اظهارنظر نعمت‌زاده درباره دیده شدن پرداخت غرامت در متن قرارداد جدید، در حالی است که در اطلاعیه رسمی پژو هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است و تاکنون نیز تمامی اظهارات درباره پرداخت غرامت از جانب پژو از جانب مسئولان ایرانی بوده و همین سبب ابهامات شده است.

وزیر صنعت: موضوع محرمانه پرداخت غرامت پژو مطرح است!/ معاون وزیر: شرکت پژو خلف وعده نکرد
گروه اقتصادی مشرق- ماجرای قرارداد جدید با پژو همچنان کانون توجهات است و انتقادات فراوانی را متوجه دولت کرده است، با این حال مسئولان دولتی به طور تمام‌قد از آن دفاع می‌کنند.

یکی از انتقادات نسبت به قرارداد جدید با پژو، مبهم بودن سرنوشت دریافت غرامت از پژو است.

جواد نجم الدین مدیرعامل سابق ایران خودرو در خصوص قرارداد گروه صنعتی ایران خودرو با پژو و بدعهدی‌های این شرکت خودروسازی گفت: قرارداد قبلی ما با پژو قرارداد محکمی بود و مشکلی نداشت، اما شرکت پژو در آن برهه براساس دستوری که به آنها داده شد، کار را رها کرد و از ایران خارج شد، لذا ما اگر از پژو شکایت کنیم می توانیم خسارت بگیریم.

وی افزود: مدیریت بعدی پیگیری و شکایتی را نسبت به قطع همکاری پژو انجام نداده است، بنابراین کسی نمی تواند ادعا کند که قرارداد قبلی ما با پژو محکم نبود. قرارداد قبلی با پژو را من نبستم، قبل از من بسته بودند، ولی قرارداد، قرارداد محکمی بود و براساس آن قرارداد 12 سال کار کردیم.

مدیرعامل سابق ایران خودرو اظهار داشت: ما از سالهای قبل با پژو همکاری می کردیم، اما از سال 2004 قرارداد ما با پژو تمدید شد. پژو بعد از تمدید قرارداد موظف بود که تا سال 2014 با ما همکاری کند، ما هم باید به آنها پول می دادیم و کارمان را دنبال می کردیم.

براساس همان قرارداد هم کار کردیم. در سال 2012 جنرال موتورز بخشی از سهام شرکت پژو را خرید و به صورت دستوری به پژو اعلام کرد که شما باید ایران را تحریم کنید و همکاری خود را با ایرانیها قطع کنید که آنها هم تحریم کردند و رفتند.

وزیر صنعت: موضوع محرمانه پرداخت غرامت پژو مطرح است!/ معاون وزیر: شرکت پژو خلف وعده نکردهمانطور که مدیرعامل سابق ایران خودرو گفته، راه قانونی برای دریافت غرامت از پژو کاملا باز است.

اما سال گذشته محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، ادعا کرده بود که پژو و رنو هیچ‌گاه خلف وعده نکرده‌اند.


صالحی نیا در خصوص احتمال انعقاد مجدد قرارداد با شرکت پژو علی رغم خلف وعده این شرکت در سال های گذشته گفت: شرکت پژو در دوره گذشته قرارداد خود را با ایران فسخ نکرد و این تنها نظر برخی از کارشناسان و صاحب نظران است.

او با اشاره به وضعیت کشور در سال های گذشته بیان کرد: مسئله پژو از زوایای مختلف قابل بحث است و که طی آن ما نتوانستیم ارز مورد نیاز خود برای ادامه همکاری با این شرکت را فراهم کنیم و به هر میزان که ما در ارز مشکل داشتیم، قرارداد اجرا نشد، اما این به معنای فسخ قرارداد نبود.

معاون وزیر صنعت گفت: شرکت هایی مانند پژو و یا رنو خلف وعده ای در حق ما نکرده اند، و هر کدام حاضرند با ما همکاری کنند؛ ولی در بعضی از زمان ها شرایط تحریم ها ویژه می شود که کاری از دست آنها بر نمی آید.

اما در حالی که معاون نعمت‌زاده بحث دریافت غرامت از پژو را اساسا منکر شده، خود نعمت‌زاده امروز موضعی کاملا 180 درجه متفاوت گرفت و گفت: موضوع پرداخت غرامت در قرارداد پژو دیده شده است.
 
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ اظهار کرد: موضوع غرامت در قرارداد جدید دیده شده البته این قرارداد محرمانه است.

اظهارنظر نعمت‌زاده درباره دیده شدن پرداخت غرامت در متن قرارداد جدید، در حالی است که در اطلاعیه رسمی پژو هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است. تاکنون نیز تمامی اظهارات درباره پرداخت غرامت از جانب پژو از جانب مسئولان ایرانی بوده  و همین سبب ابهامات شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • پسر ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    پس بگو نتایج برجام ایجاد اشتغال به جوانان غربی
  • علی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    درود بر دولت همه چیز محرمانه این همه فرانسه به ما بدی کرد در موضوع توافق هسته ایی و الان هم در سوربه ما هم به اون خوبی می کنیم ! جواب بدی رو که با بدی نمی دن مگه نه حاج حسن؟!
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    پرداخت غرامت خودرو محرمانه .غرامت گازی به ترکیه محرمانه .اعلام نرخ رشد محرمانه .اعلام مفسدین اقتصادی محرمانه .اعلام نتایج برجام محرمانه.پس مردم چیو باید بدونن از دولت.
  • اهوازی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    بهتر است مجلس وارد عمل شود
  • امیر ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    قرارداد گاز محرمانه نفت محرمانه پژو محرمانه ................................................... باید اسم دولتو بزارن دولت مستتر فقط و فقطم مردم نامحرمن
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    کاش پژو 108 هم میاوردن که مخصوص ما هاست اصلا به فکر مردم نیستن
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    جالبه همش شد محرمانه كم كم گندش داره درمیاد
  • یوسف ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چرا اینا اینهمه باج میدن!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ ظاهراً یه کاسه ای زیر نیم کاسه است!!!؟؟ وگرنه فرانسه باید به ما غرامت بده نه ما به اونا!!
  • عین سین ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    وقتی قهرمانه نباشه باید محرمانه باشه
  • ناشناس ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام ظاهراً آقاي وزير فراموش كرده اند ايران خودرو سهامي عام است و كلي از سهام آن دست مردم است و سهامدارها حق دارند از نحوه عقد قرارداد با شريك خارجي نامرد با خبر شوند.
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    مشرق جان من این رباتت رو درست کن اصلا ازش چیزی نفهمیدم خیلی سخت بود کار باهاش
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    میترسم مجلس هم بشه محرمانه
  • هما ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    چوب لای چرخ توافق هسته ای نگذارید. جهت شادی اصل و منتشر شده و محرمانه توافق زرشک......
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    آقای دکتر زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ "گفت: شرکت های خودروسازی، اگر خصوصی بودند، شاید قید محرمانه برای قراردادهای آنها معنی داشت اما وقتی این شرکت ها دولتی و متعلق به همه مردم هستند، قید محرمانه برای آنها معنی ندارد "
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    دکتر زاکانی: " شرکت های خودروسازی، اگر خصوصی بودند، شاید قید محرمانه برای قراردادهای آنها معنی داشت اما وقتی این شرکت ها دولتی و متعلق به همه مردم هستند، قید محرمانه برای آنها معنی ندارد "
  • ایرانی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    درود بر روحانی
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    باید ببینیم در مجلس این اراده برای تحریم اساسی اینها هست یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس