کد خبر 531165
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نظر مشورتی ما حضور فرکی در تیم ملی امید بود که وی به خاطر مشغله کاری قبول نکرد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ملی‌پوشان تیراندازی گفت: 7 سال پیش رئیس فدراسیون تیر‌اندازی پیش‌بینی می‌کرد که همین تعداد سهمیه در المپیک 2016 گرفته شود خوشحالیم از اینکه این فدراسیون با وجود مشکلات فشنگ به این اهدافش رسید. کار بزرگی انجام شد و این فدراسیون نسبت به دوره قبل و سهمیه بیشتر کسب کرده است.

وی درباره واریز بودجه در هفته آینده اظهار داشت: به رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری کشتی و همچنین پارالمپیک با بودجه‌ای که می‌دهیم واریزی ما به مرز 85 درصد می‌رسد بقیه فدراسیون‌ها هم به 85 درصد این واریزی را می‌رسانیم البته بودجه واریزی ما بودجه دولتی کمیته المپیک است که در تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها هم مطرح شده است ما بودجه زیادی هم داریم که مربوط به درآمدها و اسپانسرها است.

هاشمی با اشاره به اینکه نوبخت در تسریع واریز بودجه کمیته ملی المپیک نقش داشت اظهار داشت: من از او تشکر می‌کنم و البته هنوز 6 میلیارد تومان ما باقی مانده است. روز گذشته به نوبخت نامه‌ای دادیم تا این پول را به ما پرداخت کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه در خصوص شرایط تیم امید و حذف فوتبال از المپیک تصریح کرد: اعتقاد دارم فدراسیون باید استقلالش را حفظ کند ما در هیچ رشته‌ای در بحث فنی دخالت نکردیم و هر جا که لازم بود مشورت دادیم. فدراسیون بهتر از مجموعه‌های دیگر کارش را می‌داند حتی در جلسه کمیته مربیان خارجی در وزارت ورزش هم حضور پیدا نکردیم چون اعتقادی نداشتیم.طبق اساسنامه فدراسیون خودش مرجع اصلی است و کفاشیان هم گفته خودش مسئولیت شکست را می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در چند دوره قبل هم نتوانستیم وارد المپیک شویم این دوره ظرفیت وجود داشت. اگر چه رقیبی که داشتیم یعنی ژاپن کار را برای ما سخت کرد. ما حمایت‌هایمان را ادامه می‌دهیم تا شرایط طوری فراهم شود که فوتبال در المپیک‌های بعدی حضور داشته باشد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید نظرتان روی فرکی است عنوان کرد: بعد از اینکه بحث مربی خارجی به آن شکل منتفی شد نظر ما را گرفتند ما هم گفتیم نظر ما نظر فدراسیون است اما در نظر مشورتی گفتیم گزینه مثل فرکی خوب است که به ما گفتند نیامده است. خودم با فرکی صحبت کردم اما به دلیل درگیری کاری با سپاهان عذرخواهی کرد. به دوستان گفتیم تصمیم نهایی با خودشان است و هر کسی را انتخاب کردند دفاع می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس