کد خبر 5329
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳

نظام سعودي، يک بار ديگر، آنچه را که «اتاق عمليات مديريت پرونده لبنان» نام دارد و زير نظر «شوراي امنيت ملي عربستان سعودي» فعاليت مي کند، فعال کرده است تا شخصيت سيد حسن نصرالله تخريب شود.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک،پايگاه اينترنتي «حزب ملي آزاد لبنان» که رياست آن را ژنرال «ميشل عون»، از چهره هاي مسيحي حامي حزب الله لبنان بر عهده دارد، در گزارشي با بيان موضوع بالا نوشت: نظام سعودي، يک بار ديگر، آنچه را که «اتاق عمليات مديريت پرونده لبنان» نام دارد و زير نظر «شوراي امنيت ملي عربستان سعودي» فعاليت مي کند، فعال کرده است.
گفتني است، فعال سازي اين اتاق عمليات، به دستور مستقيم «ملک عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود» پس از دو ديدار وي با يک مقام بلندپايه لبناني انجام شده است؛ ديدار نخست، پيش از سخنراني سيد حسن نصرالله، در تاريخ 3/8/2010 بود و ديدار دوم، پس از کنفرانس خبري دبيرکل حزب الله در تاريخ 9/8/2010 انجام شد.
گفته مي شود، اين مقام بلندپايه لبناني، در ديدار نخست خود با پادشاه سعودي به وي گفت: حزب الله قصد دارد با سه هدف، سياست عربستان سعودي را آماج قرار داده و زير آتش باران انتقاد قرار بدهد.
اين سه هدف عبارتند از:
1 ـ تيره کردن روابط ميان سوريه و عربستان که در حال بهبود نسبي بوده تا با اين کار، سوريه از عربستان دور شود.
2 ـ آماج قرار دادن نزديک شدن سوريه با «سعد حريري»، نخست وزير لبنان که رهبر جريان 14 مارس، جريان مخالف حزب الله را بر عهده دارد.
3 ـ تحت الشعاع قرار دادن اتهام حزب الله به دست داشتن در ترور «رفيق حريري» نخست وزير سابق لبنان.
اين گزارش در ادامه مي افزايد: فعال سازي اين اتاق عمليات، تعجب شديد کارشناسان و ناظران را برانگيخته و اين در حالي است که رياست شوراي امنيت عربستان سعودي را شاهزاده بندر بن سلطان بر عهده دارد.
اين شاهزاده سعودي، حدود يک سال و نيم پيش، به دليل تلاش براي کودتا عليه «ملک عبدالله» از عرصه سياست کنار گذاشته و ناگهان حضور وي در محافل سياسي کمرنگ شد.
شاهزاده بندر که حدود 25 سال سفير کشورش در آمريکا بود و به دوستي و نزديکي با چهره هاي سياسي ايالات متحده آمريکا، به ويژه «جورج بوش»، متهم بود، مي خواسته است با همکاري دولت آمريکا، عليه پادشاه سعودي کودتا کند.
هزينه نيم ميليارد دلاري سعودي براي تخريب چهره سيد حسن نصرالله
گزارش پايگاه اينترنتي «حزب ملي آزاد لبنان» در ادامه افزود: در همين حال، اخبار رسيده از رياض، پايتخت عربستان، حاکي از آن است در ديدار دومي که ميان اين مقام بلندپايه لبنان با پادشاه سعودي صورت گرفت، اين چهره لبناني، توانست ملک عبدالله را قانع کند که بايد پيش از ضربه سيد حسن نصرالله، عربستان سعودي به وي ضربه بزند.
از همين روي، تصميم گرفته شد که حدود پانصد ميليون دلار از سوي دولت عربستان براي تخريب چهره دبيرکل حزب الله لبنان هزينه شود.
البته ناگفته نماند که قرار شد همه اين هزينه، در رسانه خرج شود تا تأثير بسزايي داشته باشد.
نکته قابل توجه اينجاست، اين مبلغ دقيقا معادل مبلغي است که از سوي ايالات متحده آمريکا براي تخريب چهره حزب الله لبنان تعيين شده؛ اما تفاوت اين دو هزينه اين است که آمريکا مي خواهد به طور کل وجهه حزب الله را تخريب کند، اما سعودي ها مي خواهند سيد حسن نصرالله را آماج قرار داده و شخصيت وي را تخريب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس