سی‌وهفتمین سالگرد 22 بهمن و راهپیمایی میلیونی مردم در تهران با حاشیه‌های جالبی از جمله اعلام آمادگی جوانان برای حضور در جبهه مقاومت سوریه و عراق همراه بود.

به گزارش مشرق، راهپیمایی 22 بهمن امسال با وجود سردی هوا و دمای منفی یک تهران شاهد حضور سانتی‌متری و میلیونی مردم در سی‌وهفتمین فجر انقلاب بود که با حاشیه‌های جالبی نیز همراه بود:

امروز پنجشنبه 22 بهمن در حالی مردم برای جشن انقلاب به خیابان‌های شهر آمدند که رشادت مدافعان حرم، حال و هوای راهپیمایی را تحت تاثیر قرار بود و چهره نقاشی شده شهدای مدافع حریم اهل‌بیت زینت‌بخش خیابان‌های پایتخت شده بود.

آنها دست‌نوشته‌هایی به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده است «همه ما مدافعان حرمیم»، این راهپیمایان همچنین با پوشیدن کفن، آمادگی خود را برای اعزام به سوریه و عراق و حضور در صفوف مدافعان حرم اعلام کردند.

پلاکارد توصیه‌های انتخاباتی رهبر انقلاب به مردم درباره اینکه «به کسانی رأی بدهید که کشور را به دشمن نفروشند» در دست راهپیمایان تهرانی جالب توجه به نظر می‌رسید.

حضور مادران شهدایی که امروز به جای فرزندان شهید یا مفقود الاثرشان به همراه عکس عزیزانشان به حمایت از انقلاب اسلامی و نظام آمدند، در خیل جمعیت مردم به چشم می آمد.

خبرنگاران خارجی برای پوشش مراسم 22 حضور پررنگی داشتند و پیام ملت به دوربین خارجی ها این بود که: «آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند».

برخی مهاجران افغانستانی نیز که در راهپیمایی امروز حضور داشتند، پلاکاردی با مضمون «شک بین امام خمینی و شاه شک بین امام حسین و یزید است» در دست داشتند.

امروز اولین روز تبلیغات انتخابات خبرگان بود اما برخی از حامیان نامزدهای انتخابات مجلس نیز از شب گذشته و صبح زود در اقدامی غیرقانونی پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خود را نصب کرده بودند اما با ممانعت پلیس مواجه شدند.

در بین پوسترهای تبلیغاتی خبرگان، در کنار عکس‌های تبلیغاتی روحانی و هاشمی رفسنجانی، عکس سید حسن خمینی علی رغم اینکه تایید صلاحیت نشده است، به چشم می‌خورد.

تحقیر آمریکا با بازسازی صحنه بازداشت متجاوزان آمریکایی، از حاشیه‌های جالب راهپیمایی امروز بود که با استقبال مردم مواجه شد، نکته جالب در این صحنه‌های بازسازی این بود که برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.

ماکت پهپاد 2هزار کیلومتری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن تهران به نمایش درآمد.نکته قابل توجه در این ماکت، شکل جدید پهپاد شاهد129 سپاه بود که در دماغه آن تغییراتی نسبت به مدلهای قبلی به وجود آمده است.

در این میان حضور عروس و دامادی در روز عقد خود در میان جمعیت در میدان توحید و در انبوه جمعیت جالب توجه بود که تاکید کردند: «حتی در این روز نیز به حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری در راهپیمایی شرکت کردیم و از حق مسلم خود کوتاه نخواهیم آمد و همواره شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهیم».

در میدان توحید جمعی از جوانان نسل سومی و انقلابی با سر دادن شعارهای نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دادند.آنها همچنین اعلام کردند که شرایط اقتصادی کشور در پساتحریم همچنان نامطلوب است و رکود نیز مانند گذشته به چشم می‌خورد.

جمع‌آوری طومار برای کشته شدگان منا از سوی مردم و درخواست از قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده و فاجعه‌ای که از سوی آل سعود اتفاق افتاد از دیگر حاشیه‌های این راهپیمایی بود.

اقامه نماز جماعت در خیابان‌های تهران به صورت گروه‌های جداگانه که پس از اذان ظهر و عصر در خیابان قامت نماز بستند یکی دیگر از جلوه‌های حضور میلیونی مردمی امروز بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    برید آقاجون راه باز جاده دراز چرا انقدر فیلم بازی میکنید و بیانیه میدید؟
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    رسایی برو سوریه
  • حسن ر ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    ملت ایران درسرا تاسرا دنیا قابل قیاس باملتهای جهان نیست چراکه بهترین ملت ملته ایرانه بگذریم که شاید یکسری اختلافات سلیقه ای یا قومی یا حتی سیاسی واختلاف بر سر هرچیزیکه داشته باشنداما پشت نظام وانقلاب ورهبری راهیچوقت خالی نگذاشته ونخواهند گذاشت وازهمینجا بارهبرعزیزمان بیت کرده واعلام میداریم که ای رهبرعزیز ای فرزند رسول خدا اگرشما اعلام کنید مبنی بر حمایت ملت مظلوم سوریه وعراق ویمن نتها این کشورها بلکه ما اماده ایم درسراسردنیا باظلمان بجنگیم ودر رکاب حضرت اقا به رجه رفیع شهادت نائل ایئم که بثی افتخارست برای ما
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    خدا کند نظام مشکل بیکاری جوانان ایرانی را حل کند الان ده میلیون جوان فارغ التحصیل ایرانی بیکار هستند برخی از جوانان فارغ التحصیل باوجود داشتن مدرک فوق لیسانس حاضرشده اند که رفتگرشهرداری هم شوند کاری که دراستان لرستان اتفاق افتاد الان هم خیلی از جوانان ایرانی متاسفانه معتاد شده اند وقتی که بیکاری باشد همه جوری گناهی ممکن است بوجود بیاید
  • یارمحمدی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    ما امادهایم در شرایط اخرالزمان به سوریه وعراق برویم چرا کشورهای غیر مسلمان به کمک داعش می ایند ما نرویم
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    خود روحانی هم کاندید شده؟!!! چه تدابیری!
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    " در بین پوسترهای تبلیغاتی خبرگان، در کنار عکس‌های تبلیغاتی روحانی و هاشمی رفسنجانی، عکس سید حسن خمینی علی رغم اینکه تایید صلاحیت نشده است، به چشم می‌خورد. " اگه خوب دقت کنید این کار شدیدا بوی فتنه میده. مواظب باشید که عده ای از رفقای آمریکا و انگلیس و فرانسه و آل سعود و ترکیه در داخل کشورمون میخان از ولایت فقیه و امام خامنه ای انتقام بگیرن. محکم باشید. آمریکا و منافقین و همفکران و رفقاشون هیچ غلطی نمیتونن بکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس