تاجيك گفت: ما فقط به دنبال پاسخ اين سؤال هستيم كه چرا نماينده رئيس جمهور اهتمام به راهيان نور ندارد و كسي تا به حال به اين سؤال پاسخ نداده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، جواد تاجيك در همايش سراسري راهيان‌نور غرب كه روز گذشته در سپاه بيت‌المقدس سنندج برگزار شد، اظهار داشت: نيروهاي مسلح طي يك سال گذشته در راهيان نور به صورت هماهنگ عمل كردند.

وي ادامه داد: بنا به تصميم اخير شوراي سياستگذاري راهيان نور، ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با كمك نيروي انتظامي در نگهدار و بهره‌برداري از يادمان‌هاي مناطق عملياتي 5 استان واقع در جنوب، غرب و شمالغرب كشور به صورت مشترك عمل خواهند كرد و بدين ترتيب نمايش خوبي از نيروهاي مسلح در راهيان نور مشاهده خواهد شد.

*عكس‌العمل علي‌الحسيني به اظهاراتي درباره مشايي

دبير ستاد مركزي راهيان نور ضمن قدرداني از وزارتخانه‌ها و استانداري‌هايي كه همكاري خوبي در راهيان نور مناطق عملياتي جنوب در سال 89 _ 90 داشتند، يادآور شد: بعد از برگزاري نشست خبري پيرامون راهيان نور غرب و شمال غرب در ماه جاري به موضوع عدم همكاري آقاي مشايي در ستاد مركزي راهيان نور اشاره شد؛ آقاي علي‌الحسيني جانشين نماينده رئيس جمهور در ستاد مركزي راهيان نور طي نشست خبري عنوان كرده بود كه راهيان نور را سياسي نكنيم و سياست را به اهلش واگذار كنيم.

وي تأكيد كرد: وقتي آقاي رئيس جمهور سياسي‌ترين، پرحاشيه‌ترين و خبر‌ساز‌ترين فرد در دولت را به عنوان نماينده خود در راهيان نور انتخاب مي‌كند، طبيعتاً هر نوع اظهار نظري در مورد عملكرد وي ممكن است سياسي برداشت شود؛ ما فقط به دنبال پاسخ اين سؤال هستيم كه چرا نماينده رئيس جمهور اهتمام به راهيان نور ندارد و كسي تا به حال به اين سؤال پاسخ نداده است.

تاجيك ادامه داد: از رئيس جمهور درخواست داريم فرصتي را فراهم كنند تا ضمن ديداري با ايشان، موضوع توسعه امور زيربنايي مناطق عملياتي شامل زيرساخت‌هاي اسكان، يادمان‌ها و جاده‌ها را مطرح كنيم تا كاروان‌ها با شرايط خوبي در راهيان نور غرب و شمال غرب حضور يابند.

*ايجاد يادمان‌هاي جديد از مهمترين كارهاي ستاد مركزي راهيان نور

وي با اشاره به ضرورت احياء راهيان نور شمال و شمال غرب گفت: به دلايل مختلف از جمله مسافت زياد بين استان‌هاي غربي و شمال غربي، تعدد يادمان‌ها و شهرها و همچنين شرايط آب و هوايي و فرهنگ مردم، تصميم گرفتيم استان ايلام و كرمانشاه را در بحث راهيان نور از كردستان و آذربايجان غربي جدا كنيم؛ در حقيقت كردستان و آذربايجان غربي به عنوان راهيان نور شمال غرب در تابستان و راهيان نور غرب شامل ايلام و كرمانشاه در ايام فصل پاييز صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين كارهايي كه ستاد مركزي راهيان نور در 4 استان غربي و شمال غربي كشور پيگيري مي‌كند، ايجاد يادمان‌هاي جديد است.

*40 درصد از شهدا در مناطق غرب و شمال غرب به شهادت رسيده‌اند

دبير ستاد مركزي راهيان نور خاطرنشان كرد: حدود 40 درصد از شهدا در مناطق عملياتي غرب و شمال غرب به شهادت رسيدند و 50 درصد از عمليات‌هاي دفاع مقدس نيز در 4 استان آذربايجان غربي، كردستان، ايلام و كرمانشاه اجرا شده است؛ در حالي كه خيلي كم به معرفي اين مناطق پرداخته شده و بايد با توان بيشتري وارد عمل شويم.

*راه‌اندازي قرارگاه مشترك راهيان نور در استان كردستان

وي افزود: قرارگاه مشترك راهيان نور در باشگاه سابق افسران سنندج و محل فعلي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان كردستان با حضور نمايندگان ارتش، سپاه و نيروي انتظامي و برخي از سازمان‌هاي امدادي از 10 تير تا 5 مرداد راه‌اندازي مي‌شود.

*اجراي طرح خدماتي امداد‌ ياور در راهيان نور غرب و شمال غرب

تاجيك اظهار داشت: اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به شمال غرب كشور از اوايل تيرماه تا قبل از ماه مبارك رمضان صورت خواهد گرفت و طرح خدمات امداد اضطراري با عنوان «امداد ياور» از 10 تير تا 5 مرداد در شمال استان كرمانشاه، استان كردستان و بخش جنوبي استان آذربايجان غربي اجرا خواهد شد.

وي به اجراي طرح مصباح برگرفته از «مطب صلواتي باب‌الحوائج» طي 20 روز در استان كردستان با حمايت وزارت بهداشت و ساير وزارتخانه‌ها اشاره كرد و گفت: اين طرح بدون تبليغات و اطلاع‌رساني در راهيان نور جنوب اجرا شد و بيش از 11 هزار زن و مرد به صورت صلواتي ويزيت شدند؛ حدود 4 هزار نفر از اين افراد دارو دريافت كرده و برخي نيز به پزشك متخصص و بيمارستان ارجاع داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس