کد خبر 530597
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از علاقه مندی های ما تانک T۹۰ است که به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردیم اما با توجه به ظرفیت کشور فعلاً بحث خرید تانک T۹۰ از دستور کار خارج شده است و ما به دنبال تولید تانک داخلی هستیم.

به گزارش مشرق، امیر احمد رضا پوردستان با اشاره به جزئیات خرید تانک T۹۰ از کشور روسیه اظهارداشت: ظرفیت تولید تانک در کشور خوب است و ما امروز از بابت خرید تجهیزات بی نیاز هستیم.

وی افزود: یکی از علاقه مندی های ما تانک T۹۰ است که به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردیم اما با توجه به ظرفیت کشور فعلاً بحث خرید تانک T۹۰ از دستور کار خارج شده است و ما به دنبال تولید تانک داخلی هستیم.

پوردستان با بیان اینکه رزمایش نیروی زمینی ارتش به زودی برگزار می شود، گفت: رزمایش رهایی گروگان را در دستور کار داریم و منتظر مجوز ستاد کل نیروهای مسلح هستیم. پیش بینی مقدماتی کار انجام شده است و در علی آباد قم برگزار خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 28
  • بی سوط ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا رو شکر اقتصاد مقاومتی رو شما ها عمل میکنین مثل بعضی ها میلیارد میلیارد دلار اهن قراضه نمیخرین در حالی که کارخونه ها تعطیل شدن
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    متاسفانه یه زمانی ایران به فکر اقدام به تجهیز ارتش میکنه که کار از کار گذشته
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    1 0
    فعلا دلارهای مملکت صرف خرید هواپیماهای لوکس شده برای سفرهای مرفهین بی درد
  • مجتبی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    اقتصاد مقاومتی در جایی هستش شما توان تولید داشته باشی ولی استفاده نکنی، در زمینه نظامی و ساخت تجهیزات نظامی مثل تانک و جنگنده از این قبیل اصلا در سطحی نیستیم بخواهیم دربارش بگیم، دلیل منتفی شدن این خرید دقیقا به علت کمبود بودجه هستش، تانک مثل ذوالفقار در حد یه تیزر تبلیغاتی هستش
  • بابک ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    منتفی شد یا نفروختن)
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ما در بسیاری از بخش های نظامی نیاز به تجهیزات چیشرفته نظامی از تانک و نفربر و خودروهای زرهی گرفته تا هواپیما و هلی کوپترهای تهاجمی و حتی کشتی های جنگی و باید از فرصت بدست آمده نهایت استفاده رو ببریم تا توانمندی های دفاعی کشورمون رو به جایی برسونیم که کشورهای دورو برمون از سایه ما بترسند.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    به جاش ایرباس A380 خریدیم!!!
  • محمد از کرمانشاه ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    خدارو هزار مرتبه شکر ، رفتن به طرف یک طرح ملی بسیار بسیار بهتره ، تی 90 خیلیهام از ذ3 سر نبود ، انشاالله میل به میل کیلومترها جلو میریم.
  • هادی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    همه پولها رو هواپیما خریدن دیگه پولی برا خرید تانک نمونده
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    لااقل جنگنده بخریم یا خودروی زرهی که سربازامون تو مرز شهید نشن
  • رسول ایران ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    حیف شد ، نه به خاطر تانک تی ۹۰ ،واسه این حیف شد که میشد یه سری تکنولوژی (زره انفجاری جدید رلیکت،جمر های روسی ،سیستم حفاظتی دفاعی فعال آرنا ، کامپیوتر (شلیک )بالستیک جدید و غیره رو بدست بیاریم... بچه ها ناراحت نشید که من موافق خرید تانک جدیدی باشم، به خدا اگه به من باشه (وتکنولوژی زرهی ما کامل باشه ) نمیزارم یدونه پیچ وارد کنن ، اما وقتی برای لمس تکنولوژی جدیدتر باید خرید نظامی بکنی ، دیگه نباید خیلی گیر بدی...
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تانک تی90معمولی تفاوت چندانی با تی72نداره.کارنامه تی 72 هم چندان مطلوب نیست.اگر بشه همون ذوالفقار نسل3 خودمون رو با رفع گلوگاهای تولید انبوه و تجهییز به زره نسل جدید و سامانه آرنا و سایر تجهییزات به روز، تولید کنیم خیلی بهتر از خرید تی90 معمولی و حتی تی90ام اس است.حداقل با این کار به تولید داخلی کمک میشه هم تجربه تولید تانک جدید و ....کسب میشه.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تانک تی90معمولی تفاوت چندانی با تی72نداره.کارنامه تی 72 هم چندان مطلوب نیست.اگر بشه همون ذوالفقار نسل3 خودمون رو با رفع گلوگاهای تولید انبوه و تجهییز به زره نسل جدید و سامانه آرنا و سایر تجهییزات به روز، تولید کنیم خیلی بهتر از خرید تی90 معمولی و حتی تی90ام اس است.حداقل با این کار به تولید داخلی کمک میشه هم تجربه تولید تانک جدید و ....کسب میشه.
  • ناشناس ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    خرید ایرباس 380 به نفع درصد کمی از شهروندان هست که پولشون از پارو بالا میره ولی خرید تی 90 نفعش برای همه مردم و ضروری تر می باشد. واقعا متاسفم
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    احسنت دقیقا مثل زاپن که که میتونست بهترین تانک های دنیا رو بخره ولی با خرج یه پول بیشتر ایکس ده رو ساخت با پرقدرتترین موتور تانک در دنیا
  • کوروش بزرگ ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    بهتره این تانک بدردنخرخریداری نشد.
  • افشین تهران ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    من صد دفعه نگفتم T90 به درد نمیخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از همون اول باید آبرامز می خریدیم یا آبرامز یا مرکاوا
  • محمد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    خبر خوبیه ودلیل آن هم این بود که شرایط سیستم ژرهی کشور در شرایط مناسبی است لذا بجای واردات باید اقدام به توسعه ومدرن کردن تانک ذلفقار کرد که احتمالا در این مدرن سازی طرف روسی همکاری خواهد کرد
  • علی ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شما گدا هستی بقیه چیکار کنن .
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تی 90 میتونست مقابل تانکهای غربی ترکیه و اعراب واسته؟! چین هم که تانک درست درمونی نداره . پس همون بهتر که خودمون بسازیم .
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ترکیه و کره تانک بومی ساختن بعد ما نسازیم؟!
  • شهرام ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    سال گذشته در بسیاری از نشریات داخلی و خارجی عکس یک تانک رو نشون می دادند که البته این عکس یک طراحی بود گفته می شد تانک جدید ایران است به نام ذوالفقار 4 البته طرحی بسیار زیبا داشت تقریبا شبیه تی 90 بود . گفته می شد که بهمن ماه 94 رونمایی خواهد شد. حالا نمی دونم حقیقت است یا نه. البته امیر پوردستان ماه پیش هم گفته بود تانک تی 90 ایرانی بزودی عملیاتی می شود خلا نمی دونم یه ارتباطی بین این موضوع هست یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اذربایحانی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    به نظر میاد اسراییل و عربستان بازم مثل دفعات قبل روسیه رو منصرف کردن از فروختن تجهیزات نطامی به ایران
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    عزیزم خرید این تانک عین اقتصاد مقاومتی هستش اما کو پول نزاشتن پولی بمونه تا 10سال باید خام فروشی نفت و بکنیم پولشم بدیم به دشمنای اسلام
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    نمی دونم چرا یك عده از اینكه ناوگان فرسوده هوایی داره نوسازی میشه ناراحت هستند؟ مشكل این كار چیه؟ تا كی باید با این هواپیماهای فرسوده پرواز كنیم و كشته بدیم؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    با خط اول موافقم خط دوم عصبیت جناحی بود
  • حمیدان ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تولید تانک داخلی با ظرفیت بالا نگرانی دشمن را زیاد میکند و حتی اجازه نفوذ دشمن را کمتر میکند و عزت نفس کشور را بیشتر میکند آنوقت عربستان منتظره از واشنگتن براش تانک بفرستند
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 1
    بجاش اگر نمی خریدیم باید پول مملکت رو میدادیم به خطوط هوایی امارات و قطر
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    سیاست زدگی رو بذاری کنار متوجه میشی که هواپیما ها رو به روش فاینانس خریدن ...مملکت هم تانک میخواد هم هواپیما
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هواپیما نداشتیم و فرودگاه های ما عقب مونده بودن همین باعث شد خط امارات از موقعیت ایران سوئ استفاده کنه ...در ضمن هواپیماها نقدی خریداری نشدن ..معامله فاینانس بود
  • مجید ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    علی کد ملیت رو اعلام کن یارنتو غط کنند مرفه کم درد.
  • مجید ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    چرا مرفهین بی درد و کم درد با تانک، نفربر،جنگنده،ویا کشتی جنگی مسافرت نمیرن تا در کنار رضایتشون بنیه ی نظامی کشور هم قوی بشه؟؟؟ تقسیر صدا و سیماست باید فرهنگ سازی کنند.خخخ
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    دلیلش این که : ما راحتی یکدیگر را نمی خواهیم ، چون فقط به خودمون فکر میکنیم بخاطر همین کشور ما پیشرفت نمی کنه تا زمانی که بهترینها را برای هم بخواهیم
  • هادی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مر کا وااا ؟!
  • وحید ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    منتفی بودنِ خرید تانک تی 90 چه واقعی باشد چه یک تاکتیک رسانه ای از سوی ارتش، مهم نیست؛ مهم آن است که ما بتوانیم دانش فنّی ساخت تانک با ویژگی های بومیِ ایران و کشورهای همجوار را بر مبنای یافته های جدید روس ها و چینی ها و... ارتقا بدهیم. اگر بتوانیم تانک های در اختیارِ خود را با توجه به نیازهای مان، به نحو عالی ارتقا بدهیم، معلوم است که خرید تانک، چندان به صرفه نخواهد بود.
  • وحید ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    من در عمرم یکبار سوار هواپیما شدم و شاید به این زودیها، دوباره سوار نشوم؛ الحمدلله جزء طبقه ای هستم که در هیچ معادله ای، محسوب نمیشوم به قولی النادر کالمعدوم. امّا اینکه کسی بگوید خرید هواپیما برای مرفّهین بی درد است، یک حرف کاملاً بی اساس و از روی عدم آگاهی و درک صحیح الزاماتِ آتی کشور است. اتفاقاً اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی یکی از مهمترین و آتیه نگرانه ترین کارهای دولت بود، که در فرصت پیش آمده، در این زمینه، کشور با فاینانسهای خارجی، توانش را بالا ببرد درحالی که می توانند متخصّصان داخلی نیز دانش فنّی خود را از همین رهگذر، ارتقا بدهند. لطفاً منطق ایران خودرو و سایپا را نداشته باشید که بنجل های بی کیفیت را خودروی ملّی برای مردم بزرگ ایران می دانند. عصر فوکر 100 و توپولوف و ایران 140 سر آمده.
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    کلا همیشه یه مشت گدا جمع شدن تو مشرق
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    موتور خوب اومدی ما موتور موتورسیکلت هم نساختیم چه برسه به تانک یا غیره
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    الان مناسب تعریف کن ما هم بدونیم
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شبیه آبرامز بود تا t90 ولی بدون تبلیغاته چرا چون نه فعلا موتور درست حسابی داریم و نه امکانات دیگه و زره وبراهمین 4یا 5 نمونه بیشتر ساخته نمیشه
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    سه تا نظر از صبح گذاشتم، خاک بر سرا منتشر نکردید هواپیماهای نو مبارکتون باشه ایشالا بهش برید آنتالیا و دبی و انگلیس، بعدم برید حج، من که دیگه به سایت زردتون سر نمیزنم، دیدار به قیامت
  • منوچهر ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    افشین دلت خوشه ها
  • منوچهر ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    اتقاقا تانک تایپ 99 چین از تی 90 روسیه بهتره
  • هادی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شاید دلیلش کمبود بودجه باشه شاید پیش بینی جنگ زمینی در اینده غیرممکن باشه و الویت بازسازی و ترمیم نیروی هوایی باشه. البته اگر بودجه فراهم بشه باید تمام زیرساختهای نیروهای چندگانه ارتش رو به روز کرد.
  • منوچهر ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ولی به نظر من به جای تانک باید جنگنده میخریدن واجب تر بود 100 تا 150 تا سوخوی 30 میخریدن بهتتر بود تا تانک تی 90 نظر دوستان رو نمیدونم ولی نظر من اینه.
  • شهرام ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شاید به فکر خرید بهتر هستند مثل تانک ارماتا کسی چه می دونه قرار نیست که تمام مسائل نظامی رسانه ای شود.
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مركاوا ساخت اسرائيل ؟! قرصاتو اشتباهي خوردي...!
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شما سوار نشو
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مرکاوا و آبرامز جزو بهترین تانکهای مدرن جهان هستند
  • محمد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    خدارو شکر البته تانک داخلی منظورشون فکر کنم اقارب و اینجور چیزاست !!!
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    اقتصاد مقاومتی یعنی ژاپن که با صرف هزینه بیشتر برای خودش تانک بومی دست و پا کرد...
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    افشین شما که دهنت رو خسته کردی برای توجیه این خرید
  • شاپرک ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    حالا چه تانکی میخوان مونتاژ کنن بعد یه اسم عربی روش بذارن
  • علیا ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    10.5 میلیارد دلار که 80 درصد این مبلغ رو خود اروپایی ها تامین میکنند. یعنی در اصل پول نقدی که بهشون میدیم 2.5 میلیارده. شما میگی صنعت هوایی رو بازسازی نکنیم؟ مهم اینه ه خدا رو شکر با خرید نکردن تانک تی 90 حتمن سرعت ساخت و ارتقای ذوالفقار بالاتر میره. و این یه خبر خیلی خوب بود. از این بابت خوشحالم
  • علیا ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    مجتبی جان در بحث ساخت جنگنده فعلن در مرحله ی اطمینان بخشی نیستیم. اما در زمینه ی تانک مطمئنم ذوالفقار اگر به تی90 نرسه چیز خاصی هم کم نداره. تنها موضوع نگران کننده در مورد ذوالفقار سرعت تولید پایین هست. باید حداقل سالانه 100 تا 150 عدد ذوالفقار تولید بشه که به نظر میرسه این عدد متر از 50 هست
  • علیا ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هواپیماهای کوچکتر هم خریداری شده. 54 عدد آ320 و 25 عدد هواپیمای ایتالیایی زیر 90 صندلی. وقتی قراره هما در بازار جهانی عمل کنه باید هواپیماهای بزر هم داشته باشه
  • علیا ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    من فکر میکنم دلیل اینکه نیروی زمینی به تی90 علاقه نشون داده سرعت پایین تولید ذوالفقار هست. اگه این سرعت بالاتر بود حتمن نیازی به خرید این تانک ها نبود.
  • علیا ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    آقا مسئولین مشرق بهتر نیست این دوست که الان چند وقته با نام دیگران پست میذاره رو پیدا کنی و جلوش رو بگیری؟ والا منم بعد چند خوندن چند نظر با نام خودم که روحم هم خبر نداشته الان هر روز توی نظرات میردم ببینم اسمم جلوی کدوم نظر ها نوشته شده.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    کره رو قبول دارم. اما تانک ترکیه ای بومی هست؟ بدنه ی کره ای و موتور اروپایی و ... فقط اسمش ترکی هست
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ولی خدا رو شکر اس 300 رو گرفتیم
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    عرض شود که نه اینکه منطقه در امنیت 100% قرار داره و هیچ تاکید میکنم هیچ تهدید جدی علیه ما وجود نداره برای همین نیازی به T90 وجود نداره 20 ساله داریم روی ذوالفقار کار میکنیم چه عجله ایه تا 20 سال هم تولیدش رو شروع میکنیم والا
  • منوچهر ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    از کجا انقدر مطمئنی گرفتیم ولی از طرفی حرفت و قبول دارم اخبار هیست ایران دراختیار داره اس 30 رو
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تانک خودمون بسازیم بهتر نیست
  • ناصر ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    جناب علیا بهتره از خودت شروع کنی! تقریبا بالای 90 درصد بیننده های این سایت و حتی بعضا خود برادی که این نظر رو داره منتشر می کنه این کار رو می کنن البته بنده اصلا از دستکاری یا نظرات یا منتشر کردن ناثض نظرات تخصصی دفاع نمی کنم ولی هر سایتی یه محدودیت هایی داره...من خودم نظراتم داخل سایت های اصلاح طلب در دفاع از رهبری نظام اسلام حزب الله مقاومت حتی شیعیان اصلا منتشر نمیشه..
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    شما اول بگو کی گفت این نسخه تی90 رو قرار بود بدن تا بقیه حرف های من درآوردی شما رو باور کنیم...
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    الان دو دسته آدم داریم : دسته اول اونایی که فکر کشور و آینده هستن می دونن که شاید دوباره نتونیم هواپیما نو بخریم اوضاع برگرده می دونن هواپیماهای فعلی جان مردم رو تهدید می کنه و هزینه های بالای استهلاک و تعمیر و اورهال داره و قبلا هواپیمای 10 15 ساله به بالا به چند برابر قیمت می خریدیم این دسته متوجه می شن که کشور پهناور و استراتژیک ایران با بودن مشهد ، تهران ، تبریز ، اهواز ، اصفهان ، شیراز و .... فقط 7 فروند هواپیمای دوربرد !!!!! دارد که برای ابد نمی تونن پرواز کنن همین حالا با تعمیرات می پرن ، این دسته خرید ده ها فروند هواپیمای نو که طی 8 سال و کم کم با قرارداد خوب اجاره به شرط تملیک که طی 20 سال داده می شود را به صلاح کشور می بینن این دسته می بینن که مردم برای سفر به شرق آسیا ، اروپا و آمریکا مجبورن که یه سفر به ترکیه یا امارات داشته باشن از اونجا برن این دسته متوجه می شن که همای 20 سال پیش چه قدر از چهارتا کشورک و کشور که از ما ضعیف ترن عقب مانده . دسته دوم اونایی که دائما تخریب می کنن و خودشونو دلسوز مردم نشون می دن در باطن فکر خودشون هستن و عصبانیت جناحی دارن این انسان های مخرب در هر دولتی هستن و اقدام های سازنده و مثبتش رو تخریب می کنن تو دولت آقای احمدی نژاد عده ایی بودن که اقدامات درست رو تخریب می کردند تو دولت آقای روحانی هم عده ایی دیگر منفعت طلب که باز تخریب می کنند .
  • اصلاح طلب در حال اصول گرا شدن ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ما که سر از کار مشرق نیوز و مخاطباش در نیاوردیم!! میگن می خریم به به و چه چه میگیم اسراییل ترکیه و پاکستان از حالت خرید عربی دارن تولید کننده در صنعت زرهی و هوایی میشن باز شروع می کنن به کوبیدن و تسمخر این کشورها یا می خرن باز شروع می کنن به همین تمسخر....جالب اینهاست مقالات عجیب و غریب مشرق هم درباره تانکی که هنوز خریداری نشده مثل همون مقالات گذشته درباره ایران140 دریایی و هوایی آواکس سوخت رسان و تانک ذولفقار میگن نمی خریم باز به به و چه چه...خدایی فازتون چی هست!!؟؟ این یعنی وضعیت کاملا بدون برنامه شما اگر واقعا دلسوزکشور هستین بیان یک بار هم که شده استراتژی نظامی ایران رو نقد کنید چه شکست در خریدهای خارجی چه شکست در تولید و انتقال فناوری و ساخت و بخصوص دلایل ناکامی تولید انبوه در ایران....بلکه اون دنیا وقتی ازتون برسیدن به جز حرف زدن و انتقاد چه کاری برای کشور کردین حداقل یه جوابی داشته باشین
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    حالا تازه ژاپن یه کشور کوچک ودور افتادست با اقتصاد کاملا وابسته اصلا با ما قابل قیاس نیست
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    این دوتا تانها رو که دوتا دشمنامون میسازن و هرگز به ما نمیفروشن بنده خدا . شما یه سر پیش یه روانپزشک برو...
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    تشریف داشتین حالا
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هردو لازمه...
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    با بودجه موجود فعلا تنها وسیله ای که می تونه قدرت نظامی ما رو ارتقا بده همون گسترش هرچه بیشتر صنایع موشکیه ،موشک اندازهای متحرک با برد کوتاه هم می تونه در خیلی موارد موثرتر از تانکهای پیشرفته کار کنه
  • نظامی بازنشسته ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    فکرکردید تانگ ذوالفقار خیلی خفنه نخیر یه تحقیقه ساده مونتاژی از چندین تانک باید T90 رو میخریدیم باید از روسیه هلیکوپتر تهاحمی خرید باید جنگنده خرید باید از این شراسط استفاده کرد
  • نیما ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    دغدغه قشر مرفه مسافرت ایمن بود که به لطف دولت تدبیر و امید برطرف شد!!!
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    هم تانك خوبه هم هواپيما به هر دو شديدا نياز داريم، مصلحت هست اول تمام قراردادهاي اقتصادي را نهايي كنيم بعد برويم سراغ تانك و جنگنده، اينجوري ممكن هست غرب و آمريكا دبه در بياورند و تحريم كنند يا باز قطعنامه بنويسند، اين احتمال وجود دارد كه روس ها حاضر به فروش تي-٩٠ نشده باشند كه در اين صورت مي بايست سراغ گزينه هاي غربي و باز هم در صورت نه سراغ گزينه ي چيني برويم.
  • محمد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    آقای ناشناس کی پول مملکت را داده خطوط هوائی قطر حالا اگه این جریان پیش نمی آمد اصلا کسی نمیدانست اوناهئی که میخوان بپرن آمریکا باید برن قطر درضمن هرکی میخواد بره آمریکا تشریفش را میبرد قطر با پول خودش
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    الان موتور موشک ماهواره بر رو کی میسازه نگو که از روسیه میاد ایران خودرو و سایپا عرضه ندارن موتور بسازن ربطی به قدرت جوونامون نداره خودمون نمیخواییم بسازیم موتور ذوالفقار رو هم حتما از امریکامیاد !!
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    دلیلشاینه کهمیدونیم چرا رفتن زود هواپیما خریدن سیاست روحانی جلوگیری از تهاجم دشمن از طریق اقتصادیه ما میدونیم داره چیکار میکنه ولی اشتباهش اینه سرمایه ملت الان باید برای رفع موارد بهتری خرج بشه مثل بیکاری .... بدبختی اولویت ها بسیار جاشون اشتباه هستش
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    شاه پرک اسم بابا مامانت چیه حتمابابات رستم و مامانت ذبیده خاتون مهم اسم نیست نابغه مهم عملکردشونه
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    همون تانکهای 50 ساله ام 48 رو بیان توپ ام 60 روش بزارن بگن تانک ساختیم.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    متاسفانه ما تو زرهی بسیار ضعیف تر از کشورهای همسایه هستیم خرید t90 میتونست تا حدی این ضعف رو جبران کنه خدا کنه نسل جدید ذوالفقار بتونه واقعا جوابگوی نیاز ما به تانک مدرن باشه . با توجه به مسلح شدن تروریست ها در مرزهای ما به موشک های ضد زره پیشرفته داشتن تانک مدرن از نون شب واجب تره.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اسم اسلامی کشور خودمون هم پر از عربه نژاد پرست
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ذوالفقار 3 برای نیروی زمینی تولید شده تولید انبوه به معنای این که بفروشیم نه هنوز نشده اما برای خود نیروی زمینی تولید شده
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    بودجه وزارت دفاع برای تانک هست نه راه که رفتند هواپیما خریدند هواپیما ها هم اجازه به شرط تملیک است یعنی 15درصد پولش رو دادیم و با تحویل گرفتن هواپیما باهاش کار می کنیم و پولش رو می دیم
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    به چه زبونی بگم بودجه وزارت دفاع برای تانک هست نه وزارت راه که رفتند هواپیما خریدند هواپیما ها هم اجازه به شرط تملیک است یعنی 15درصد پولش رو دادیم و با تحویل گرفتن هواپیما باهاش کار می کنیم و پولش رو می دیم
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ذوالفقار 3 تولید شده و در اختیار نیروها هست تولید انبوه برای فروش نشده تو همین مشرق من خبرش رو خوندم
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق نظر را رو جدا نکن تمام نظرات را منتشر کن تا الان نظرات مخلف را منتشر نکردی ازادی.........
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    +1000000000
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    الان این چه ربطی داشت؟؟؟ بی سواد
  • محمدرضا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    علیا شما بیشتر میفهمی یا کارشناسان نظامی؟؟؟
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    دقیقا یک مشت گدای افراطی جمع شدن تو مشرق نیوز
  • محمدرضا ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    علیا جان شما که خودت رو عقل کل میدونی باقلوا ذوالفقار کپی شده ی تی72 هستش حتی شاید به تی72 هم نرسه اونوقت داری با تی90 مقایسه میکنی؟؟؟مشرق منتشر کن
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید
  • محمدرضا ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ذوالفقار مهندسی معکوس تی72 هستش به چه زبونی بگم به تی90 نمیرسه چقدر کارشناس داریم تو مشرق نیوز
  • محمدرضا ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    تی 90 معمولی ولی اس ام هم میشد خرید
  • محمدرضا ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ولی اگه تی نود اس ام میخریدیم عالی بود
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    آدم نظره بعضیها رو میخونه اعصابش خورد میشه زمان احمدی نژاد با هزار تا تقلا نتونستیم هواپیماهای آشغال روسیه رو بخریم حالا داری به خرید ایرباس اعتراض میکنی؟؟؟
  • محمدرضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    افشین اینهمه ادعا میکردی همین بود؟؟؟ منو ببین وقتم رو سر کل کل با کی داشتم حروم میکردم اصلا مرکاوا میدونی چیه؟؟؟؟ یچی شنیدی میای اینجا میگی مشرق منتشر کن
  • محمدرضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    کدوم شرایط مناسب؟؟؟؟
  • محمدرضا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ترکیه فقط مونتاژ میکتنه
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    این عده با روحانی مشکل دارن داداش بهشون میگن افراطی
  • محمدرضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    راست میگه مشرق منتشر کن واسه مردم احترام قاعل باش
  • محمدرضا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    درسته که سوخو سی عالیه ولی ما باید نیم نگاهی به سوخو35 داشته باشیم
  • محمدرضا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    آرماتا هنوز واسه خود روسیه تولید انبوه نشده اگه بخوایم آرماتا بخریم حداقل 4سال زمان میبره
  • محمدرضا ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    جای تاسف داره واقعا سلاح میسازیم بعد اسم عربی میذاریم روش
  • محمدرضا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ناشناس9.48 ما نژاد پرست نیستیم این شماهایید که عرب پرستید تمدن 2500 ساله ی خودمون رو بیخیال شدیم و فقط اسم عربی میزاریم رو موشک و تانک و جنگنده اسم موشک هامون رو بزارن کوروش اسم ناو هامون رو بزارن آریو برزن مشرق اینو که دیگه مطمعنم منتشر میکنی
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    نه
  • محمدرضا ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    موشک هیچوقت جنگنده نمیشه شهاب 3 در حدود 550 متر خطا میزنه سجیل درحدود 350 متر خطا داره عماد در حدود150 متر خطا داره جنگنده بهتره جنگ با موشک یعنی حجم گسترده ی آتش با خطای زیاد
  • محمدرضا ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    خیلی از کشورا آرزوی این رو دارن که روابطشون به اندازه ی ایران با روسیه خوب باشه ولی ما از این فرصت استفاده نمیکنیم
  • محمدرضا ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    چقدر احمدی نژاد خوب بود یادش بخیر تورم40 درصد دلار4هزار تومان در زمان نفت 130 دلاری یک ریال واسه کشور پوبل ذخیره نکرد دکل نفت گم شد هزاران میلیارد اختلاس روابط حسنه با کشور های بزرگ مثل جیبوتی هزاران طرح نیمه تمام واقعا چه دولتی بود یادش بخیر مشرق زحمت کشیدم نوشتم احترام بزار منتشر کن بی طرف باش
  • محمدرضا ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    احسنت بر شما دوست فهیم عزیز
  • محمدرضا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق است دیگر....
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق خیلی سیاست بازی مواردی را که در خصوص مسائل مخالف اظهار نظر می شود را منتشر نمی کنی انوقت مطلبی را که بدون اظهار نظر در مورد بخصوصی می باشد و کلی است منتشر می کنی این همه مطلب گفتم منتشر نکردی ؟ سیاست انگلیسی ها رو داری. می دانم این را منتشر نمی کنی اگر واقعا بی طرف و برای ازادی نظر ارزش قایلی چاپش کن
  • علیا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    محمد رضا جان. حتمن کارشناسان نظامی بهتر میهمند. و من هم به نظامیان کشورم اطمانان دارم. چه ارتشیان دلاور و چه سپاهیان جان بر کف. اما خب نظرشخصی خودم رو دادم. اشکالی داره؟ میخوای دیگه نظر ندم؟ راستی با کدوم قسمت از حرف من مشل داشتی؟
  • علیا ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    محمد رضا جان شما بگرد ببین من کجا نظر نوشتم به نظرات من ایراد وارد کن!!! تانک ذوالفقار1 بر اساس تی72 ساخته شد. اما در ذوالفقار 2 تغییراتی ایجاد شد. در ذوالفقار 3 تغییرات خیلی گسترده تر بود و توانایی تانک خیلی بالاتر رفته. همون تی90 هم بر اساس تی72 ساخته شده. پس تی90 به درد نمیخوره؟ اتفاقن اکثر کسایی که مخالف تی90 هستند استدلالشون اینه که این تانک ارتقا یافته ی تی72 هست که تانک قوی ای نیست. من فکر میکنم بزرگترین مشکل تانک ذوالفقار سرعت پایین در تولید هست و این یک ضعف به حساب میاد.
  • علیا ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ناصر جان منظورم اینه که اگر 4 تا پست از اشین خونده باشی میهمی که این ها حرف اشین نیست و کسی داره با نام افشین شیطنت میکنه. دقیقن چند بار هم دیدم که کسی با نام من چیزهایی نوشته. شاید برای بقیه دوستان هم اتفاق افتاده باشه. مهم اینه که چنین رفتاری بسیار زشت و زننده هست. ما باید یاد بگیریم به نظرات مخالف خودمون هم احترام بگذاریم.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    فقط ۵ درصد مردم میتوانند از این هواپیماها استفاده کنند. اگر شما عضو آن ۵ درصد هستید و بقیه را گدا میخوانید صراحتا میگویم تا بدایند که همین ۹۵ درصد گدا حساب سختی از شما خواهند کشید.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    یه جوری میگه اجاره به شرط تملیک انگار بقیه پول رو قرار نیست بدیم. اخوی ایرلاینی که پول سوخت یارانه ایشو نداره بده از کجا میاره قسط اینها رو بده.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    دلیلش اینه که هیچ مغزی که اندکی هم درست کار کنه نمیتونه بپذیره که خرید هواپیما با فیانانس یا هر شیوه دیگه اولویت اقتصاد ایرانه. اون هم در شرایطی که پروژه های بزرگ و ملی در حوزه حمل و نقل و نفت و انرژی و ... به دلیل کمبود اعتبار روی زمین موندن و اجرای هرکدومش میتونه روی اقتصاد کشور تاثیر محسوس داشته باشه. البته برای رانت خوارهایی که دستشون توی جیب ملته و اقتصاد واقعی ایران براشون مهم نیست معلومه که داشتن هواپیمای پهن پیکر دغدغه اوله
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    محمدرضا جون شما دیکته فارسی رو نمیتونی درست بنویسی. نگران تاریخ و تمدن و اسمی؟
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    همین که نظرات رو دستکاری نکنن یا کلمات رو عوض نکنن خودش خیلیه...
  • حسین ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    میخواستم نظری ندم اما دیدم به دور از مروّت و جوانمردی است.. من خودم بارها برام پیش اومده که نظر دادم اما مشرق ردش کرده و اجازه ی چاپ نداده دروغ چرا اولش خیلی عصبی و کفری شدم اما وقتی نشستم با خودم خلوت کردم دیدم باید به مشرق هم حق داد اون هم مسئولیت سنگینی در مدیریت رسانه ی خودش داره و نمی تونه به خاطر صرفا یک نظر شخصی و جانبدارانه به منافع خودش و حتی منافع ملی پشت کنه.. بهتره که ما هم قبل از ارسال نظراتمون کمی درنگ و تامل و انصاف داشته باشیم ( حتی خود بنده ی حقیر...) و نظراتی که مشرق رو توی منگنه میذاره برای چاپ ارسال نکنیم/. باشد که رستگار شویم..
  • حسین ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق انصافا نسبت به سایت های به ظاهر اصلاح طلب خیلی منصفانه تر کامنت ها رو منتشر میکنه ممنون از همتون + آقا محمدرضا دمت گرم واقعا حرف حساب جواب نداره
  • حسین ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    حرف حق رو زدی دوست عزیز دمت گرم من هم اصلاح طلب در حال اصول گرا شدن هستم ( از نوع معتدل ! )
  • محمدرضا ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    علیا جان انشاالله هرچی به صلاح کشوره همون اتفاق بیافته ولی تا اونجا که من خبر دارم ذوالفقار3 کپی شده ی تی72
  • محمدرضا ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ناشناس من با کامپیوتر تایپ میکنم ولی این درسته که آدم تمتدن خودش رو به کل کنار بگذاره؟؟؟
  • محمدرضا ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    فدایی داری داش حسین
  • حامی ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    هیچکدوم از تانکهای غربی وشرقی جوابگوی نیازهای ما نیستن..تانک ما باید حداقل دوهزار میلیمتر زره داشته باشه وتوپش ۲۰۰میلیمتری باشه تا بتونه برتری زرهی مارو به دشمن دیکته کنه..
  • رضا ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    ارتش پول نداره ژ٣ هاى پوكيدشو عوض كنه حالا بهش پول بدن تانك تى ٩٠ بگيره!؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس