عضو کمیسسیون فرهنگی گفت: برنامه ششم توسعه شتابزده و بدون کار کارشناسی تهیه شده است و کمیسیون‌ها آن را رد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، لاله افتخاری نماینده مردم تهران، درباره ارائه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ششم توسعه نوآوری‌هایی صورت گرفته که مشخص نیست براساس قانون باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه تصریح کرد: برنامه ششم توسعه بجای اینکه به صورت لایحه به مجلس ارائه شود، احکام مورد نیاز را به مجلس آورده است و البته به گفته دولت، هزار صفحه دیگر به همراه این احکام ارائه شده که مجلس اطلاعی از این برنامه‌ها ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه بعضی از مواد مانند ماده چهارم برنامه پنجم توسعه که درباره راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین مواد 230 و 221 که درباره زنان و خانواده است، لحاظ  نشده است.

افتخاری با اشاره به نواقص موجود در برنامه ششم توسعه گفت: بحث جمعیت و صندوق توسعه مشارکت‌های مردمی متاسفانه از جمله مباحثی است که در این برنامه ذکر نشده است.

وی مباحثی مانند مسائل فرهنگی، پیوست فرهنگی و دفاع مقدس را از جمله مباحث حذف شده در این برنامه برشمرد و تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این برنامه به صورت شتابزده و بدون کار کارشناسی تهیه شده باشد که مشکلات بسیار زیادی دارد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس با بررسی تخصصی خود این برنامه را رد کرده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس