همه جای دنیا مربی و مدیر فنی یک تیم در کنار زمین علاوه بر مسائل فنی و تذکرات تاکتیکی به بازیکنان، سعی بر ایجاد شور و نشاط در میان بازیکنان دارند و روحیه ای که یک مربی یا پیشکسوت به تیم تزریق می کند، تا حد بسیاری می تواند بر نحوه بازی یک تیم تاثیرگذار باشد. اما متاسفانه در تیم ملی امید این مسئله مشاهده نمی شد و آن نشاطی که این بازیکنان در سن جوانی و امید باید داشته باشند، وجود نداشت.

به گزارش مشرق، ناکامی فوتبال ایران برای حضور در المپیک ابدی شد؛ این تیتر مشترکی بود که رسانه ها و روزنامه ها پس از پایان کار تیم ملی امید ایران در رقابت های مقدماتی صعود به المپیک منتشر کردند. چراکه پس از 44 سال ناکامی، حالا با کنار گذاشتن رشته فوتبال از رقابت های المپیک و با توجه به ناکامی ایران از حضور در رقابت های ریو، دیگر شاهد حضور تیم ملی ایران در رقابت های المپیک نخواهیم بود. موضوعی که فوتبال باشگاهی ایران را هم به مدت یکماه تعطیل کرد و دعواها و سر و صداهای بسیاری را هم به راه انداخت اما در پایان حاصلی جز ناکامی برای ایران نداشت.

در طول یکسال گذشته و در جریان فعالیت بازیکنان، تیم مدیریتی و کادر فنی تیم ملی امید برای رسیدن به المپیک ریو، تلاش های بسیاری انجام گرفت و اردوهای برون مرزی و برنامه های تمرینی مدونی با مدیریت حبیب کاشانی برگزار شد. اما حاصل تمام این تلاش ها جز ناکامی برای تیم المپیک نبود و حالا همه به دنبال مقصر اصلی این ناکامی هستند. گروهی کادر فنی، برخی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و عده ای نیز کادر مدیریتی تیم ملی امید را مقصر می دانند.

در این باره اما اصغر شرفی، مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که تا همین چند وقت پیش جزو منتقدان درجه یک حبیب کاشانی به شمار می رفت، این بار به واسطه همین فعالیت های انجام شده به دفاع از مدیر تیم ملی امید پرداخت و در تحلیل خود از ناکامی تیم ملی امید گفت: همه جای دنیا مربی و مدیر فنی یک تیم در کنار زمین علاوه بر مسائل فنی و تذکرات تاکتیکی به بازیکنان، سعی بر ایجاد شور و نشاط در میان بازیکنان دارند و روحیه ای که یک مربی یا پیشکسوت به تیم تزریق می کند، تا حد بسیاری می تواند بر نحوه بازی یک تیم تاثیرگذار باشد. اما متاسفانه در تیم ملی امید این مسئله مشاهده نمی شد و آن نشاطی که این بازیکنان در سن جوانی و امید باید داشته باشند، وجود نداشت و شاید اگر از بازیکنان تیم ملی امید هم این سوال پرسیده شود، به آن اذعان داشته باشند. این در شرایطی است که خاکپور و مایلی کهن با چهره ای عبوس، فقط  یاس و ناامیدی را به تیم تزریق کردند.

نمی توانیم مشکلات به وجود آمده برای تیم ملی امید را گردن یک نفر بیندازیم. حبیب کاشانی در جایگاه مدیر تیم ملی امید تمام تلاش خود را به خرج داد و هر آنچه که باید را انجام داد. بعد از انقلاب هیچگاه تیم ملی المیپک ما تا این حد تدارکات لازم و مناسب را در اختیار نداشت و حتی قبل از انقلاب هم چنین تدارکاتی نبود.

امروز در تمام فضای ورزش حتی در مجموعه کشور با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه هستیم اما در طول یکی دو سال گذشته مشاهده کردیم که تیم ملی امید مشکلات را پشت سر گذاشت و از نظر مسائل مالی نیز تامین بود. تیم امید اخیر توسط حبیب کاشانی به خوبی اداره شد و توانست که این تیم را نجات داده و مشکلات پیش پای آن را حل کند. بنابراین نمی توان مشکلات مدیریتی را دلیل ناکامی امیدها عنوان کرد و باید در کادر فنی به جستجوی این معضل پرداخت.  
وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال را تا چه حد در ناکامی تیم ملی المپیک مقصر می دانید، اظهار داشت: ای کاش به جای این آقا که فقط در حال خندیدن است، فردی مانند حبیب کاشانی رئیس فدراسیون بود تا بتواند با استفاده از ارتباطات خوب و مدیریت مناسب، سایر تیم های ملی کشورمان را هم به سر و سامان برساند. چراکه در مدت حضور کفاشیان در فوتبال چیزی جز خنده و ناکامی از فوتبال مشاهده نشد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در بخش پایانی اظهارات خود به اختلافات میان تیم ملی امید و بزرگسالان اشاره کرد و گفت: ما ایرانی ها عادت داریم وقتی خودمان نمی توانیم موفقیتی کسب کنیم، از به موفقیت رسیدن دیگران هم جلوگیری می کنیم. این تیم ایران بود که به المپیک نرفت. برای کی روش چه فرقی می کند که تیم المپیک ایران موفق شود یا نه که حالا بعد از عدم موفقیت تیم امید، خود را به تیم بزرگسالان مقایسه می کنند. 
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اینها رو باید نگه می داشتن بشین بازی عراق رو ببین جلوی ژاپن و قطر
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    یکی میتونه بگه این آقا کیه؟ من تا حالا اسمش رو هم نشینیدم. اصغر شرفی کیه؟ تو ایران بازی میکنه یا خارج؟
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اصغرآغاشمابفرمایین وسط لنگش کن..
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    واقع بین بودن با ناامیدی فرق داره
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ناشناس ۱۸:۴۶ عمو جون کلاس چندمی؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    از مایلی کهن بیشتر از این که گریان باشه انتظار دیگه ای داشتین.کارنامش جیه تو این جند سال که تیم ملی روبه خاطر پارتی بازی میدین دستش.
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    باخت به ژاپن ننگ بزرگیه آخه ژاپن تیمه؟؟؟!!!!! باز دم آقا اجنبیه و دارو دستش گرم که به عراق و لبنان و ازبکستان میبازن! با عمان و ترکمنستان غول های فوتبال اسیا مساوی میکنن!گوام براشون شاخ و شونه میکشه. همین اقا اجنبیه تیم ملی رو با اون همه امکانات و حمایت برد تو یک هشتم برابر عراق تحت اشغال داعش، حذف کرد جناب کی روشی پور تو برنامش کلی به به و چه چه راه انداخت یه دونه ازین سوالاتو ازش نپرسید. اقا اجنبیه به دو تا برد تو بازیهای تدارکاتی و دوستانه مینازه ولی نمیدونم چرا تو بازیهای رسمی همش میبازه. فکر کنم بازیهای دوستانه رو بقیه تیمها جدی نمیگیرن فقط اقا اجنبیه جدی میگیره خودی نشون بده. آقا خدا رو شکر خاکپور قول قهرمانی تو این بازیها رو نداده بودکه کیروشی پور تو برنامش اونهمه علیهشون موضع گرفت! راستی چی شد مگه جناب اجنبی قول قهرمانی تو اسیا رو نداده بود ؟ چرا کیروشی پور علیه خاکپوری که قول قهرمانی نداده بود اینجوری موضع گرفت ولی از جناب اجنبی که برای تمدید قراردادش قول قهرمانی داده بود ، بعد از حذف تو یک هشتم مقابل عراق -با مربی یک ماهش و فوتبال بدون لیگش!- تعریف و تمجید کرد.؟؟؟؟ اینجاست که به صحت گزارش کمیسبون اصل نود مجلس شورای اسلامی پی میبریم.
  • علی1080 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    من که میگم تا ع.ک رییس فدراسیون باشه از این تزریقات همیشه خواهد بود
  • آلکمار ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    عراق جنگ زده به المپیک رفت بدون هیچگونه ادعایی.....
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    ايولا مرد
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    شما که به قطر هم باخته بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس