهار نظر نکند من حرف ونظر خودم را بیان می کنم.
  • محسن ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    مگر «کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس» هنوز وجود دارد که رییس داشته باشد؟ و اگر هنوز هست، فلسفۀ بودنش چیست؟ یعنی قرار است مجددا برجام را بررسی کند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس