کد خبر 534754
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی گفت که ارتش این کشور برای عملیات در موصل آماده شده و گروه تروریستی داعش در حال عقب‌نشینی است.

به گزارش مشرق، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با شبکه خبری «دویچه‌وله» از تغییر در شرایط موصل در شمال عراق خبر داد. این شهر از ژوئن سال 2014 در محاصره نیروهای داعشی است.

وی گفت: «ما آماده‌ایم و هفته گذشته به شرق موصل نیرو اعزام کرده‌ایم. اقدامات ما ادامه دارد و قصد داریم عملیات را در این شهر آغاز کنیم.»

العبادی پس از آزادسازی شهرهای تکریت و رمادی معتقد است که  نیروهای امنیتی عراقی این توانایی را دارند که بتوانند موصل که دومین شهر بزرگ عراق است را از نیروهای داعش باز پس بگیرند.

نخست‌وزیر عراق در عین حال گفت که عملیات علیه داعش آسان نخواهد بود چرا که درآمد نفت عراق به دست این گروه تروریستی افتاده است و به همین دلیل تامین منابع ارتش دشوار شده است.

العبادی گفت:‌ «بسیاری از نیروهای ما وقتی داعش وارد عراق شد، نابود شدند و ما باید آن را بازسازی کنیم و نمی‌توانیم به سرعت این وضعیت را بهبود ببخشیم. اما در حال حرکت در جهتی مثبت هستیم. بخش زیادی از کشور را آزاد کرده‌ایم و داعش در حال حاضر در حال عقب‌نشینی است.»



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    حمله داعش به عراق آزمونی بود برای جوانان و مردم عراق تا آماده بشند برای مقابله و جنگ بزرگ با ارتش سفیانی.*اللهم عجل لولیک الفرج*.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس