کد خبر 530925
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در روز چهارشنبه بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز یک سامانه بارشی با پرفشار سرد از شمال غرب به کشور وارد خواهد شد که در ابتدا در نوار شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل و  سپس سه‌شنبه شب تا چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهد شد. در این مدت گذر این سامانه موجب کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد شدید در مناطق یاد شده خواهد شد. شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق گاهی موجب بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد. بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

سه‌شنبه 1394/11/13: از بعدازظهر بارش برف در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و اردبیل و از اوایل شب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های گیلان، شمال زنجان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

چهارشنبه 1394/11/14: بارش باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و بارش برف در ارتفاعات البرز و احتمال لغزندگی جاده و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه‌گرفتگی وجود دارد.

پنجشنبه 1394/11/15: بارش باران و وزش باد در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف در مناطق کوهستانی کرمان.

چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید (بیشینه باد حدود 50کیلومتر بر ساعت) در هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در پاره‌ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گرد و خاک خواهد شد.

اواخر سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس و روز پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می شود.

توصیه می شود:

قایق‌های صیادی و کوچک از تردد در دریا طی روزهای یاد شده اجتناب نمایند.

برای سفر در جاده‌های کوهستانی شمال البرز در سه‌شنبه شب و چهارشنبه وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه برده شود.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس