کد خبر 531603
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

کارشناس رشته تیروکمان و عضو هیات علمی دانشکده تر‌بیت ‌بدنی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د یکی از عوامل ناکامی تیم ‌ملی کامپوند در جا‌م جها‌نی لاس وگاس را ضعف مدیریتی عنوان کرد و گفت: چه ضرورتی داشت که با این همه هزینه تیم ‌ملی کامپوند در تورنمنتی شرکت کند که نه تنها رنکینگ جهانی نداشت،‌ بلکه توانایی‌های کمانداران مطرح این رشته را زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، محسن باقریان در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما ضرورت داشت که با مشکلات مالی کنونی که فدراسیون دارد تیم ‌ملی کامپوند با این تعداد همراه راهی آمریکا شود، اظها‌ر کرد: بهتر است این سوال را از وزیر ورزش و جوانان و دکتر سجادی بپرسید زیرا هر دوی این افراد دانشگاهی هستند و بهتر می‌توانند حرف من را درک کنند. ضمن این که شجاعی از مهر ماه امسال به طور مرتب اعلام می‌کرد که فدراسیون دچار مشکلات مالی زیادی است. اگر فدراسیون دچار مشکلات مالی است، چرا باید هزینه هنگفتی برای تیمی شود که تنها برای تدارکات در آمریکا شرکت کرده بود.

وی افزود: در حال‌ حاضر چون در سال المپیک قرار داریم باید اولویت اصلی را بر مبنای المپیک قرار دهیم، زیرا زهرا نعمتی برای کسب سهمیه المپیک در تیر‌و‌کمان زحمات زیادی کشیده شده و برای فدراسیون آبروداری کرده است. اگر واقعا تمام هم و غم این فدراسیون این است که شرایط خوبی را برای موفقیت نعمتی در المپیک ریو فراهم کند، نباید فدراسیون را وارد حاشیه کنیم. همچنین معتقدم به خاطر ریکرو نباید کامپوند نیز کنار گذاشته شود، اما این که فدراسیون با صرف هزینه سنگین، چهار ورزشکار و پنج همراه را ابتدا برای دریافت ویزا به ارمنستان و سپس برای سفر تدارکاتی به آمریکا می‌فرستد درست نیست. باید در این زمینه مدیریت هزینه می‌شد که البته در فدراسیون تیر‌و‌کمان ما مدیریت درآمد نداریم که بخواهیم مدیریت هزینه داشته باشیم.

باقریان خاطر‌ نشان کرد: من معتقدم به جای صرف این همه هزینه برای رفتن تیم به آمریکا این هزینه باید صرف استعدادیابی و یا صرف برپایی اردوهایی در مناطق محروم می‌شد که در حال‌ حاضر به دلیل نداشتن بودجه قادر به برگزاری اردو نیستند. من بیشتر روی صحبتم با وزیر ورزش و جوانان است و مخاطب اصلی من اوست تا شجاعی. چون این درد و دل‌های من را دکتر گودرزی و همچنین سجادی بهتر متوجه می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشکده تر‌بیت ‌بدنی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د با بیان این که در برهه کنونی چون در سال المپیک قرار داریم، باید اولویت اصلی روی ریکرو باشد تا کامپوند، افزود: در حال‌ حاضر در 50 متر کمانداران خیلی خوبی داریم که از توانایی های بالایی برخوردار هستند و دارای رنکینگ جهانی‌اند. قطعا این ورزشکاران برای 18 متر آمادگی نداشته‌اند، زیرا بعد از مسابقات آسیایی تایلند بدون این که ریکاوری صورت بگیرد، این ورزشکاران مجددا برای شرکت در مسابقات جا‌م جها‌نی داخل سالن راهی تایلند، فرانسه و سپس برای دریافت ویزا عازم ارمنستان و در نهایت آمریکا شدند. قطعا با این شرایط ورزشکاران ما آمادگی حضور در ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی آمریکا را نداشتند که با چنین نتایجی مواجه شدند.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: من به یاد دارم که در گذشته برای مسافت 18 متر سرمربی و تیم مجزا انتخاب می‌شد. این تصمیم عجولانه ای بود که کمانداران مسافت 50 متر را وارد مسابقات 18 متر داخل سالن کنند. ما کمانداران خوبی همچون اسماعیل عبادی و یاسر عمومی در مسافت 50 متر داریم که افراد توانمندی در کامپوند هستند، اما با این نوع مدیریت و تدارکات قطعا به این ورزشکاران آسیب جدی وارد خواهد شد. ما اگر واقعا به دنبال آن بودیم تا این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی داخل سالن ترکیه تدارکات ببیند، فرانسه و تایلند کافی بود. ضمن این که هیچ کدام از این ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی رنکینگ جهانی نداشت و فقط تحت عنوان جایزه بزرگ برگزار می‌شد. بنا‌بر‌این تصور نمی کنم ضرورتی داشت که تیم در تمام ر‌قا‌بت‌های جا‌م جها‌نی حضور پیدا می‌کرد. واقعا دستاورد ما از این ر‌قا‌بت‌ها چه چیزی بود و چه آورده‌ای برای تیم داشت. اگر فدراسیون به دنبال تدارکات برای تیم ‌ملی بود، تیم کامپوند به اندازه کافی در 50 متر در مسابقات مختلف شرکت کرده و از تجربیات زیادی نیز برخوردار هستند. نتایج این ر‌قا‌بت ها نشان می‌دهد که تیم ‌ملی کامپوند برای شرکت در رقابتهای داخل سالن با مسافت 18 متر یا از نظر بدنی خسته بود و یا دچار خستگی تمرین بود که نتوانستند عملکرد موفقی در هیچ یک از تورنمنت‌های جا‌م جها‌نی داشته باشند.

باقریان گفت: من فکر می‌کنم در ناکامی تیم ‌ملی کامپوند بیشتر سوء مدیریت تاثیر داشت تا عملکرد خود ورزشکاران؛ زیرا ما در حال‌ حاضر بهترین ورزشکاران را در رشته کامپوند داریم که تا به امروز توانایی های خود را در مسافت 50 متر در جهان ثابت کرده‌اند.

وی همچنین ضمن تقدیر و قدردانی از مازیار ناظمی، مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان گفت: جا دارد از او به خاطر توانمندی بالایش تقدیر و تشکر کنم. واقعا او از توانایی بسیار بالایی برخوردار است که ضمن حضور در وزارت ورزش و جوانان به عنوان مدیر کل روابط عمومی در طی چند ماه گذشته یار و همدل فدراسیون تیر‌و‌کمان نیز بوده و در سه سفر تایلند، ارمنستان و آمریکا این تیم را همراهی کرده است.

عضو هیات علمی دانشکده تر‌بیت ‌بدنی د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د در پاسخ به این پرسش که با این شرایط، وضعیت تیم برای مسابقات جهانی ترکیه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: ما در حال‌ حاضر از ورزشکاران باغیرت و توانمند خوبی در رشته کامپوند برخوردار هستیم که همیشه توانسته اند در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را داشته باشند. به اعتقاد من ضعف اصلی تیر‌و‌کمان، ضعف مدیریتی است نه مشکل عملکردی ورزشکاران. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس