کد خبر 529939
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

رئیس هیات مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: سیب زمینی کاران در سال جاری به سبب کاهش بیش از پیش قیمت از نفس افتادند.

به گزارش مشرق،  رحیم نیازی رئیس هیات مدیره انجمن سیب زمینی کاران، در خصوص تولید سیب زمینی اظهار داشت: خرید تضمینی محصول از سیب زمینی کاران در برخی استان ها همچون اصفهان و فارس انجام شده اما به سبب آنکه قیمت تمام شده محصول از قیمت خرید تضمینی بالاتر بوده کشاورزان در وضعیت بغرنجی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به صادرات سیب زمینی گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از 400 هزار تن سیب زمینی از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است و حال لازم به ذکر است که امکان افزایش صادرات بیش از رقم فعلی به شرط پرداخت یارانه صادراتی به صادر کنندگان وجود دارد.

نیازی درادامه یادآور شد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته طی مصوبه ای قرار بود به ازای صادرات هر کیلو سیب زمینی 150 تومان مشوق صادراتی به صادر کنندگان پرداخت کند که متاسفانه به علت محدودیت های موجود تاکنون این رقم تخصیص داده نشده و همین امر تاثیر به سزایی در ضرر و زیان سیب زمینی کاران داشته است.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گفت: در سال جاری عدم رعایت الگوی کشت در برخی استان ها، کمبود نقدینگی کشاورزان، نبود حمایت های صادراتی، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و سوء استفاده دلالان در عرضه محصولات همگی دست به دست هم داده به گونه ای که با کاهش بیش از پیش قیمت سیب زمینی کاران از نفس افتاده اند .

نیازی تصریح کرد: تولیدکنندگان در سال زراعی آینده طی یک برنامه تحمیلی به اجبار میزان تولید خود را کاهش می دهند و حال با کاهش تولید و افزایش قیمت در سال زراعی آینده مصرف کنندگان معترض خواهند شد و به همین خاطر بایستی برای تعادل در عرضه و تقاضا سطح کشت سیب زمینی توسط مسئولان وزارت جهاد کنترل شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    ما مگه وزارت و نهاد نظارتی نداریم که به کشاورزها اعلام کنه که تولید فلان محصول باتوجه به کاشته های سایرین زیاده چرا به این عزیزان اطلاعی داده نشده که الان انقد ضرر کنن
  • امین ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    تدبیر و امید دولت جناب مسیو تحویل بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس