کد خبر 533569
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

رئيس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌‌ از مجموع 2725 داوطلب، صلاحيت 1261 داوطلب از سوی شورای نگهبان تاييد شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید شهاب الدین چاوشی در نشست ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت داوطلبان تایید صلاحیت شده در استان گفت:‌ از مجموع 2 هزار و 725 داوطلب، صلاحیت یك هزار و 261 داوطلب از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

وی ادامه داد:‌ یك هزار و 494 داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان واجد شرایط نمایندگی مجلس شورای اسلامی تشخیص داده نشدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینكه  54 درصد از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس در استان تایید صلاحیت نشدند، عنوان كرد:‌ بر همین اساس 46 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید صلاحیت شدند.

چاوشی افزود: براساس گزارش اعلام شده از سوی فرمانداری تهران وضعیت 56 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه هنوز نا مشخص است .

وی یادآور شد: در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، صلاحیت 368 نفر نیز كه از سوی هیات نظارت بر انتخابات رد شده بودند تجدید نظر شده  و به تایید صلاحیت شدگان اضافه شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:‌ این جلسه ستاد انتخابات استان با محوریت موضوع نزدیك شدن زمان رسمی تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

وی بر اهمیت هماهنگی بازرسان،ناظران و مجریان در روز انتخابات تاكید كرد.

در ادامه،محمدرضا یوسفی دبیر ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینكه 65 هزار و 493 نفر در استان تهران برای برگزاری انتخابات آموزش دیده اند، گفت: از این تعداد 636 نفر از اعضای ستاد انتخابات استان تهران هستند.

وی افزود: از مجموع آموزش دیدگان،396 نفر مربوط به اعضای هیات های اجرایی استان تهران هستند.

مدیر كل سیاسی و انتخابات استان تهران از آموزش 41 هزار و 700 نفر از اعضای شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تهران خبر داد و گفت:‌در هر یك از شعب اخذ رای 9 نفر از آموزش دیدگان مستقر هستند.

یوسفی با بیان اینكه 10 هزار و 500 نفر نیز برای حضور در شعب اخذ رای شهرستان های استان آموزش های لازم دیده اند تصریح كرد:‌در هر یك از شعب اخذ رای شهرستان های استان تهران 7 نفر از آموزش دیدگان مستقر هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران شمار نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای را 12 هزار و 260 نفر عنوان كرد و افزود:‌در هر یك از شعب اخذ رای دو نفر نماینده فرماندار حضور دارند.

وی با اشاره  به اینكه آخرین دوره آموزشی مربوط به انتخابات در روز 27 بهمن ماه برگزار می شود یادآور شد: برگزاری دو مانور انتخاباتی به منظور رفع كاستی های احتمالی تا روز برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

یوسفی، مجموع شعب اخذ رای قطعی استان تهران را 6 هزار و 138 شعبه برشمرد و گفت:‌حوزه انتخابیه تهران با داشتن 4 هزار و 641 شعبه با احتساب 35 شعبه مربوط به اقلیت های دینی بیشترین تعداد شعب اخذ رای استان را به خود اختصاص داده است.

مدیركل سیاسی و انتخابات استان تهران ادامه داد:‌ یك هزار و 497 شعبه اخذ رای نیز برای سایر حوزه های انتخابیه استان تهران پیش بینی شده است.

وی مجموع ‌عوامل اجرایی حوزه انتخابیه تهران را با احتساب استقرار 2 نفر در هر شعبه، 102 هزار  و 102 نفر عنوان كرد:‌26 هزار و 946 نفر نیز برگزاری انتخابات در سایر حوزه های انتخابیه استان را به عهده دارند.

یوسفی گفت:‌در مجموع 129 هزار و 48 نفر برگزاری انتخابات در استان تهران را به عهده دارند.

مدیركل سیاسی و انتخابات استان تهران از توزیع 9 میلیون و 85 هزار تعرفه رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بین 16 فرمانداری استان خبر داد و افزود:‌شمار تعرفه ها تا 30 درصد بیش از واجدین شرایط شركت در انتخابات پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد:‌ سایر ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای انتخابات خریداری شده است و به مرور زمان بین فرمانداری ها توزیع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس