رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان جناحی و سیاسی‌کار نیست بلکه مجلسی مرکب از فقهای جامعه برای انتخاب فردی با توانمندی مقابله با فتنه‌ها، عادل، جهادگر و زمان‌شناس به عنوان ولی فقیه است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید که با عنوان «امنای امت» در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در مقایسه با دیگر نظام‌های دنیا ویژگی‌های متفاوتی دارد، اظهار کرد: این نظام برگرفته از نظام امت پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه شکل ظاهری حکومت ایران همانند دیگر حکومت‌های دنیا است، اضافه کرد: امتیاز اصلی نظام اسلامی ارتباط و بستگی آن به ولایت فقیه است که در حقیقت سرچشمه داشتن از عنایت‌های الهی و مشروعیت آن را به اثبات می‌رساند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمان غیبت ائمه اطهار (ع) حاکمیت بر عهده ولایت فقیه است و در صورت نبود همکاری عامه مردم هر فقیه، ولایتی را بر عهده دارد و در حد توان و نیاز اقدامات را انجام می‌دهد همانطور که فقهای عظام طی سال‌های مختلف اعمال ولایت مناسبی در محدوده خود داشته‌اند.

وی همیاری مردم، عنایت‌های خاص الهی رهنمودهای امام خمینی (ره) و توجه امام زمان (عج) را عوامل نابودی طاغوت دانست و تصریح کرد: مردم با انقلاب توانستند به ولایت دینی مورد نظر برسند و اکنون حاکمیت دینی خواسته مردم در کشور وجود دارد.

یزدی افزود: تا زمانی که قدرت رئیس قوای سه گانه با اصل ولایت فقیه ارتباط نداشته باشد قوانین آنها تاثیری در جامعه اسلامی ندارد، مسئولان مختلفی که در بدنه جامعه اسلامی هستند نمی‌توانند قانونی را خلاف دستورات دینی صادر کنند زیرا این نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی و برای تحقق خواسته‌های اسلام برپا شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان رهبری کلید اصلی حاکمیت اسلامی و نفوذ ولایت در بخش‌های مختلف حاکمیت است مطرح کرد: این مجلس تکیه‌گاه اصلی اساس حاکمیت است و در طول و عرض رهبری قرار دارد به همین علت جایگاه مجلس خبرگان نخست و بعد از آن جایگاه رهبری است، مگر اینکه عامه مردم همانند دوران قبل از انقلاب اسلامی بدون واسطه بخواهند فقیه جامع مورد نظر را انتخاب کنند.

یزدی به بخشی از رسالت‌های مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: این مجلس در دورانی که ولایت فقیه حاضر نباشد، در میان فقها شخصیت مورد نظر را انتخاب و او را به عنوان ولی فقیه برای حکومت جامعه اسلامی انتخاب می‌کند با توجه به اهمیت این مجلس نمایندگان خبرگان باید مکان‌شناس بوده و بروز بودن و تفاوت‌های مراجع تقلید را تشخیص دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری باید نسبت به وضعیت فقهای موجود در جامعه اسلامی آگاهی مناسبی داشته باشد، عنوان کرد: مجلس خبرگان در حساس‌ترین موقعیت قرار دارد و رسالت‌های سنگینی را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری مجلس جناحی، سیاسی‌کاری، جوان‌گرایی و پیران از کارافتاده که نمی‌توانند کاری انجام دهند نیست بلکه مجلسی مرکب از فقهای جامعه برای انتخاب فردی با توانمندی مقابله با فتنه‌ها، عادل، جهادگر و زمان‌شناس به عنوان ولی فقیه است.

یزدی نظارت بقای شرایط ولایت فقیه را از دیگر رسالت‌های مجلس خبرگان رهبری خواند و اضافه کرد: بنده قبل از آخرین دیدار که به همراه دو نماینده دیگر مجلس خبرگان رهبری به رهبر انقلاب گزارشی را ارائه دادیم اضطراب بسیاری داشتم اما بعد از این دیدار به آرامش مناسبی رسیدم، این دیدار باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    دست بردارید از سیاسی بازی و جناح بازی بابا من اصلا هیچ حزبی نمیخوام من کار درست و منصفانه میخوام توی هر جایی که باشه خبرگان یا هر جای دیگه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    یادمان باشد حدیث آفتاب دست نااهلان نیفتد انقلاب
  • مونسیان ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    خبرگان خیلی مهم است و سیاسی هم هست و باید باشد. به نظر من
  • رزمنده جنگ تحمیلی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    انتصاب اسامه، آن جوان هیجده ساله سیه چرده ، شکوه بسیاری از یاران را درپی داشت، آنان با زبان طعن و گلایه سخنانی گفتند که همگی نشان از فقدان روحیه تسلیم بود، محور گفتار یاران این بود که پیامبر جوان نو رس و کم سنی را بربزرگانی از صحابه فرمانده قرار داده است. رسول خداصلی الله علیه وآله درپاسخ به اعتراض های اصحاب چنین فرمود: «اگر از فرماندهی او گله دارید، همانا پیشترنیز، از انتصاب پدرش نیز گله داشتید، لیکن این دو سزاوار و شایسته این مقام بوده وهستند.»
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ما که دسترسی نداریم از کجا بهفمیم کدام کاندیدا خوبه و کدام نه! ما اطلاعی ندارم صبح میریم سر کار شب میایم خونه
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ولی خواهش دارم مشخص کنید که چندسالگی مد نظر شماست؟
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    مگر نااهلان هم تایید صلاحیت می شوند. که به دستشان بیفتد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    شما اینها را به روحانی ها و دانشگاهی هایی بگو که از فتنه و دشمنان ایران حمایت میکنن
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    احسنت
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    نون اصلاح طلبان در جناح بازی و سیاسی کاری است بیشترین ضربه ها را اصلاح طلبان به مردم زده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس