عضو کمیسیون انرژی مجلس با ابراز تاسف از نبود برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دولت کلید حل مشکلات اقتصادی را به پسابرجام گره زده بود ولی پس از توافق برجام هیچ گشایش اقتصادی حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و رکود حاکم بر جامعه، اظهار داشت: دولت در طول 2 و نیم سال گذشته به جای اینکه بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری وقت خود را صرف برنامه‌ریزی برای رونق بخشی به اقتصاد با نگاه به درون داشته باشد و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای موجبات استحکام بخشی پایه‌های اقتصاد مقاومتی را مستحکم کند، متاسفانه در طول این مدت بیشتر نگاه‌ به بیرون کشور داشته است.

وی افزود: دولت تمام برنامه‌های اقتصادی کشور را از دریچه بیرون مورد ارزیابی قرار می‌داد و بر همین اساس بود که مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی،‌ آب آشامیدنی و محیط زیست را به مسئله برجام ربط داد و این بزرگترین اشتباه استراتژیکی بود که دولت در طول این 2 و نیم سال گذشته مرتکب شد و همین مسئله باعث تشدید رکود در جامعه ما شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر مسئله برجام پیش می‌رفت و دولت قدرتمندانه تمام توان خود را، قدرت و برنامه‌ریزی خود را صرف رونق بخشی به اقتصاد مقاومتی با نگاه داخلی داشت، یقینا با توجه به نسخه درمان اقتصادی کشور که در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد یک تحول و جهش اقتصادی در کشور رخ می‌داد.

کارخانه‌ای ادامه داد: در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل در مباحث اقتصادی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. بارها گفته شده که در دولت نهم و دهم میانگین قیمت 8 ساله نفت حدود 79 تا 80 دلار بوده است. در حالی که اکنون در طول این 2 و نیم سال گذشته که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد میانگین قیمت نفت همان 79 تا 80 دلار است.

وی همچنین عنوان کرد: بارها در جامعه از تریبون‌های مختلف اعلام می‌شود که قیمت نفت 25 و 30 دلار است و دولت قبل با 130 دلار مملکت را اداره می‌کرد این یک اشتباه است و درآمدهای دولت هیچ تغییری در طول دولت‌های نهم و دهم نداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به جای اینکه دولت وقت خود را صرف برنامه‌ریزی مباحث اقتصادی و به فعل درآوردن توانمندی‌های داخل کشور کند وقت خود را صرف این می‌کند که مسائل و مشکلات را به گذشته گره بزند، خاطرنشان کرد: این مسئله بر رکود در کشور ما دامن زده است.

کارخانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت تمام مسائل، مشکلات و کلید حل مشکلات کشور را در برجام جستجو می‌کرد. اکنون که برجام عملیاتی شده سطح توقع جامعه بالا است و دولت اکنون از این به بعد باید برنامه‌های جدیدی را با توجه به امکاناتی که در رابطه با برجام به وجود آمده انجام دهد. هرچند که اتفاق خاص و آثاری پس از برجام ملاحظه نمی‌کنیم آمریکایی‌ها همچنان سایه شوم تحریم‌ها را بر ملت گسترانیده‌اند و بخش اعظم تحریم‌ها به قوت خود باقی مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    دولت برای صنایع خرد هیچ برنامه ای نداره. الان اکثر واحدهای تولیدی ورشکسته و یا درحال ورشکسته شدن هستند. شهرکهای صنعتی حال و روز خوشی ندارند. اون وقت دولتمردان ما صرفاً دنبال بستن قار دادن با غربی ها هستند. کافیه یه دور تور بازار بزنی تا از ورود این همه جنس خارجی شرمنده بشی از نی پلاستیکی گرفته تا سنگ پا و.....
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    به دکتر قلب یا روان شناس مراجعه کن - مشکل از چشم نیست
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    در اولین سالهای اعمال تحریم ها همه میگفتند که تحریم هیچ اثری بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت ولی بعد از چند سال اثر تحریم ها مشخص شد. الان هم برجام در کوتاه مدت اثری نخواهد داشت ولی در یکی دو سال آینده اثرش رو خواهیم دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس