کد خبر 534579
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

کارشناس مسائل سیاسی با بیان فعالیت رسانه‌های معاند در زمینه انتخابات ایران، گفت: آنها با اهداف خصمانه و با استفاده از شگردهای مختلف دنبال مخدوش کردن انتخابات جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش مشرق، حسن عابدینی با حضور در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در نشست خبری عملکرد رسانه‌های معاند در خصوص انتخابات ایران گفت: انتخابات در ایران به چند دلیل برای رسانه‌های معاند بسیار مهم است زیرا جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که انتخابات برگزار می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: کشورهای شمالی ایران سال‌های متمادی است که با یک رئیس جمهور اداره می‌شوند و کشورهای جنوبی ایران هم حکومتی سلطنتی دارند و به عنوان مثال در عربستان سعودی یک پدر و 7 پسرش 80 سال قدرت را در دست داشتند.

وی افزود: انتخابات در ایران بر اساس اندیشه حمایت از مقاومت در مقابل هژمونی نظام سلطه قرار دارد و این امر موجب شده تا کشورهای عربی به همراه قدرت‌های سلطه‌گر دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران با مقاومت اسلامی در طرف دیگر باشند. همچنین نتیجه انتخابات در ایران روی سرنوشت منطقه نیز تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل انتخابات در ایران برای کشورهای دیگر بسیار مهم است.

عابدینی در ادامه تصریح کرد: 4 موضوع خاص درباره انتخابات جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که عبارت است از نهادینه کردن انتقال قدرت، حرکت سیاسی در چارچوب نظام، تقویت مردم‌سالاری در برابر لیبرال دموکراسی غربی و اثبات اعتماد به نظام در چارچوب استقلال و آزادی که از فرمایشات مقام معظم رهبری قابل استخراج است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه انتخابات مجلس به دلیل ریل‌گذاری برای قانون‌گذاری و آینده انقلاب و انتخابات خبرگان به دلیل ریل‌گذاری برای تصمیمات مهم و کلان نظام بسیار حائز اهمت است، گفت: مقام معظم رهبری حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح را وظیفه مردم در انتخابات دانسته‌اند و انتخابات مجلس را از سه جهت حایز اهمیت دانسته‌اند که شامل ریل‌گذاری برای آینده انقلاب، قانون‌گذاری و موضع‌گیری در برابر اتفاقات و مسائل بین‌المللی است.

وی افزود: رسانه‌های معاند دنبال این هستند که در ایران انتخاباتی ساختار شکن چه در حوزه‌های جزیی و چه در حوزه‌های کلی نظام صورت بگیرد و آنها رقابت‌های انتخاباتی را جنگ داخلی یا جنگ قدرت جلوه می‌دهند.

عابدینی با بیان اینکه رسانه‌های معاند به 3 دسته تقسیم می‌شوند، گفت: بخش نخست به ارائه تصویر دروغ از جمهوری اسلامی ایران برای خارج از کشور دست می‌زنند مانند بی‌بی‌سی، بخش دوم رسانه‌هایی هستند که به تصویرسازی دروغین از خارج برای داخل ایران می‌پردازند که بعضاً هم فارسی‌زبان هستند و بخش آخر رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند تا تصویری دروغین از ایران را برای ایرانیان جلوه دهند مانند voa.

کارشناس مسائل سیاسی درباره شگردهای رسانه‌های بیگانه گفت: کتمان از طریق حذف، برچسب‌زنی، توازن دروغین، عدم اشاره به چرایی انتخابات ایران و پیش‌فرض‌های بازدارنده بخشی از شگردهای این رسانه‌ها برای مقابله با ایران است.

وی در خاتمه 8 محور از 13 سخنرانی مقام معظم رهبری درباره انتخابات را بیان کرد و گفت: این 8 محور عبارتند از برنامه‌های دشمن برای اصل انتخابات و به تعطیلی کشاندن آن، مخدوش کردن انتخابات، شبهه در آزاد بودن انتخابات، انکار وجود مردم‌سالاری در انتخابات، برنامه‌های دشمن علیه حضور و مشارکت گسترده مردم، تهمت سالم نبودن انتخابات یا بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به انتخابات، برنامه‌های دشمن برای عدم انتخاب فرد اصلح از طریق غوغاسالاری، هوچی‌گری، تهمت‌زنی و تبلیغات گسترده، نفوذ فردی و نفوذ جریانی از مهمترین محورهای فعالیت دشمن در زمینه انتخابات در بیان مقام معظم رهبری است.

به گزارش فارس، سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن ماه در بوستان گفت‌وگو آغاز شد و تا 27 بهمن ماه ادامه دارد.

نمایشگاه شامل چهار بخش مهم رسانه‌های برخط، پویانمایی، نشر دیجیتال و کودک و نوجوان است؛ علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 20 از نمایشگاه بازدید کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس