دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: با توجه به تغییر قوانین وادا امیدواریم با اجرایی شدن این قوانین جدید در فدراسیون جهانی، سعید علی‌حسینی هم زودتر به میادین برگردد.

به گزارش مشرق، حسین مقامی درباره آمادگی خوابگاه نوجوانان وزنه‌بردار برای برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: با توجه به اینکه خوابگاه کبکانیان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد نیروهای خدمات برای بازسازی و رفت و آمد به این قسمت شهر دچار محدودیت هستند؛ به همین دلیل قرار شد روزهای پایانی هفته کار کنند. از طرفی با توجه به اینکه اداره فنی مجموعه ورزشی شهید شیرودی پنجشنبه و جمعه تعطیل است و آنها باید روی روند بازسازی نظارت داشته باشند، کار ما سخت شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده قرار است هر چه زودتر بازسازی آغاز و مشکلات رفع شود تا شرایط برای برگزاری اردو فراهم شود. برخواه برنامه‌های خودش را اعلام کرده است و باید پیش از پایان سال یک اردوی دیگر را برگزار کنیم که به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد.

مقامی در پاسخ به این سوال که آیا نفراتی که از تیم ملی دور مانده‌اند و به نوعی اخراج شده‌اند آیا با عملکرد مناسبشان در مسابقات قهرمانی کشور شانسی برای بازگشت به اردوی تیم ملی خواهند داشت یا نه، گفت: 100 درصد می‌تواند نقش داشته باشد. نگاه فدراسیون کادر فنی و شورای عالی فنی این است که وزنه‌بردارانی که می‌خواهند وارد اردو شوند خودشان را در مسابقات مورد نظر ثابت کنند؛ ضمن اینکه پاک بودن را هم رعایت کنند. وزنه‌بردارانی که در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان عملکرد مناسبی داشته باشند از نظر مربیان دور نخواهند ماند. نماینده شورای فنی به همراه کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان این مسابقات را زیر نظر خواهند داشت.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: فدراسیون نگاه ویژه‌ای به مسابقات قهرمانی کشور در تمام رده‌های سنی بخصوص بزرگسالان دارد که امیدواریم خروجی خوبی برای تیم ملی داشته باشد. از طرفی با احیای مسابقات قهرمانی کشور می‌توانیم شاهد ظهور استعدادها باشیم.

مقامی درباره اخراج کیا قدمی از اردوی تیم ملی به دلیل درگیری با یکی از مربیان تیم ملی گفت: چیزی در این مورد نشنیدم و اطلاعی در این خصوص ندارم. بعید می‌دانم چنین موضوعی هم درست باشد. قدمی چندی پیش به دلیل آسیب دیدگی کهنه‌ای که داشت یک هفته تمرین نکرد، توکلی هم گفت که آسیب دیدگی او برطرف نشده است و بهتر است برای استراحت از اردو خارج شود که شد.

وی درباره دلیل ترک اردو از سوی عماد باقری نیز گفت: باقری به دلیل مشکلات شخصی از اردو خارج شده است و هیچ کدام از این نفرات کنار گذاشته نشده‌اند. هر زمانی که شرایط بهتری پیدا کنند و آمادگی حضور در اردو را داشته باشند می‌توانند برگردند چرا که در اردوی تیم ملی به روی تمام وزنه‌برداران باز است.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درباره احتمال بازگشت سعید علی حسینی با توجه به قوانین جدید وادا گفت: اخیرا قوانین وادا تغییر کرده است؛ در گذشته ورزشکارانی که بار اول دوپینگ می‌کردند 2 سال و برای بار دوم مادام العمر محروم می‌شدند، اما حالا برای بار اول 4 سال، مرتبه دوم 8 سال و مرتبه سوم مادام العمر محروم خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی از فدراسیون‌های بین‌المللی این قانون را عملیاتی کردند و حتی عطف به ماسبق هم شد، اما هنوز در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اجرایی نشده است. البته با توجه به رایزنی‌هایی که فدراسیون داشته است اگر این قانون در فدراسیون جهانی هم عملیاتی شود با توجه به اینکه علی حسینی برای مرتبه دوم مرتکب دوپینگ شده بود، محرومیت 8 ساله شامل حال این وزنه‌بردار می‌شود که تا این لحظه 7 سال از آن سپری شده است و بعد از المپیک ریو یعنی در سال 2017 می‌تواند وارد مسابقات بین‌المللی شود. امیدواریم این قانون زودتر اجرایی شود تا او هم بتواند بار دیگر برای کشورمان افتخارآفرینی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس