نمی‌دانیم ورود در دو جنگ همزمان در یمن و سوریه عاقلانه است یا نه و معلوم نیست این اراده مبارزاتی در طول 60 سال مبارزه علیه اشغالگری اسرائیل کجا بوده؛ اما در هر حال، سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که ریاض، حمله به سوریه را ماه آینده آغاز می‌کند.

آیا عربستان ماه آینده به سوریه حمله می‌کند؟
گروه بین‌الملل مشرق - "عبدالباری عطوان" تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی رأی الیوم نوشت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی یکشنبه در جریان دیدار با مهمانان جشنواره‌ الجنادریه شامل نویسندگان و اصحاب مطبوعات و متفکران گفت که عربستان سعودی در امور داخلی دیگران مداخله نمی‌کند‌، بلکه دفاع از خود را حق خود می‌داند و از دیگران می‌خواهد که در امور داخلی عربستان مداخله نکنند.

اظهارات پادشاه سعودی در زمانی بیان شد که این کشور خود را برای اعزام  150 هزار نظامی به سوریه آماده می‌کند و رزمایش با کشورهای دیگر نظیر مصر و سودان جهت آماده‌سازی برای این مداخله تحت عنوان "رعد شمال" انجام می‌دهد. این کشور همچنین وارد جنگ در یمن شده و انتظار می‌رود که ترکیه به عنوان گذرگاه ورود این نیروها به اراضی سوریه مطرح باشد.

هدف اصلی اعلام ‌شده از این مداخله از بین بردن گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) مطرح شده است، اما هدف واقعی آن که اعلام نشده همان تقویت و پشتیبانی گروه‌های مبارز مسلح سوری در مبارزه برای براندازی دولت دمشق و تغییر موازنه‌های قدرت در اراضی میدانی بعد از پیشروی های گسترده نیروهای ارتش عربی سوریه در حومه شمالی و شرقی حلب و استان درعا در جنوب است که با پشتیبانی هوایی روسیه به دست آمده است.

عربستان در شرایط کنونی با نوعی "هوس" در دو جهت به ‌سرمی‌برد. اول: جلوگیری از هر نوع شکست سیاسی یا معنوی در سوریه و انتقام گرفتن از نظام حاکم این کشور بعد از صرف هزینه های میلیاردی و تلاش های سیاسی و نظامی پنج ساله برای براندازی اسد.  دوم: تشکیل ائتلاف‌های سیاسی و نظامی سنی برای مقابله با محور ایران که سوریه یکی از اضلاع اصلی آن است. عربستان سعودی تمامی توانمندی‌های نظامی و مادی خود را در این زمینه تحت هر هزینه مالی یا انسانی به کار گرفته است.


تاریخ آغاز تجاوز ارتش سعودی به سوریه تعیین شد/ جنگ فراگیر و روزهای بسیار خون‌بار در پیش است

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که درهای کشورش و فرودگاه‌ها و بنادر خود را برای ورود عناصر مبارز از کشورهای مختلف دنیا جهت پیوستن به داعش و جبهه النصره و ارتش آزاد و تمامی گروه‌های مسلح دیگر باز کرده است، امروز از ورود نیروهای سعودی نیز استقبال می‌کند. این کشور که برای اولین بار اجازه ورود عناصر داعش و سلاح ها و پول هایی در راستای تقویت آنها را صادر کرد، امروز به نیروها و ارتش‌هایی اجازه ورود می‌دهد که مدعی از بین ‌بردن داعش هستند. اینها اتفاقات بسیار عجیبی هستند که غیر از ترکیه و کشورهای عربی متحد آن در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد

ارسال نیروهای سعودی و ترکی و خلیجی به سوریه در چارچوب طرح مستحکم آمریکایی انجام شود، طرحی که سناتور لینزی گراهام در کنفرانس مطبوعاتی خود در سپتامبر گذشته از آن پرده برداشت و گفت که آماده سازی ها جهت ورود 100 هزار نیروی مسلح به سوریه برای مبارزه با "دولت اسلامی " انجام می شود که 90 هزار نفر از آنها از دولت‌های عربی تشکیل شده و 10 هزار نفر دیگر آمریکایی و غربی خواهند بود.
در آن زمان دولت امارات از زبان انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی اعلام کرد که این کشور در صورت مطرح شدن درخواستی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی از ارسال به نیروها به سوریه استقبال می‌کند.

منابع سعودی پیش بینی می‌کنند که مداخله نظامی از ماه آینده آغاز شود، همچنین بعید نیست که اردن یکی از مناطق ورود به این جنگ در کنار ترکیه باشد، به ‌ویژه اینکه مسافت بین مرزهای اردن و دمشق پایتخت سوریه از 90 کیلومتر بیشتر نیست.

تاریخ آغاز تجاوز ارتش سعودی به سوریه تعیین شد/ جنگ فراگیر و روزهای بسیار خون‌بار در پیش است

با وجود تمام آن چیزی که مطرح شد پادشاه عربستان تأکید می‌کند که کشورش در امور دیگران دخالت می‌کند و از آنها نیز می‌خواهند که در امور داخلی عربستان دخالت نکنند، در این صورت این مداخله نظامی قریب‌الوقوع و سابقه پنج ساله حمایت از مخالفان مسلح سوریه و تجهیز نظامی و مالی آنها و ایجاد مرکز آنها در شهر ریاض و ورود به جنگ یمن و کشتن 10 هزار نفر از مردم بی‌دفاع این کشور، اگر مداخله نامیده نشود، پس از منظر آنها مداخله واقعی چیست؟

نمی‌دانیم آیا براساس قواعد معروف و شناخته شده نظامی ورود در دو جنگ هم‌زمان ، یکی در یمن و دیگری در سوریه عاقلانه است یا نه؟ این در حالی است که سرنوشت جنگ اول هنوز مشخص نشده است. هنوز معلوم نیست که آیا براساس ادعاهای تبلیغاتی کارشناسان عربستان ، نیروهای سعودی و متحدان آن با پایان این ماه وارد صنعا شده و نیروهای ائتلاف حوثی و عبدالله صالح را شکست می دهند؟ و آیا با موفقیت در این زمینه آنها می‌توانند این شهر را تحت کنترل گرفته و امنیت را برقرار کرده و به جنگ پایان دهند؟ آیا نیروهای سعودی و هواپیماهای عملیات طوفان قاطعیت می‌توانند زمان خالی را برای پیوستن به جبهه‌ای جدید در سوریه به دست آورند؟

بیایید در پاسخ به این سوال شتابزده عمل نکنیم، تا پایان این ماه هنوز 23 روز زمان باقی است. ما منتظر خواهیم ماند، یک ضرب‌المثل محلی می‌گوید آب ها کف ها را از بین می برند. این اراده مبارزاتی در طول شصت سال مبارزه کشورهای عربی بر ضد اشغالگری اسرائیل کجا بود؟

تاریخ آغاز تجاوز ارتش سعودی به سوریه تعیین شد/ جنگ فراگیر و روزهای بسیار خون‌بار در پیش است

مقامات سعودی در حالتی از انفعال انتقام‌جویانه بی‌سابقه قرار گرفته اند که خطرهای زیادی برای آن ها دارد. بزرگترین این خطرات سقوط در باتلاق جنگی است که خروج از آن مشکل است، اگر بگوییم که ورود در جنگ یمن به عنوان یک کشور فقیر و بی‌چیز که ارتش و هواپیما و توپخانه های متعدد و سامانه‌های دفاع هوایی ندارد، باعث شده 11 ماه سرنوشت جنگ روشن نشود، در این صورت وقتی نیروهای عربستان سعودی با هواپیماهای پیشرفته روسیه و ارتش آموزش دیده سوریه در جنگ‌های چریکی و سنتی مواجه شوند، ارتشی که 5 سال سابقه مبارزه داشته و سلاح‌های پیشرفته روسیه را در اختیار دارد و از حمایت ایران و روسیه و حزب‌الله لبنان برخوردار است، اوضاع چگونه خواهد بود؟

حتی مبارزه واقعی با دولت اسلامی (داعش) نیز برای مقامات عربستان سعودی غافلگیری‌هایی به دنبال خواهد داشت که ممکن است وحشتناک باشد ، دیدگاه‌های ارتش وهابی سعودی همان دیدگاه‌های مبارزان و سرکردگان داعش است، حال باید دید آیا این ارتش با خودش یا فرزندانش مبارزه می‌کند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر برخی یگان‌های ارتش از دستور فرماندهی سرپیچی کرده و به صفوف مبارزان داعش بپیوندند؟

تاریخ آغاز تجاوز ارتش سعودی به سوریه تعیین شد/ جنگ فراگیر و روزهای بسیار خون‌بار در پیش است

توماس فریدمن روزنامه نگار آمریکایی که دو ماه پیش به عربستان سعودی سفر کرده و با محمد بن نایف ولیعهد عربستان و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع و حاکم فعلی عربستان سعودی بیش از پنج ساعت دیدار کرد،‌ در اظهاراتی بعد از بازگشت از  ریاض که تصاویر آن در سایت روزنامه نیویورک تایمز وجود دارد، گفت:‌ بیشترین چیزی که مسئولان سعودی -که من با آنها دیدار کردم- نگران آن هستند، این است که دولت اسلامی بخواهد به اسرائیل حمله کند. این به معنای فروپاشی ائتلاف سنی است که آنها به دنبال تشکیل آن هستند. در این صورت استراتژی آنها از بین خواهد رفت. وی می‌افزاید: مسئولینی که من با آنها دیدار کردم (محمد بن نایف و محمد بن سلمان) حتی یک بار هم کلمه درگیری عربی-اسرائیلی را مطرح نکردند. آنها از وجود 200 هزار دانش‌آموخته سعودی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا صحبت می‌کردند که سالیانه 20 هزار نفر از آن ها باز می گردند و این می تواند خطری از یک نوع دیگر باشد.

چیزی که ما می‌توانیم از سخنان فریدمن برداشت کنیم این است که وی عربستان سعودی را خطرناک‌تر از ایران می‌داند، چرا که تروریسم وهابی را به دنیا صادر می‌کند. حتی اگر عربستان بخواهد با داعش مبارزه کرده و آن را از بین ببرد، برای حذف تهدیداتی است که این گروه بر ضد عربستان و اسرائیل مطرح می کند.

روزهای آینده روزهای سخت و بسیار خونباری خواهد بود، جنگ فراگیر با تمامی احتمالات وجود دارد و ملت‌های ما از جمله ملت سعودی هزینه‌هایی گران‌تر از خون و ثروت‌های خود و یکپارچگی اراضی‌شان پرداخت خواهند کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 117
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هه اغاز جنگ های پیش از ظهور حمام خون در منطقه فوران خواهد کرد
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دیگه روشونو زیاد کردن این همه شهید دادیم نباید خونشون پایمال بشه
  • رسول ایران ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خدایا این حیوونای سعودی دارن به چی فکر میکنن؟؟؟؟ داره حجت به همه تموم میشه که آل نفهم زیر مجموعه ی خود صهیونیست های خونخوار هستن!!! خدا نکنه که این نفهمای سعودی بخوان زمینی به سوریه حمله کنن، کن اگه این خریت رو انجام بدن آشوب واقعی اول اون عربستان رو میگیره و تخت پادشاهی خودشون به باد میره هم اون مرتیکه نفهم اردوخر لعنتی به شکر خوردن می افته.. خدا هرچی خر و نفهم و جاهله از رو زمین ریشه کن کنه...
  • محمد ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مشرق امیدوارم حماس و حزب الله در بهترین شرایط باشند. چون حس می کنم داره شروع میشه و اسرائیل پشت ترکیه و عربستان پنهان شده و اگر ما با عربستان تقابل داشته باشیم ، عقل سلیم حکم میکنه که اول باید اسرائیل رو بزنیم بعد همه پایگاههای آمریکا رو که دور و بر ما هستند. هماهنگی باشعیان عربستان و عراق و بحرین هم ضروری به نظر می رسد تا با حرکت مستقیم ریاض فتح بشه (سربازان پیاده ما شیعیان هستند مشرق). رویارویی مستقیم ما با آمریکا بسیار محتمل و ممکنه و باز هم امیدوارم که موشک های ماهواره بر ما در زمینه حمل کلاهک تست شده باشند که البته تکنولوژی اون کاملا آماده شده بود (میمونی که به فضا پرتاب شد) و اون موشکی که شهید تهرانی بخاطرش فدا شد آماده باشه. کار اسرائیل با سربازان پیاده حماس و حزب الله و سوریه میتونه یک سره بشه. آمریکا آماده باش که ما هم انشاا... آماده ایم
  • جلال رزمنده دفاع مقدس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خدا به خیر کند با این افکار پلید شیوخ بی فکر منطقه وعاقبت مردم بی گناه سوریه را ختم به خیرکند..ودعا براب پیروزی رزمندگان حزب ا..
  • آرش ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خوب حالا اومدیم روسیه با عربها تبانی کرد اونوقت تکلیف ما چیه با این همه شهید مدافع حرم که تقدیم شد؟دیپلماسی ماهم که معلومه اقدامی انجام نشه تا به برجام لطمه نخوره ! ۱۵۰هزار نیرو شوخی نیست مقامات دفاعی ما باید با قدرت پاسخ بدن وگرنه همهچی برباد میره نباید از این مسئله به راحتی گذشت
  • حسین ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اقا این حرفا مثل شوخی میمونه. 150 هزار نیرو وارد کنه؟ اگه 150 هزار نیرو داشت میفرستاد اول کار حوثی هارو تموم کنه. بعدش از کجا وارد بشن. از ترکیه؟ از اردن؟ بعد لجستیک نیروها به چه صورته؟ اصلا واقعا 50 هزار باشن. برا پنجا هزار نیرو و پشتیبانی از انها به حداقل 6 ماه زمان نیازه. اونوقت از ماه دیگه حمله میکنن؟ دوستان اینا یه چیزی گفتن تا طرف مقابل تحت تاثیر قرار بدن و وجهه خودشون بهتر کنن در برابر اروپا و امریکا. به هیچ وجه دنیا حتی امریکا نمی پدیره 150 هزار نیرو بیان از یه کشور با ارتش یه کشور دیگه بجنگن. تازه ایران و روسیه هم همراه اون ارتشن. اگرم واقعا بخوان با داعش بجنگن اونوقت احساسات وهابی داخل کشور خودشون چه کننن. همه میدون که داعش عین اب خوردن تو مساجد شیعه بمب میزاره. براش کاری نداره با حکومت دربیافته.تمام هدف امریکا اینه که ساختار دولت اسد حفظ کنه نه اینکه نابودش کنه. بیشتر به جک شبیه این حرفا و تحلیل هایی که این اعراب میکنن.
  • محسن ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مثل اینکه قراره واقعا ظهور رو ببینیم با چشامون.روسیه و ایران و چین و عراق و سوریه و کلیه نیروهای آزاده جهان در یک سمت و کافران جهان در سوی دیگر
  • حمزه ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    فقط یک گزینه رو نام میبرم سردار قاسم سلیمانی نامه تمام
  • لطفا کامل چاپ شود ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج درسته که از تعیین وقت منع شدیم و...،اما)مثل اینکه خبری در راه است.....
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چه بسا هر آنچه ما خواهیم نشود ولیکن آنچه خدا خواهد تحقق خواهد یافت، بخدا توکل کنید و تا میتوانید در همه زمینه ها قوی شوید، اینست رمز پیروزی.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چه شود؟ روسیه دلش از دست عربستان(قیمت نفت)وترکیه پره چه بزن بزنی بشه:(
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ایا مردم سوریه که با نظام بشار الاسد هستند یا خیر جواب اسان است
  • سیری ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    از هیچ جنگی خوشحال نباشید.مطمعنا عواقبش نصیب ما هم میشود.کاش میشد ظریف با دیپلماسی قوی خویش منطقه را آرام کند.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    150 هزار نیرو کجا و سه مرحله اعزام یکصد هزار نفری سپاهیان محمد(ص) و مهدی(عج) در زمان جنگ ما با صدام ثانیا)اینها دام آمریکائیها برای تضعیف آل سعود نفهم و البته تضعیف جبهه مقاومت است که نهایتا باهدف توازن نیروی منطقه خاورمیانه با نیروی ضعیف شده غرب است
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این دیپلماسی قوی
  • بیسیمچی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    از همه خطرناکتر سکوت اسرائیله ... همیشه سکوت صهیونیست ها مقدمه تحولی در منطقه بوده ... باید منتظر بود و دید اینبار هم این روال تکرار خواهد شد یا خیر
  • morteza ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کاش شهاب سنگی بیفته رو سر این وهابی ها..... مسلمانان چه بدبختی هایی از این آل سعود و شرکای ترکیه و قطر و ... ش نمیکشه!!!!!!!!!
  • بنده خدا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خدایا یا ریشه آل کثیف سقوط، آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس و فرانسه وهمپیمانان غربی و دولت ترکیه را بکن
  • saeid ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    نه بابا جدی میگی شوخی نکن چشم شما فرمانده جنگ امریکا و اسراییل هم نشستن ترو نگاه میکنن
  • یار غریب ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بهتره یه نگاهمون به ماه رجب باشه نه تعیین تاریخ توسط این پیزوری ها (سعودی ها) شایدسلطنت سعودی اصلا چنین روزی رو هم نبینه ان شاء الله
  • محمد ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    سردار افتخار و نور چشم همه ی ماست اما یادمون نره لا مؤثر فی الوجود الا الله "هیچ چیزی در عالم وجود غیر از خدا منشأ اثر نیست" و أن الارض یرثها عبادی الصالحون
  • محمد ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    جااااان؟؟؟ ظرییییف؟؟؟؟؟ شما نیاز به استراحت داری سیری جان
  • saeid ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خخخخخ چین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باشه چین و روسیه زرنگ تر ازین حرفها هستن
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بهت منفی دادم چون که گفتی 150 هزار نفر شوخی نیست ....اتفاقا 150 هزار نفر که چه عرض کنم 150 میلیارد نفرهم بخوان کاری کنن خدا نخاد هیچ اتفاقی نمیفته پس توکل به خدا فقط فراموش نشه . یا علی .
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کسی خوشحال نیست اما اینجور حرف زدنا خییلیی مضحکه عزیزم دنیا دست خداست ظریف کیه ؟
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ایشالا تا ماه دیگه سوریه کلهم آزاد میشه
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    تنها راه اینه که ما هم 150 هزار نیرو بفرستیم سوریه
  • علی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عربستان نیروی نظامی بصورتی که بتواند حمله نظامی زمینی گسترده انجام دهد ندارد, به همین دلیل فقط میتواند از استفاده وسیع از موشک باران استفاده نماید, انهم احتمالا ازطریق مرز اردن
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دور از جان خر.این حیوون بارکش خیلی به انسانا خدمت میکنه اینا انگلن
  • رضا ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    درسته ، حاج قاسم به تنهایی فراتر از یک لشکره ، اما باید ، فرمانده را سربازی باشد یا نه؟ پس بعنوان یک شیعه و حزب الهی ، اعلام می دارم: ما همگی سرباز و گوش به فرمان رهبریم ، فرمانده. از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن.
  • رضا ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    دیپلماسی قوی یا دیپلماسی خنده؟
  • شاهین ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    عربستان دراه گورشو با دست های خودش مکنه
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    لشگر سفیانی به راه خواهد افتاد؟
  • علی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بله صدای دیپلماسی خنده چند سال دیگه خواهد آمد و او هنگام، زمانی است که ما به فکر واردات نان خواهیم بود!!! این است دیپلماسی قوی و فعال. دیپلماسی خوب است برای برابری و برادری برای بصیرت و برای عزت برای به دست آوردن فرصت جهت کار و تلاش و پیشترفت برای تلاش مضاعف نه برای واردات نه برای خواب نه برای...... من تحلیلگر نیستم اما انچه را که میبینم جز این نیست!!! دیپلماسی خنده خوب است اما در کنار سرداز سلیمانی ها در کنار جهاد گران علم و اندیشه در کنار دلسوزان مملکت و در نهایت در کنار حرص پیشرفت و تلاش و خودباوری
  • علیرضا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دوستان شک نکینید و مطئن باشید که مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است. سخنان امام صادق علیه السلام هرگز اشتباه نیست که موضوع فتنه در شرق و شامات( سوریه، اردن و لبنان) و تحولات حجاز و تغییر شاهان آن ملک و به راه افتادن جنگ و خونریزی بین مسلمانان و آنگاه ظهور سفیانی و غیره را گفتند و آنگاه فرمودند: روزی موعود در پس اینها می رسد، و آنگاه قائم ما ظهور می کند، پشت به دیوار کعبه، و ندای ؛ بقیه الله خیر لکم ان کنم مومنین بر آسمان می پیچد و آنگاه رو به آسمان بلند می کند و ندا می دهد که، انه بقیه الله .... الهم عجل لولیک الفرج
  • Amir ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عربستان خیلی به فروپاشی نزدیک شده. با مرگ این ملک سلمان تازه جنگ داخلی اینا شروع میشه. که به امید خدا خیلی نزدیکه. اولا که ۱۵۰ هزار نیرو یه لطیفه است، اگر هم نباشه ما زمینی باشون کاری نداریم. فقط هوایی روسیه تارومارشون میکنه. که احتمالش کمه .
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    الان چین کافر نیست ؟ با بت پرستی و لاییک بودن و بی دینی ؟
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چيزي كه مسلمه اينه كه اكنون داره يك محور از كره شمالي در كنار درياي ژاپن بعد چين و روسيه و بعد تا حدودي افغانستان، ايران، عراق، سوريه و لبنان تا كناره درياي مديترانه شكل ميگيره. محوري كه عليرغم اينكه شايد خيلي شباهت ندارند ولي منافع مشترك زيادي دارند و مهم تر اينكه مخالف پارادايم حاكم شامل آمريكا و غرب و اذناب عربي و منطقه اي شون و اسرائيل و سازمان ملل هستند.
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کی حاضره بریم سوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عربستان بیچاره توی یمن گیر کرده. مانورشم که خاله بازیه! بدون خشاب رفتن مانور! خاک بر سرشون با اون ارتش اجاره ای
  • امیر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آل سعود نمی فهمد فکر می کنند دوره امامان ماست که سر ببرن وکار تمام بشه عین یزیدیان هل هله کنند وشادی ولی ایرانیها عصبانی بشن باید وهابیت ازبین برود
  • مهدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بسم الله... ظهور بسیار نزدیک است... بحق ناله های نیمه شبهای زینب... که سلام تمام انبیاء و فرشتگان بر او بادا...
  • وحید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ملک شِلمان (در کارتون بانزی خرسه) قرص های آلزایمرش را نخورده، یک پرت و پلایی بیرون پرانده. 150 هزار نفر؟!!! از کدام مرز؟!!! با اجازه چه کسی؟!!! چطوری؟!!! فکر کرده، بقیه هم حتماً مینشینند و تماشا می کنند؟!!!!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    صد پنجاه هزار نیرو ؟ البته صد پنجاه هزار از مخالفین داعش ومسلحین افسران اطلاعاتی ترکیه اینبار بصورت مثلا آشکار تر دستهای اسرایل ووهاهبیت من لحظه شماری می کنم کار یکسره میشه وباید تاریخ را برای این احمقها ساخت
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خروج سفیانی و یمانی و خراسانی و بعدش انشالله انشالله انشالله ظهور سرورمون اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به نظر من موقع این هست که سوریه و حشد الشعبی عراق به صورت کنترل شده به موشکهای نقطه زن با برد 500 کیلومتر مجهز بشوند تا در صورت حماقت عربستان و ترکیه خیلی زود هر دو پشیمان شده به سوراخ خود بخزند.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    جنگ بین ایران و دنیای کفر دیر وزود داره ولی سوخت و سوز نداره بهتره که الان باشه تا حسرت تو دلمون نمونه که ما اوئن زمان نیستیم بذار بیان ... تا بهشون نشون بدیم که جنگ یعنی چه! جلوی بزگتر از عربستان کم نیاوردیم چه برسه به نوچه های دست چندم شیطان بیایید که ما بی صبرانه منتظریم!
  • محسن تهران ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بدبخت اردن که با یک موشک زمین به زمین سوریه کاخ استبدادی شاه اردن با خاک یکسان میشه !
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چين و روسيه ازادهاند - متاسفم بر تو!!!!!!!
  • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ان شاءالله .
  • ناشناس ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر عربستان چنین حماقتی بکند کار آل سعود تمام است انشاءالله .
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی؟ فکر کنم فیلمهای تخیلی زیاد می بینی. طفلک
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    در جریان بارزانی ها با صدام وقتی بناشد کردها پشتیبانی نشوند ابتدا در مرزهای ایران و عراق لشگر کشی شد بعد سازش شد کردهای بدبخت بارزانی آواره شدند - صف بندی تظاهری ایران برای بدست آوردن دل بارزانی ها بود که در عراق مضمحل شده بودند - حالا دقیقا همین بازی است تا آلام شکست تروریستها را تسکین بدهند و گرنه عربستان در اندازه این حرفها نیست - پلیس مکه را حتی فرستاده به مرزهای یمن یعنی کمبود شدید نیرو دارد حالا می خواهد مثلا با کدام نیرو 150هزار نفر ردیف کند - صدو و پنجاه هزار نفر می تواند 50 هزار نفر نیروی مؤثر داشته باشد که این رقم نمی تواند در سوریه منشاء اثری باشد
  • اصلاح طلب ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دوصدمن استخوان خواهدکه صدمن باربردارد!!!!!!این ضرب المثل پارسی قبل ازشروع رعدشمال یادتون باشه سربازای روح الله ازهرجناح وگرایش سیاسی سوریه رومدفن ابدیه این شغالها میکنند بسم الله ایرانیم وعاشق شهادت ولی قبلش آرزوی به درک واصل کردن سعودیها روداریم دست بوس سربازای حاج قاسم
  • کیان ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    نه اینطور هم نیست عزیز من، نگران جنگ نباشید! اینها چی خیال کردن با خودشون. ما یه رئیس جمهور داریم که جلوی حمله غرب و آمریکا رو به ایران گرفته، اونها هم حتی تاریخش رو تعیین کرده بودند، خود آقای روحانی فرمودند. اگه قرار باشه جنگی پیش بیاد ایشون حتما به صورت برد برد یک صنعت دیگه رو تقدیم میکنه و جلوی جنگ رو میگیره. هرکی مخالف حرف من و عمل آقای روحانی هست باید بگم که بی سواده.
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    برگ برنده ظریف در مذاکرات هسته ای اورانیوم 20 درصد شهید شهریاری بود. در عرصه بین الملل چه چیزی برای فروختن دارید بگید ما هم بشنویم؟ شاید میخواین حزب الله رو مثل خاتمی به آمریکا بفروشید بعدا بگید فقط یک گروه سیاسی باشد نه نظامی؟ بابا دیپلماسی مذاکره اه اه اه اه اه
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آماده کردن این همه نیرو کاری نداره چطور ما آبان 87 که آمریکا گفت میخوام به ایران حمله کنیم .ظرف 3 روز مرز های شرق و غرب کشور رو تجهیز کردیم به گونهای که آمریکا حرفشو پس گرفت دیگه یک ماه که وقت زیادی هم هست. در مورد یمن هم اگه توجه کرده باشید اصلا نبروی نظامی اعزام نمیکنه یه جنگ فرسایشی راه انداخته داره بی سرو صدا نسل کشی میکنه .خیال میکنی اگه شهر های حوثی ها رو چهار سال اینجوری بکوبه کسی اونجا سالم میمونه که نسلی از اونا باقی بمونه.
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خیال میکنید جنگ فرسایشی یعنی چی یعنی همین.گذاشت تو سوریه جنگ داخلی راه بیفته بعد که ارتش سوریه تجهیزاتشون فرسوده شد. اعتلاف تشکیل میدند از چند جهت حمله میکنند. ولی اینا همه بهانه است خوب که فکر بکنید دلیل این حمله الان اینه که داعش به دلیل این که نیرو هاش تو محیط بسیار زیادی پراکنده هست نمیتونه نیروی متراکمی داشته باشه و داره شکست های سنگینی میخوره برای پیش روی در عراق نیاز به نیرو متراکم و زیاد داره اگر همه نیرو هاشو از سوریه حرکت بده سوریه از دستشون میره پس عربستان یه جوری حمله میکنه که نیروهای داعش سمت عراق فرار کنند. یعنی 50 هزار نیروی داعشی که در عراق هستند تبدیل میشند به 500 هزار نیروی داعشی. بقیشو خوب فکر کنید معلومه عربا هم میگن ما تصمیممون این بود که فقط سوریه رو پاک سازی کنیم برای عراق تصمیمی نداریم. خلاصه مناطق تحت تصرف داعش در سوریه میرسه به داداش داعش عربا هم حالا خیلی راحت تر میتونند به داعش کمک کنند. بقیش دیگه با ....... خودش رحم کنه.من که عقلم همین قدر جواب میده. این سیاست عجب بی پدرو مادریه ها.
  • حسین ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اولا فیلمای تخیلی رو عربا و ترکیه نگاکرده ان ثانیا در برابر اونا دوس ندارین که دستامونو بالاببریم در برابر ضربه ضربه میزنن افرین به غیرتت آقا محمد
  • حسین ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کاملا نظر غیرصائبی بیان کردی آقاحسین وقتی امریکا سال90میلادی یک ملیون رو آورد بجنگ صدام در 6ماه صدوپنجاه هزارو هم میشه در1ماه آورد البته فاصله امریکا کجا وسعودی چسبیده به منطقه کجا. به هر حال آمادگی ما هم باید100درصد باشه.این جنگی سرنوشت ساز برا منطقه هست تا500سال آینده
  • بنده خدا علی ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هشت سال تمام با شیاطین عالم جنگیدیم . همیشه آماده دفاع از دین مبین اسلام هستیم.ترکیه و عربستان خودشان را به اسرائیل فروخته اند و بازیچه دست صهیونیسم شده اند. نابودی شیاطین نزدیک است انشاء الله.دردم از عشق است و درمان نیز هم/به امید ظهور عشق یاعلی
  • saeid ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    شما همین الانم می تونی تشریف ببری نیاز به فکر نیست
  • پارسا ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    حتما بیایید نیروهای مقاومت مستقیما مشتاق مبارزه با شما هستند کشتن وهابی های عربستان خیلی حال میده یعنی کشتن عامل اصلی فتنه در منتطقه.ملخ بخورید تقویت بشید سوسمار هم برا دوپینگتون خوبه.کشتن هر وهابی مساوی با نجات کلی ادمو انسان در دنیا کسیم که انسانی را نجات دهد لیاقتش بهشته پس بکشید و کشته شدید به بهشت بروید.
  • محمد ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دم عشق ،دمشق
  • اهوازی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بدون اجازه دولت سوریه یا شورای امنیت اینکار تجاوز نظامی محسوب میشود و سوریه و روسیه میتوانند این نیروها را بمباران کنند و باید بمباران کنند.
  • محمدرضا ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک بوی خروج سفیانی به مشام میرسد
  • محمدرضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    احسنت
  • محمدرضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هرکی باشه مهم نیست ما پای امام زمان وایسادیم
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    درود بر ظریف
  • محمدرضا ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    عاقبت با لطف حق دوران مهدی میرسد بلبل خوش نغمه از بوستان مهدی میرسد میدهد این دل گواهی سرورم سیدعلی پرچم از دستان تو بر دست مهدی میرسد بی صبرانه منتظر آمدن امام زمان هستیم امام زمان میفرماید خدارا به جان عمه ام زینب قسم دهید که ظهور من را برساند خدایا تورو به خانوم زینب قسم میدیم ظهور امام زمان رو برسون
  • ابراهیم ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    لبیک اللهم لبیک.... سپاهیان مهدی عج بیدار شوید که انشاالله ظهور نزدیک است
  • جلال ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بوی خوبی به مشام نمیرسد.خدا ختم به خیر کند.
  • فدایی ولایت فاطمه ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اولا شتر در خواب بیندپنبه دانه گهی لف لف خورد گه دان دانه که این ضرب المثل شامل حال خاندان سگهای وحشی ال سقوط و اربابانشان است دوم اینکه برای نابودی و شکست امریکا وسگهای وحشی خانیشان یعنی خاندان السقوط از خدا کمک و یاری می طلبیم و بارمز یا زهرا دودمانشان را به خاک خون میکشند ارتش و نیروهای سوریه و مدافعان و جان بر کفان حرم با پیشانی بند های مزین به نام یازهرای پهلو شکسته ویاری از خداوند و ذکر این سوره از قران هرروزه بر لب بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5) بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5) بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5) بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5) بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5) بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ‏ أَلَمْ تَرَكَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحابِ الْفيلِ (1) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَ هُمْ في تَضْليلٍ ‏(2) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبابيلَ (3) تَرْميِهُمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّيل (4) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ‏ (5)
  • میترا ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    برای نابودی و شکست این کفار و حرامیان و سپاهیان خاندان سگهای وحشی هار و سفیانی به نیت 14 معصوم ع وشادی دل اما زمان ع یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه . یازهرای پهلوشکسته و مظلومه .
  • حمیدان ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اینها همش هیله بزرگ ابر ابلیس همچون آمریکا هست شاید در ماه 30 میلیارد دلار از عربستان هزینه کسب میکند مرگ بر آمریکا مرگ برآل سقوط
  • هادی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یگان فاتحین بسیج ثبت نام میکنه
  • محمد مهدی ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    از غیرتت خوشم اومد از تخیلت هم بدم نیومد ولی هیچ گونه واقع گرایی توت ندیدم
  • ناشناس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ما مي بايست به هر حال آماده باشيم، حتي احتمال اينكه فقط يك درصد هم راست باشد مي بايست بيش از صد و پنجاه هزار نفر نيروي تكاور و زبده با تجهيزات تمام بفرستيم و سعودي ها را به هلاكت برسانيم، اگر سعودي ها به سوريه نيرو اعزام كنند دور مي گيرند و چيزي از تشيع و قبور مطهر معصومين باقي نخواهند گذاشت، اين يك جنگ حيثيتي است، گردن خم نكنيم و با آخرين امكانات در مقابل آن ها بايد ايستاد.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    جبهه یمن را باید بیش از گذشته فعال کرد
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    لشکریان سفیانی بهم می رسندماچقدربسیج وسپاه وارتش را اماده کرده ایم
  • امیرعباس ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر عربستان به سوریه حمله کرد من همین جا اسمم رو عوض میکنم میذارم کامبیز.
  • حسین ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چه شودددددددد چن تا تانک عربستانی میترکونم سلفی میگیرم برا دوستام میفرستم
  • ذبیح ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ایران باید نظاره گر باشد.. تمام نقشه ها برای ورود ایران به جنگه... فعلا باید سلاح و ادوات جمع کنیم و از نظر اقتصادی پیشرفت کنیم. نقش ما همچنان مستشاری باید باشد. یعنی دکترین جمع آوری دست آورد دشمن به نفع خود.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    منم بهت منفی دادم چون شهادت شهدای مدافع حرم رو منافع دنیایی خودت ارزیابی کردی. هر اتفاقی هم که بیافته چیزی از ارزش شهدای مدافع حرم کم نخواهد شد.
  • علی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یعنی میشه با عربستان رودررو بشیم و اونا رو سرجاشون بنشانیم؟؟؟
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شما برو من شب کوک نگاه کنم فردا میام
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سفیانی خود ساخته داره میاد . گول نخوریم
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    فکر میکنم خیلی واضح نوشته "و" نگفته "یعنی". اینها "و" ... "و" ... توروایات هم اومده که در این جنگ همه طرفها درگیرن
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شهاب سه میفته!
  • یاور ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    این حرفهای عربستان بلوف بیش نیست آمریکا قلاده سگش را باز نمیکند واین اجازه را به آن نمیدهد چون ورود نیروهای عربستان ومزدوران ان به سوریه یعنی اعلان جنگ به سوریه این عمل یعنی درگیری همه جانبه سرانجام به وقوع جنگ جهانی سوم میگردد. آمریکا هیچ موقع دوست ندارد جنگ جهانی سوم شروع شود چون بمب ها اتمی دیگر کشورهای درگیر خاک آمریکا را به جهنم تبدیل میکند
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    کنده حالا داره میره توش!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    إن شاء الله
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    والله اصلا بگه ببینم این 150 هزارتا رو با هواپیما میخواد ببره ترکیه یا اردن چرت گفته بابا
  • محمد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    دم عشق ،دمشق
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    فکر کنم 150 هزار نیرویی که میگه مثل اون ماکتهای پلیسبود یه دوره میذاشتنتو جاده مردم آروم برن ایام عید از همونا میخواد بفرسته منتها به جنگ. یه لشکر عروسک، یه لشکر مترسک، یه تعداد بچه مهد کودک، بازم 150 تا نمیشه
  • علی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اقایان بلوف هست شک نکنیدولی اگر هم واقعیت داشته باشه اتفاقی هست که اخرش باید بیفته پس بذاربیفته
  • عرفان ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    به هیچی فکر نمیکنند چون چنین چیزی رو ندارند اصلا!
  • ایرانی ترک آذربایجانی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    "دوستان نگرانی شما قابل درکه، ولی مطمئن باشید اینا همش جنگ روانی آمریکاییهاست ، کسی ... نداره که به سوریه 150 هزار نیرو بفرسته ! به فرض محال هم اگر اتفاق بیفته ، تابوتهاشون از همین الان آماده اس ، یک نفرشون هم زنده بر نمیگرده ، خودتون هم میدونید چرا!
  • سربازعلی ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمۡ لَا تُفۡسِدُواْ فِى ٱلۡأَرۡضِ قَالُوٓاْ إِنَّمَا نَحۡنُ مُصۡلِحُونَ (١١) أَلَآ إِنَّهُمۡ هُمُ ٱلۡمُفۡسِدُونَ وَلَـٰكِن لَّا يَشۡعُرُونَ
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    جنگهاي قبل از ظهور داره آرام فر ميرسه ....
  • آرش ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام مشرق جان تو که همه خبرهای پوتین رو پوشش می دی، چرا خبر جلسه پادشاه بحرین و پوتین و هدیه پوتین به ایشون رو منتشر نمی کنی عزیزم ؟ کجایی عزیزم؟
  • eagle ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اسم فیلمت رو هم بگو خوشم اومد
  • حامد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خدایش این بهترین نظریه که خوندم
  • سید دکتر محمود ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    چین کمونیست و روسیه شدندآزاده!!!
  • سید دکتر محمود ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اون به نفعش نیست آخه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    محمد جان .شما این مطلب را از سوریه می فرستی یا راحت تو خونت بغل بخاری نشستی داری نسخه برای منطقه میپیچی؟
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    اشکال از اینترنت منه یا نمیدونم چیه که من نمیتونم پاسخ برای نظر بذارم
  • تبریزی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    مشرق چهار پنج تا مثل خودت دور خودت جمع کردی...مشرق به فکر یخ یا یه رادیاتور مسی باش..اینا کفاف نمیده
  • یک مرد ایرانی ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    طبق معمول غلط زیادی میکنه به خیال اینکه مثل ارباب که اهل بلوف تو بازی پوکر هست دل دشمن را خالی کنه خود پدرسوخته اش بهتر میدونه حمله کنه ایران و روسیه برای همیشه کار عربستان را یکسره می کنند و آنوقت خیلی از ایرانیها که در این دو سه دهه دلشان از دست عربستان و سازشکاران داخلی خونه چنان خونی راه بیاندازند که آمریکا عزا بگیره شک نکنید
  • فرهاد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    حسین جان احسنت داری
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    این سید دکتر محمود مثل نخود هر آش میمونه خودش رو قاطی حرف بزرگترها میکنه
  • پرویز ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    عربستان یک ساله با تمام توان به یمن حمله کرده و نتیجه ای نگرفته اگر توان رزمی داشت به یمن می فرستاد نه اینکه گنده تر از دهنش زر بزنه
  • جانم فدای سید علی خامنه ای ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    دوستان نظرات شما چنگی به دل نمی زد این را بدانید هیچوقت جنگ به داخل کشور ایران نمی رسد غرب هم خاورمیانه را وسیله ای برای ایجاد جنگ روانی بین مردم ایران کرد از جنگ نترسید عزیزان شهادت مانند عسل شیرین است در ضمن از لاف ها و دروغ های عرب ها ترک ها و آمریکایی ها هم نترسید اینها از قدیم دروغ می گفتند اینها همش بازی سیاست آمریکاست گوش به اذن سید علی باشیم عزیزان دشمن از شیعه می ترسد لبیک یا حیدر ع
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    سوریه ارتش قدرتمندی داره موشک های کافی برای ضربه زدن به عربستانو داره مردم سوریه هم مبارز هستند اگر دوتا موشک به یکی از شهرای عربستان بزنه مردم عربستان از ترسشون تا یک ماه از خونه بیرون نمیان تازه سوریه چیزی برای از دست دادن نداره تمام زیر ساختای کشورش توی این چند سال جنگ داخلی نابود شدند اما اگر بتونه زیر ساختای عربستان مثل پالایشگاههای نفت و چاههای نفت وفرودگاههاشو بزنه که این قدرتم داره اون وقت عربستان ار لحاظ اقتصادی بدجور ضرر میبینه البته خود ال سعود هم خوب میدونن که سوریه یمن نیست که هر غلطی بخوان بکنند واگر کوچکترین اشتباهی ازشون سر بزنه به فروپاشی نزدیک میشند
  • حکیم گمنام خراسان ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    آنگاه که دیدی دشمنت مصمم به انجام عملی اشتباه و احمقانه است , برای اولین بار با او هم نظر شو و با خوشرویی با او رفتار کن !!
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    بوی جنگ میاد چیزی که آرزوشو دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس