کد خبر 532477
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که معاون اول رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با وزیر امور خارجه فلسطین از حمایت کوبا از حقوق غیر قابل انکار مردم فلسطین خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از «پرنسا لاتینا»، «میگل دیاز کانل» معاون اول رئیس‌جمهور کوبا روز گذشته در دیدار با «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: کوبا حقوق مردم فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و از جستجو برای کشف راه‌حلی جهت پایان دادن به درگیری‌های چندین ساله این کشور با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی در این دیدار که در «هاوانا» پایتخت کوبا انجام شد، عنوان کرد: کوبا حمایت خود از به رسمیت شناختن و اعمال حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین را اعلام می‌کند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که برای تقویت روابط دوجانبه با کوبا و جلب حمایت این کشور برای یافتن راه‌حلی جهت پایان دادن به درگیری‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی به کوبا سفر کرده است، از حمایت مستمر این جزیره آمریکای لاتینی از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

«اکرم سمعان» سفیر فلسطین در کوبا، «روخلیو سییرا» معاون وزیر امور خارجه کوبا و «اورلاندو رکیخو» مدیر بخش آفریقای شمالی و خاورمیانه وزارت امور خارجه کوبا نیز در این نشست حضور داشتند.

پس از این نشست «المالکی» با تقدیم گل به مجسمه «یاسر عرفات» ریاست سابق سازمان آزادی بخش فلسطین واقع در یکی از پارک‌های «هاوانا»، ارادت خود به این شخصیت تاریخی را نشان داد.

پیش‌بینی می‌شود که وزیر امور خارجه تشکیلات خودگران فلسطین روز دوشنبه پس از دیدار با «برونو رودریگز» همتای کوبایی خود، این جزیره کارائیبی را ترک کند.

در حال حاضر فلسطین در تلاش است که حمایت جامعه بین‌الملل برای دستیابی به راه حلی جهت پایان دادن به درگیری‌های تاریخی فلسطین و رژیم صهیونیستی را جلب کند.

در همین راستا «المالکی» در 19 ژانویه (29 دی) با «خوزه مانوئل گارسیا مارگایو» وزیر امور خارجه اسپانیا دیدار کرد؛ «مارگایو» در این نشست تعهد اتحادیه اروپا و همچنین دولت اسپانیا برای حمایت از مذاکرات صلح در فلسطین را اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی سالهاست که در برابر فلسطین سیاست‌ها‌ی اشغالگرانه‌ای را در پیش گرفته است که تخریب منازل مسکونی فلسطینیان، ساختن شهرک‌های غیرقانونی و پذیرش مهاجران یهودی در مناطق مذکور از جمله این سیاست‌ها می‌باشند.

سازمان ملل متحد و بسیاری از کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این مناطق را بخشی از خاک سرزمین فلسطین می‌دانند که در جریان جنگ 6 روزه در سال 1967 (1345) توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است؛ کنوانسیون ژنو نیز هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغالی را ممنوع اعلام کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس