کد خبر 532748
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

عربستان سعودی درادامه فشارهای خود به شبکه های تلویزیونی از جمله العالم، این بار تلاش های تازه ای برای هک کردن سایت های مختلف ایرانی آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، سایتهای ارتباطات اجتماعی سعودی طی روزهای گذشته هشتگ جدیدی با عنوان "هک سایتهای ایرانی" در زمینه جنگ الکترونیک فعال کرده و از هکرهای عربستانی خواسته اند در این کمپین شرکت کنند.

منابع سعودی گفته اند که کاربران استقبال گسترده ای از این فراخوان داشته و این هشتگ تبدیل به پربازدیدترین مطلب در فهرست اخبار درعربستان شده و هکرهای بسیاری به این کمپین پیوسته اند.

طراحان هشتگ مدعی شدند به محض پیوستن هکرها به این کمپین، حدود یکصد سایت ایرانی هک شده است؛ بدون اینکه نام هیچ سایت هک شده ای مطرح شود.

در قالب این هشتگ حملاتی علیه ایران مطرح شده و دعوت کنندگان که به نظر می رسد با دیوار فقر توان فنی و اطلاعاتی کاربران سعودی برای هک کردن سایت ها روبرو هستند، عاجزانه خواستار حضور افراد بیشتر در تلاش برای هک کردن سایت های ایرانی شده اند.

عربستان پیش از این هم با اعمال فشار بر روی سایت یوتیوب که مدعی آزادی بیان است، صفحه یوتیوب العالم را مسدود کرد و مدیریت سایت یوتیوب دراقدامی بی سابقه و غیر حرفه ای و با استناد به ادعای واهی و شکایت سازمان رادیو و تلویزیون عربستان از شبکه العالم، بدون هیچ گونه هشدار قبلی صفحه یوتیوب العالم را مسدود کرد.

از سوی دیگر دولت عربستان ضمن حذف شبکه تلویزیونی العالم از ماهواره های نایلسَت و عربسَت، سایت و شبکه های اجتماعی العالم را نیز در این کشور فیلتر کرده و چند کشور عربی از جمله بحرین و امارات را نیز با خود همگام ساخته است.

پیش از این روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی مفصل نوشته بود که عربستان سعودی با نگرانی از فعالیت شبکه خبری العالم، این شبکه را هدف قرارداده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پسر ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع)
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    عربستان خیلی زور میزنه ایرانو تو ی زمینه شکست بده آخرشم به خاطر این زور زدن خودشو خراب میکنه
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    این اسمش جنگ سایبری است، نه جنگ الکترونیک
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    تیم آشیانه رو مامور کنید جواب بدن ما یکی از قویترین ارتش سایبری جهان رو داریم
  • بالب ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    سعودی های حرومزاده و جنگ سایبری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم با ایران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس