دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را تحقیر کرد، گفت: بازداشت تفنگداران آمریکایی بار دیگر عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: پیشاپیش ولادت حضرت زینب کبری را به مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنم.

وی ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت مسلمان ایران بار دیگر حماسه بزرگ و خیره کننده‌ای در روز 22 بهمن به نمایش گذاشت که همه دشمنان را مایوس و همه دوستان و طرفداران جمهوری اسلامی در دنیا را امیدوار و نوید جهانی شدن اسلام را برای جهانیان تجدید کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت با بیان اینکه در طول 37 سال گذشته شاهد عنایات خاص خداوند بوده‌ایم، گفت: یکی از این عنایات و پیروزی‌ها خیزش اسلامی درجهان است که برای بررسی این خیزش‌ها باید گذشته‌ها را نیز به یاد داشته باشیم و از آنها عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: برای اینکه عظمت و ارزش انقلاب اسلامی و تحولی که در جهان ایجاد کرد رابشناسیم باید قبل از انقلاب اسلامی را به یاد بیاوریم و چهره امام خمینی(ره) که یک عالم بزرگ درجهان اسلام، یک انسان خردمند و معجزه‌گر بود را بهتر بشناسیم.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی در ایران دین در حد مرحله ضعیف خودش بود و مردم به آن بی‌توجه بودند، گفت: همانطور که پیامبر اسلام(ص) نیز فرمودند در مرحله‌های مختلف یکی از پیشوایان قیام می‌کند و از دین خدا حمایت می‌کند و دین را زنده می‌کند و این یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است که امام خمینی توانست انقلاب اسلامی را هدایت و به پیروزی برساند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: امام خمینی با قیام خود تمام معادلات را در دنیا به هم ریخت  و با انقلابی که ایجاد کرد جهان را از دامن شرق و غرب نجات داد.

حجت‌الاسلام اختری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی در سطح کشور، منطقه و بین‌المللی داشته است، گفت: وقتی امواجی که از این انقلاب به وجود آمد را با دوران قبل از آن مقایسه می‌کنیم آنگاه به فرموده خداوند بزرگ به نصرت خودش پی می‌بریم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دشمنان سعی کردند با توطئه‌ها و سدی در برابر آن ایجاد کنند که از نمونه‌هایش ایجاد جنگ تحمیلی ضد مردم ایران و ایجاد جنگ نرم، جنگ‌های اجتماعی و فرهنگی است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه اخراج80 هزار مستشار آمریکایی از ایران پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران پتکی بر سر آمریکایی‌ها و سیاستمداران آنها بود، ادامه داد: رئیس جمهور وقت آمریکا (ریگان) اعلام کرد پس از اخراج مستشاران آمریکایی از ایران انقلاب اسلامی ما را تحقیر کرده است، این عظمت بار دیگر در ماه‌های اخیر با دستگیری تفنگداران دریایی آمریکایی در خلیج‌فارس و دریای عمان تکرار شد و آمریکایی‌ها بار دیگر اعلام کردند جمهوری اسلامی ما را تحقیر کرده است.

حجت‌الاسلام اختری افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این بار پیام بسیار روشنی برای آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آنها مبنی بر اینکه نمی‌توان با قدرت و زور باجمهوری اسلامی برخورد کند صادر کردند و پیام داده شده که جمهوری اسلامی یک نظام قدرتمند، قوی و متکی به ایمان و عنایت خداوند در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای آنها خضوع نخواهد کرد و پاسخ سختی به متجاوزان در هر کجا خواهد داد.

وی با بیان اینکه دشمن تحقیر شده از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به فکر توطئه بر ضد جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: با رشد روزافزون اسلامخواهی و خیزش اسلامی در کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی سعی کردند چهره ناصواب و وارونه از اسلام، قرآن و پیامبر اسلام(ص) معرفی کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه سلمان‌رشدی در این میان کتابی را ضد اسلام و پیامبر با حمایت انگلیسی‌ها نوشت و آن را منتشر کرد، افزود: چون امام این توطئه را بیش ازدیگران می‌شناخت و از گذشته نیز در قالب‌های مختلف آن را دیده بود حکم به تکفیر سلمان‌رشدی و ضرورت قتل او را صادر کرد که با این فرمان سیاستمداران جنایتکار انگلیسی به وحشت افتادند و سلمان رشدی را تاکنون در حلقه محدود زندانی کردند گرچه او هم اکنون یک مرده متحرک است.  

حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: مواجهه ما با دشمن تنها در جبهه جنگ و کودتا نیست یکی از جبهه‌های دیگر فرهنگی است که مقام معظم رهبری بارها به این مسئله اشاره کردند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی با پول‌های نفتی آل‌سعود توطئه‌های خود را سعی دارند اجرا کنند، گفت: مردم دنیا امروز باید سیاستمداران و حاکمان آل سعود را بشناسند که چگونه دست بسته سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه دنبال می‌کنند. به طور مثال بیش از یکسال و نیم است که مردم یمن با بمب‌های آمریکایی و اروپایی کشته می‌شوند و هیچ کس صدایش درنمی‌آید.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: آل سعود وقتی بحرین را اشغال کرد موسسات حقوقی، بین‌المللی و حکومت‌هایی که داعیه دموکراسی را دارند هیچ کدام در برابر جنایت‌های آل‌سعود در بحرین و یمن اعتراض نکردند.

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفندماه گفت: همانطور که مردم با بصیرت و آگاهی در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند بار دیگر در انتخابات پیش‌رو شرکت و برگ زرینی به همه افتخارات خودشان خواهند افزود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس