کد خبر 531568
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که شمار تروریست های گروهک داعش طی ماه های اخیر در لیبی افزایش یافته و در عراق و سوریه کاهش یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مسئول آمریکایی افزود: حدود ۵۰۰۰ تروریست عضو داعش در لیبی حضور دارند که در مقایسه با برآوردهای گذشته افزایش یافته است، این در حالی است که شمار تروریست ها در گذشته حدودا ۲۵۰۰ تروریست بود.

مسئول وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: شمار تروریست های داعش در عراق و سوریه ۱۹ الی ۲۵ هزار نفر برآورد می شود که در مقایسه با گذشته که تعداد آنها بین ۲۰ تا ۳۳ هزار نفر بود، کاهش یافته است.

داعش ساخته و پرداخته سرويسهای اطلاعاتی و جاسوسي آمريكا و رژیم صهیونیستی است و تفكرات آن برخاسته از وهابيت است؛ ابوبكر البغدادي سركرده اصلی گروه تروريستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمريكايی در زندان بوكا در اختيار آمريكايی ها بود.

با ايجاد اين گروه شمار قابل توجهی از افراطی ها از كشورهای مختلف حتی كشورهای غربی، در سايه سكوت مقامات آن كشورها به راحتی توانستند به اين گروه تروريستی ملحق شوند. اما اكنون بازگشت اين تروريستها به يكی از بزرگترين مشكلات غرب تبديل شده است
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس