پیام ایران برای کشورهای خلیج فارس این است که تهران آمادگی مواجهه و درگیری با آمریکا در خلیج فارس را دارد و آمریکا ببر کاغذی است که در صورت بروز جنگ میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، عرب‌ها نمی‌توانند بر روی آن حساب باز کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده آمریکایی «گیت استون» در تازه‌ترین تحلیل خود در مورد دستگیری نظامیان آمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران و سپس عکس‌برداری و اخطار به ناو آمریکایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس، از این اقدامات ایران به عنوان حرکت قدرت‌مند جهت تغییر قواعد بازی یاد کرد.

ایران قواعد بازی در خلیج فارس را تغییر داده است//در حال ویرایش

اندیشکده گیت استون در گزارش اخیر خود آورد: «بازداشت 10 ملوان {نظامیان} آمریکایی در روز 21 ژانویه 2015 و انتشار تصاویر برداشته شده از ناو آمریکایی در خلیج فارس، نمایانگر سطح امنیتی بوده که ایران به آن دست یافته است. این حوادث، باید در چارچوب تلاش ایران برای تغییر قواعد بازی در خلیج فارس تفسیر گردد. پیام ایران برای کشورهای خلیج فارس و به‌خصوص عربستان واضح بود: این کشور آمادگی روبرویی با خطر مواجهه و درگیری با آمریکا در خلیج فارس را دارد و آمریکا ببر کاغذی است که در صورت بروز جنگ میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، عرب‌ها نمی‌توانند بر روی آن حساب باز کنند. پیش‌بینی ما این است که ایران از این پس این قاعده بازی را با انجام عملیات‌های جستجو و متوقف کردن کشتی‌های نظامی و تجاری عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس ادامه خواهد داد. همچنین، مانورهای دریایی ایران شامل تست موشک در حاشیه خطوط دریایی و حریم آب‌های کشورهای حوزه خلیج فارس تداوم خواهد یافت. این اقدامات، مطمئنا هیمنه توان نظامی ایران را در خلیج {فارس} که با آب‌های بین‌المللی مرتبط است را به تصویر خواهد کشید».

اعراب برای مواجهه با ایران روی آمریکا حساب نکنند//در حال ویرایش

تصویربرداری از ناو هواپیمابر آمریکا توسط پهپاد نیروی دریایی ارتش

گیت استون در ادامه افزود: «عربستان به دنبال پیاده کردن «دکترین مونرو» در منطقه و محدود کردن حرکت ایران در مناطق مهم همچون باب‌المندب است. سعودی‌ها به هیچ عنوان مایل به درگیری با ایران نیستند؛ چرا که تاسیسات نفتی آنها هدف موشک‌های ایرانی خواهد بود و اساس زیرساخت عربستان تحت تاثیر درگیری با ایران نابود خواهد شد. ایران هم میلی به ایجاد تنش و جنگ با عربستان ندارد و هر دو طرف ترجیح می‌دهند که با استفاده از نیروهای نیابتی، به مصاف یکدیگر بروند. اما شق دیگری هم وجود دارد و آن این است که هر آینه ممکن است یکی از طرفین و بخصوص عربستان از خطوط قرمز طرف مقابل غافل شوند و موجبات جنگ را بوجود آورند. گرچه احتمال بروز جنگ بین این دو بسیار کم، اما ممکن است».

اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران در برخورد با نظامیان نیروی دریایی آمریکا که وارد حریم آبی ایران شده بودند، برای بسیاری از مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیر آمریکا بی‌سابقه تلقی می‌شود که از همین جهت درصدد بررسی تبعات این اقدام ایران هستند و تحلیل‌های مختلفی را در این رابطه منتشر می‌کنند. این اقدام نیروی دریایی سپاه توانست معادلات حاکم بر خلیج فارس را به نفع ایران تغییر دهد و به همین منظور به احتمال زیاد باید منتظر انتشار تحلیل‌های جدیدتری در این رابطه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    کلا ابرو ریزی شد برا امریکا حالا متحدینش بماند !!!!
  • آرمین ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    الله اکبر
  • ناشناس ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    سپاه پاسداران ثابت کرد که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    بریکلا به ادم نفهم غربی که اینو خوب فهمیده
  • علوی ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر بعضی ها پشت پرده با غربی ها معامله نکنند ما همچنان ایستاده ایم
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آفرین این پیام واضح ایران به کشورهای خلیج فارس و عربستان درباره تغییر قواعد بازی در خلیج فارس بود
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    حقیقتا دستگیری نظامیان آمریکایی، عکسبرداری و اخطار به ناو آمریکایی، معادلات حاکم بر خلیج فارس را به نفع ایران تغییرداد
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    البته این پیام واضح ایران به کشورهای خلیج فارس و عربستان درباره تغییر قواعد بازی در خلیج فارس بود. دستگیری نظامیان آمریکایی، عکسبرداری و اخطار به ناو آمریکایی، معادلات حاکم بر خلیج فارس را به نفع ایران تغییر داد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    پیام ایران برای کشورهای خلیج فارس و به‌خصوص عربستان واضح بود
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    فقط به نفع ایران تغییرداد؟ فکر کنم به نفع روس هم بوده
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    حالا حقیقتا تغییرداد؟ اخه این الجبیر خیلی حرف مفت میزد اما جدیدا کمی خفه شده
  • محمدجواد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    ای کاش عربستان به ایران حمله کنه تا واسه همیشه ایران از نقشه جهانی خرو حذف کنه
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    درود بي كران بر روح حضرت امام خميني ره ما همه سرباز توايم خامنه اي گوش به فرمان توايم خامنه اي
  • یک جانباز ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آمریکا و نوچه هاش هیچ غلطی نمی تونن بکنن. الله اکبر نصر من الله و فتح قریب
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    نبرد ما و آمریکا در نهایت و درازمدت به شکست ما و نابودی هر آنچه که ساختیم خواهد شد.ما هنوز هزینه های جنگ 8 ساله را داریم پرداخت میکنیم.این همه بر طبل جنگ نکوبید.
  • جانفشان ولایت ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اینگونه حرکات پیشبینی حضرت امام ره را در مورد امریکا را میرساند که فرمود امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ای کاش سیاسیو ن هم بفهمند که امریکا کدخدا نیست انانکه امریکا را کدخدا میدانند 100سال از جامعه عقبترند لازم است بدانند هنوز فرزندان خمینی تشنه شهادتند وپا در رکاب امامشان خامنه ای در انتظار ظهور حضرت حجت عج بر علیه کف والحاد ومنافق و.... در نبردند
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    به نظر من هم حقیقتا دستگیری نظامیان آمریکایی، عکسبرداری و اخطار به ناو آمریکایی، معادلات حاکم بر خلیج فارس را به نفع ایران تغییرداد
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    هرکی میخاد معامله کنه هر کی میخاد معامله نکنه ما مرد جنگیم واسمون فرقی نمیکنه ما بی کله ایم این حرفارو نزن چون عددی نیستن اونایی که معامله میکنن...... توکلت علی الله .
  • سروش ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    همش نمیشه با دیلماسی لبخند جلو رفت اگر 5+1 نیروی نیابتی آمریکا در مذاکرات است برای شکستن شاخ آمریکا سپاهیان اسلام مستقیما با خود شیطان بزرگ درگیر خواهند شد اگر دیپلماسی لبخند در دانشگاه تهران از ببرکاغذی به لرزه افتاده دیپلماسی و کیاست نظامی آرتش و سپاه لرزه به تن آمریکا انداخته.
  • دبیر تاریخ ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    جدا حوادث ورویداد ها را در این ایام که دوست ودشمن مشخص نیست نباید بصورت سطحی وعامیان برسی کرد . تاکتیک بکار گرفته شده این گونه مسایل اگر در در اهداف راهبردی جهت حفظ وارامش میهن طراحی شود احتمالا مناسب است اما سیاست سیال است .چرا که رابطه راهبردی ما با روس ها هم چندان زمانی نیست و راهبردی بودن انرا باید کم رنگ نوشت . چرا که حرف اول را منافع ملی هر کشور می زند وهمه چیز با ید در خدمت منافع ملی باید باشد ولو استفاده وتفاهم با دشمنان امروز ودوستان اینده شاید!!!!
  • مهدی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام اتفاقا ما بیشتر دلمون میخاد با امریکایهای غاصب سرزمین سرخ پوستا بجنگیم انشاالاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس